37000, Полтавська область, м. Пирятин, вул. Соборна, 21, тел. (05358)2-05-81, тел./факс (05358)2-05-80, office@pyryatyn-mrada.gov.ua
19 листопада 2017 року
Головне меню
Актуально
Тут можна ознайомитися зі списком перейменованих вулиць та провулків Пирятинської ОТГ
Прийом документів з питань реєстрації/зняття з реєстрації фізичних осіб...
Виконавчий комітет Пирятинської міської ради надає адміністративні послуги у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень...
Міською радою затверджено комплекс заходів щодо фінансового та соціального захисту пирятинців, мобілізованих на військову службу, осіб, які несуть службу по контракту в зоні антитерористичної операції, та членів їх сімей....
Довідки про склад сім’ї, громадянам, які проживають в приватному секторі, необхідні для оформлення субсидій, видаються міською радою в центрі надання адміністративних послуг при наявності...
Статистика
зараз на сайті: 1
переглядів: 250
візитів сьогодні: 156
візитів всього: 40406
Корисні посилання
Як створити ОСББ

З чого починати і якою має бути послідовність дій при створенні об’єднання співвласників багатоквартирних будинків. 

 

Із 1 липня 2015 набув чинності Закон «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Відповідно до нього, жителі є співвласниками, незалежно від того, чи створене в будинку ОСББ (об'єднання співвласників багатоквартирного будинку). І самі співвласники до 1 липня 2016 року повинні визначитися, хто ж буде надавати послуги з утримання будинку.  

 

Нагадаємо, є три способи: управляти самостійно (без створення ОСББ, і тут є багато законодавчих прогалин), створити ОСББ чи обрати управителя. Якщо мешканці самі нічого не вирішать, управителя їм нав’яже місцева влада – і тоді від вас знову не залежатиме ні тариф, ні черговість та якість ремонтів у будинку. 

 

Найбільш відповідальний та перевірений спосіб управління, при якому мешканці здатні впливати на всі ці речі – це створення ОСББ. Сьогодні ми розповімо, з чого починати і якою має бути послідовність дій співвласників. 

 

Переваги ОСББ

 

•Кожен мешканець будинку може брати участь в управлінні будинком: голосувати на загальних зборах за кошторис, розмір внесків на утримання ОСББ, за порядок їх використання, обирати правління ОСББ, його голову.

•ОСББ має право здавати в оренду загальне майно будинку та самостійно витрачати отриманий в результаті цього дохід на утримання будинку. Це може бути розміщення реклами на будинку, здача в оренду вільних приміщень.

•Усі належні пільги та субсидії по сплаті квартплати та житлово-комунальних послуг для членів ОСББ зберігаються.

•За згодою членів ОСББ у якості квартплати для деяких мешканців може зараховуватись трудовий внесок (наприклад, двірник, сантехнік можуть бути з цього ж будинку).

•Усі платежі мешканців будинку і доходи від використання загального майна йдуть на розрахунковий рахунок ОСББ та витрачаються на обслуговування і ремонт будинку.

•Члени ОСББ мають можливість здійснювати контроль за фінансово-господарською діяльністю об’єднання за допомогою ревізійної комісії або самостійно.

•Члени ОСББ самостійно обирають компанії (або наймають осіб), які ремонтуватимуть будинок, прибиратимуть.

•ОСББ є неприбутковою організацією і не сплачує податок на прибуток та податок на додану вартість.

•ОСББ, як юридична особа, може брати кредит у банку для проведення ремонту чи модернізації будинку, встановлення приладів обліку води, тепла, газу тощо. Є державна програма пільгового кредитування ОСББ на утеплення будинку, ОСББ має можливість приймати участь у різних грантових проектах спільного фінансування тощо .

 

СІМ КРОКІВ

 

1. Створити ініціативну групу (не менше 3 співвласників будинку) 

 

2. Сформувати реєстр співвласників будинку: зібрати дані про власників житлових і нежитлових приміщень, скласти списки

 

Варто знати: отримати інформацію про те, за ким закріплено право власності на житлові та нежитлові приміщення в багатоквартирному будинку можливо у такий спосіб:

- звернутись до у відділі муніципальних послуг та правових питань виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області;

- провести опитування всіх співвласників багатоквартирного будинку самостійно;

- звернутись до комунального підприємства Лубенське міжміське бюро технічної інвентаризації. 

 

3. Провести роз’яснювальну роботу серед мешканців

 

На цьому етапі ініціаторам створення ОСББ слід вивчити нормативну базу та переваги ОСББ. А також отримати інформацію про технічний стан будинку, його економічні показники: скільки коштів нараховується в якості оплати, скільки нинішній управитель витрачає на утримання, на чому можна зекономити. Важливо з’ясувати інформацію про хронічних боржників. Усе це допоможе скласти кошторис витрат будинку та представити його на установчих зборах, або на наступних загальних зборах співвласників будинку. 

 

4. Скликати установчі збори ОСББ

 

Оголосити про їх проведення слід не пізніше ніж за 14 днів до самого заходу, при цьому повідомити кожного співвласника: вручити лист під розпис або відправити рекомендованим листом. Повідомлення містить інформацію про те, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного. Крім того варто підготувати пропозиції про склад правління ОСББ та ревізійної комісії, проект статуту ОСББ. 

 

5. Провести установчі збори

 

На них ухвалюється рішення про створення ОСББ, затверджується його статут, обирається правління та голова ОСББ. Рішення оформлюється протоколом зборів. Установчі збори веде голова зборів, обраний більшістю голосів. Кожен співвласник (або його представник) має кількість голосів пропорційно до площі квартири (або нежитлового приміщення) у будинку до площі всіх квартир та нежитлових приміщень. Якщо 50% площі належить одному власнику, кожен співвласник має один голос (незалежно від площі квартири). Рішення вважається ухваленим, якщо за нього проголосувало більше половини співвласників. Якщо рішення не ухвалено, ініціативна група може провести додаткове письмове опитування. Рішення оформлюється особистим підписом того, хто проголосував, із зазначенням «за» чи «проти». Враховуються і голоси, отримані на зборах, і голоси, отримані під час письмового опитування. 

 

6. Реєстрація ОСББ

 

Збори мають доручити реєстрацію ОСББ майбутньому голові або членам ініціативної групи. Установчі документи підписує голова зборів або інша уповноважена зборами особа. Реєстрація здійснюється у у відділі муніципальних послуг та правових питань виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області за адресою вул. Соборна, 21, 1-й поверх. Перелік необхідної документації для реєстрації: заява на реєстрацію, 2 оригінали статуту об`єднання, 1 оригінал протоколу установчих зборів , список членів об`єднання. ОСББ вважається створеним з моменту реєстрації. 

 

7. Оформлення документації

 

Після реєстрації ОСББ у відділі муніципальних послуг та правових питань виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області слід звернутися до Пирятинського відділення Лубенської ОДПІ в центр обслуговування платників податків для включення до реєстру неприбуткових організацій. 

 

Нормативні документи для створення та діяльності ОСББ

 

 

 

Закони України:

«Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»

«Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»

«Про житлово-комунальні послуги»

«Про приватизацію державного житлового фонду»

Постанови Кабінету Міністрів України:

Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 № 1521 зі змінами згідно постанови КМУ від 22.09.04 р. № 1242 «Про реалізацію Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»

Постанова Кабінету Міністрів України від 31.05.2012 № 599 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для пільгового кредитування юридичних осіб, у тому числі об`єднань співвласників багатоквартирних будинків»

Постанова Кабінету Міністрів України від 13.11.2013 № 860 «Про надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та  прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено ОСББ»

Постанова Кабінету Міністрів України від 24.01.2006 р. № 45 «Про затвердження Правил користування приміщеннями житлових будинків»

Постанова Кабінету Міністрів України від 01.06.11 р. № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги»

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.07.05 р. № 630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення постачання холодної та гарячої води i водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодно та гарячої води i водовідведення»

Накази Держжитлокомунгоспу України:

Наказ Держжитлокомунгоспу у редакції Мінрегіону від 23.09.2015 р. № 238 «Про затвердження Типового статуту об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та Типового договору відносин власників житлових і нежитлових приміщень та управителя»

Наказ Держжитлокомунгоспу від 25.08.05 р. № 76 «Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій»

Наказ Держжитлокомунгоспу від 10.09.04 р. № 150 «Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд».

Накази Мінжитлокомунгоспу:

Наказ Мінжитлокомунгоспу від 02.02.2009 №13 «Про затвердження Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд»


Пошук по сайту
 
Анонси подій

В І-й та ІІІ-й четвер місяця з 10:00 та 12:00 в Центрі надання адміністративних послуг надаються юридичні консультації .....

Запроваджено нові форми у проведенні особистого прийому громадян керівництвом міської ради.

 

20 листопада, о 15 годині, в Центрі громадського діалогу, відбудеться засідання постійної комісії міської ради з питань планування, фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку та підприємництва.

01 грудня, о 14 годині, у приміщенні Центру дитячої та юнацької творчості (вул.Пушкіна, 33, м.Пирятин), відбудеться пленарне засідання тридцять першої сесії Пирятинської міської ради сьомого скликання.

Податкове повідомлення - рішення щодо сплати земельного податку з фізичних осіб можна отримати у Центрі надання адміністративних послуг за адресою пл. Героїв Майдану, 2.

Кожного вівторка з 16.00 год. до 17.00 год. у виконкомі Пирятинської міської ради функціонує „гаряча“ телефонна лінія. 

Електронне врядування
Ми в соціальних мережах
Опитування
Чи хотіли б Ви, щоб у Пирятині на Майдані Незалежності була сучасна штучна новорічна ялинка?
Так
40 (81.63 %)
Ні
8 (16.33 %)
Байдуже
1 (2.04 %)
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Веб-камера

© 2017 Пирятинська міська рада Powered By AMCMS v5.0 (0.107365 sec.)