37000, Полтавська область, м. Пирятин, вул. Соборна, 21, тел. (05358)2-05-81, тел./факс (05358)2-05-80, office@pyryatyn-mrada.gov.ua
10 липня 2020 року
Головне меню
Актуально

Оголошено прийом документів на отримання роботодавцями компенсації на відшкодування вартості місячного стажування працівників.

 

Тут можна ознайомитися зі списком перейменованих вулиць та провулків Пирятинської ОТГ
Довідки про  реєстрацію місця проживання громадян, які необхідні для оформлення субсидій, видаються в Центрі надання адміністративних послуг при наявності...
Трансляція сесійних засідань
План місцевого економічного розвитку
Статистика
зараз на сайті: 10
переглядів: 818
візитів сьогодні: 1058
візитів всього: 176197
Корисні посилання
Як створити ОСББ

З чого починати і якою має бути послідовність дій при створенні об’єднання співвласників багатоквартирних будинків. 

 

Із 1 липня 2015 набув чинності Закон «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Відповідно до нього, жителі є співвласниками, незалежно від того, чи створене в будинку ОСББ (об'єднання співвласників багатоквартирного будинку). І самі співвласники до 1 липня 2016 року повинні визначитися, хто ж буде надавати послуги з утримання будинку.  

 

Нагадаємо, є три способи: управляти самостійно (без створення ОСББ, і тут є багато законодавчих прогалин), створити ОСББ чи обрати управителя. Якщо мешканці самі нічого не вирішать, управителя їм нав’яже місцева влада – і тоді від вас знову не залежатиме ні тариф, ні черговість та якість ремонтів у будинку. 

 

Найбільш відповідальний та перевірений спосіб управління, при якому мешканці здатні впливати на всі ці речі – це створення ОСББ. Сьогодні ми розповімо, з чого починати і якою має бути послідовність дій співвласників. 

 

Переваги ОСББ

 

•Кожен мешканець будинку може брати участь в управлінні будинком: голосувати на загальних зборах за кошторис, розмір внесків на утримання ОСББ, за порядок їх використання, обирати правління ОСББ, його голову.

•ОСББ має право здавати в оренду загальне майно будинку та самостійно витрачати отриманий в результаті цього дохід на утримання будинку. Це може бути розміщення реклами на будинку, здача в оренду вільних приміщень.

•Усі належні пільги та субсидії по сплаті квартплати та житлово-комунальних послуг для членів ОСББ зберігаються.

•За згодою членів ОСББ у якості квартплати для деяких мешканців може зараховуватись трудовий внесок (наприклад, двірник, сантехнік можуть бути з цього ж будинку).

•Усі платежі мешканців будинку і доходи від використання загального майна йдуть на розрахунковий рахунок ОСББ та витрачаються на обслуговування і ремонт будинку.

•Члени ОСББ мають можливість здійснювати контроль за фінансово-господарською діяльністю об’єднання за допомогою ревізійної комісії або самостійно.

•Члени ОСББ самостійно обирають компанії (або наймають осіб), які ремонтуватимуть будинок, прибиратимуть.

•ОСББ є неприбутковою організацією і не сплачує податок на прибуток та податок на додану вартість.

•ОСББ, як юридична особа, може брати кредит у банку для проведення ремонту чи модернізації будинку, встановлення приладів обліку води, тепла, газу тощо. Є державна програма пільгового кредитування ОСББ на утеплення будинку, ОСББ має можливість приймати участь у різних грантових проектах спільного фінансування тощо .

 

СІМ КРОКІВ

 

1. Створити ініціативну групу (не менше 3 співвласників будинку) 

 

2. Сформувати реєстр співвласників будинку: зібрати дані про власників житлових і нежитлових приміщень, скласти списки

 

Варто знати: отримати інформацію про те, за ким закріплено право власності на житлові та нежитлові приміщення в багатоквартирному будинку можливо у такий спосіб:

- звернутись до у відділі муніципальних послуг та правових питань виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області;

- провести опитування всіх співвласників багатоквартирного будинку самостійно;

- звернутись до комунального підприємства Лубенське міжміське бюро технічної інвентаризації. 

 

3. Провести роз’яснювальну роботу серед мешканців

 

На цьому етапі ініціаторам створення ОСББ слід вивчити нормативну базу та переваги ОСББ. А також отримати інформацію про технічний стан будинку, його економічні показники: скільки коштів нараховується в якості оплати, скільки нинішній управитель витрачає на утримання, на чому можна зекономити. Важливо з’ясувати інформацію про хронічних боржників. Усе це допоможе скласти кошторис витрат будинку та представити його на установчих зборах, або на наступних загальних зборах співвласників будинку. 

 

4. Скликати установчі збори ОСББ

 

Оголосити про їх проведення слід не пізніше ніж за 14 днів до самого заходу, при цьому повідомити кожного співвласника: вручити лист під розпис або відправити рекомендованим листом. Повідомлення містить інформацію про те, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного. Крім того варто підготувати пропозиції про склад правління ОСББ та ревізійної комісії, проект статуту ОСББ. 

 

5. Провести установчі збори

 

На них ухвалюється рішення про створення ОСББ, затверджується його статут, обирається правління та голова ОСББ. Рішення оформлюється протоколом зборів. Установчі збори веде голова зборів, обраний більшістю голосів. Кожен співвласник (або його представник) має кількість голосів пропорційно до площі квартири (або нежитлового приміщення) у будинку до площі всіх квартир та нежитлових приміщень. Якщо 50% площі належить одному власнику, кожен співвласник має один голос (незалежно від площі квартири). Рішення вважається ухваленим, якщо за нього проголосувало більше половини співвласників. Якщо рішення не ухвалено, ініціативна група може провести додаткове письмове опитування. Рішення оформлюється особистим підписом того, хто проголосував, із зазначенням «за» чи «проти». Враховуються і голоси, отримані на зборах, і голоси, отримані під час письмового опитування. 

 

6. Реєстрація ОСББ

 

Збори мають доручити реєстрацію ОСББ майбутньому голові або членам ініціативної групи. Установчі документи підписує голова зборів або інша уповноважена зборами особа. Реєстрація здійснюється у у відділі муніципальних послуг та правових питань виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області за адресою вул. Соборна, 21, 1-й поверх. Перелік необхідної документації для реєстрації: заява на реєстрацію, 2 оригінали статуту об`єднання, 1 оригінал протоколу установчих зборів , список членів об`єднання. ОСББ вважається створеним з моменту реєстрації. 

 

7. Оформлення документації

 

Після реєстрації ОСББ у відділі муніципальних послуг та правових питань виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області слід звернутися до Пирятинського відділення Лубенської ОДПІ в центр обслуговування платників податків для включення до реєстру неприбуткових організацій. 

 

Нормативні документи для створення та діяльності ОСББ

 

 

 

Закони України:

«Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»

«Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»

«Про житлово-комунальні послуги»

«Про приватизацію державного житлового фонду»

Постанови Кабінету Міністрів України:

Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 № 1521 зі змінами згідно постанови КМУ від 22.09.04 р. № 1242 «Про реалізацію Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»

Постанова Кабінету Міністрів України від 31.05.2012 № 599 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для пільгового кредитування юридичних осіб, у тому числі об`єднань співвласників багатоквартирних будинків»

Постанова Кабінету Міністрів України від 13.11.2013 № 860 «Про надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та  прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено ОСББ»

Постанова Кабінету Міністрів України від 24.01.2006 р. № 45 «Про затвердження Правил користування приміщеннями житлових будинків»

Постанова Кабінету Міністрів України від 01.06.11 р. № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги»

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.07.05 р. № 630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення постачання холодної та гарячої води i водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодно та гарячої води i водовідведення»

Накази Держжитлокомунгоспу України:

Наказ Держжитлокомунгоспу у редакції Мінрегіону від 23.09.2015 р. № 238 «Про затвердження Типового статуту об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та Типового договору відносин власників житлових і нежитлових приміщень та управителя»

Наказ Держжитлокомунгоспу від 25.08.05 р. № 76 «Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій»

Наказ Держжитлокомунгоспу від 10.09.04 р. № 150 «Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд».

Накази Мінжитлокомунгоспу:

Наказ Мінжитлокомунгоспу від 02.02.2009 №13 «Про затвердження Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд»


Пошук по сайту
 
Smart
Ваша думка для нас важлива!
Анонси подій

З 10 липня 2020 року оголошується конкурс „Кращий підприємець Пирятинської міської ОТГ - 2020“

10 липня 2020 року оголошується конкурс бізнес-планів „Розвиваю бізнес у своїй громаді“

Пирятинська міська рада оголошує конкурс дитячих відеороликів про Пирятин!

Виконавчий комітет Пирятинської міської ради оголошує щорічний конкурс із благоустрою  „Найкращий будинок та благоустрій території“ та запрошує пирятинців взяти активну участь у ньому.

Людмила Сергіївна Безушко заступник міського голови 10 липня з 13:00 до 14:00 дасть відповіді на запитання за номером „гарячої телефонної лінії‘‘:  050-569-27-70 

Для зручності громадян, з метою надання консультацій, відповідей на проблемні питання запроваджено у ЦНАПі додатковий телефонний номер: 066-617-94-32.

Шановні жителі громади!

 Міський голова Олексій Рябоконь здійснює щопонеділка з 13:00 до 14:00 особистий прийом громадян дистанційно. Поспілкуватися з ним можна, зателефонувавши за номером: (05358) 3-23-53

У разі виявлення порушень прав дитини повідомляйте на „гарячу“ телефонну лінію Пирятинського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за номером (05358) 3-22-99

 11 липня ви зможете поспілкуватися іміським головою Олексієм Петровичем Рябоконем та поставити свої запитання за номером  3-23-53.

В І-й та ІІІ-й четвер місяця з 10:00 та 12:00 в Центрі надання адміністративних послуг надаються юридичні консультації .....

Кожного вівторка з 16.00 год. до 17.00 год. у виконкомі Пирятинської міської ради функціонує „гаряча“ телефонна лінія. 

Електронне врядування
Ми в соціальних мережах
Я МАЮ ПРАВО!
Опитування
Чи повинні депутати Пирятинської міської ради керуватися етичним кодексом??
Так
363 (67.98 %)
Ні
171 (32.02 %)
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

© 2020 Пирятинська міська рада Powered By AMCMS v5.0 (0.424865 sec.)