Громада для людей
Створення туристичної привабливості
Підтримка місцевого бізнесу
Відкритість до партнерства

Субсидія

Як, перебуваючи за кордоном, дистанційно відмовитися від отримання різних видів соціальної допомоги або житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг

Через повномасштабну війну, розв'язану російською федерацією, частина українців, на жаль, змушена була виїхати за кордон. За понад рік активних бойових дій Мінсоцполітики у взаємодії з іншими установами та міністерствами забезпечило створення та функціонування низки цифрових інструментів, які дозволяють оформити ту чи іншу соціальну виплату онлайн або дистанційно відмовитись від неї.

Якщо громадянин України, який тимчасово перебуває за кордоном, має бажання чи потребу відмовитися від отримання якоїсь із соціальних допомог, він може зробити це в такий спосіб:

Написати відповідну заяву  в довільній формі з зазначенням таких обов’язкових реквізитів:

  • назва органу соціального захисту населення, в якому громадянин перебуває на обліку;
  • прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) отримувача допомоги;
  • адреса зареєстрованого/задекларованого місця  проживання/перебування;
  • контактний номер мобільного телефону;
  • адреса електронної пошти (за наявності);
  • вид отримуваної допомоги (наприклад, допомога при народженні дитини, допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям, державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю тощо).

Надіслати заяву щодо відмови від соціальної допомоги електронною поштою або засобами поштового зв’язку на адресу відповідного органу соціального захисту населення в Україні.

Контакти органів соціального захисту населення можна знайти на сайтах відповідних районних державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах рад.

Орган соціального захисту населення, до якого надійде звернення, після припинення виплати певного виду допомоги надішле громадянину, за його бажанням, електронною поштою або засобами поштового зв’язку довідку/скан-копію довідки про неотримання допомоги.

Про необхідність отримання такої довідки  необхідно вказати у заяві.

Якщо особа виїхала з території, на якій ведуться бойові дії, або яка тимчасово окупована російською федерацією, й органи соціального захисту не мають можливості здійснювати свої повноваження, заяву можна  надіслати до Департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації.

Аналогічним є механізм відмови від житлових субсидій або пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу в Україні.

Дистанційно або засобами поштового зв’язку можна подати відповідну заяву про припинення виплат до органів Пенсійного фонду.

У заяві обов'язково зазначити:

  • назву органу Пенсійного фонду України, в якому громадянин перебуває на обліку;
  • прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) отримувача житлової субсидії/пільги;
  • адресу зареєстрованого/задекларованого або фактичного місця проживання/перебування;
  • контактний номер мобільного телефону;
  • адресу електронної пошти (за наявності);
  • вид державної підтримки (наприклад, житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг; житлова субсидія на  придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу; житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу; або пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, пільги на оплату житлово-комунальних послуг, пільги на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу).

У разі необхідності отримання довідки/скан-копії довідки про припинення та неотримання житлової субсидії/пільг – зазначити про це в заяві.

Контакти територіальних органів Пенсійного фонду України можна знайти на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.


 

До уваги громадян!

Внесено зміни до порядку призначення житлових субсидій

 

Постановою Кабінету Міністр України від 18 квітня 2023 року №340 внесено зміни до Положення про порядок призначення житлових субсидій. Вони стосуються таких новацій:

1. Житлова субсидія може бути призначена особам, які не менше місяця перебували в полоні, що підтверджується відповідними відомостями та/або документами.

2. Передбачена можливість надання у відомостях про особу адреси, за якою вона задекларована. Раніше передбачалося використання лише зареєстрованого та фактичного місця проживання.

3. Призначення житлових субсидій можливе тільки за одним місцем проживання людини – зареєстрованим, задекларованим або фактичним.

4. У разі коли зареєстроване/задеклароване або фактичне місце проживання відмінне від адреси домогосподарства, під час призначення житлової субсидії не враховуються доходи осіб, які перебувають у полоні або вважаються безвісно відсутніми за рішенням суду, або мають правовий статус осіб, зниклих безвісти.

5. Для розрахунку розміру житлових субсидій в опалювальний сезон домогосподарствам, які внаслідок збройної агресії російської федерації проти України залишилися без централізованого постачання теплової енергії та/або постачання природного газу і для обігріву житлових приміщень використовують побутові електроприлади, застосовуються соціальні норми на комунальну послугу з постачання та розподілу електричної енергії для індивідуального опалення. Це стосується випадків, коли  домогосподарства знаходяться на територіях, де ведуться  чи велися бойові дії або тимчасово окупованих територіях, визначених в наказі Мінреінтеграції від 22 грудня 2022 року №309.

6. Строк, який надається громадянам для виправлення помилки в заяві та/або декларації на час хвороби, може бути подовжено на час хвороби заявника, але не довше ніж до дня закінчення опалювального або неопалювального сезону.

7. Передбачено зобов’язання протягом 30 календарних днів інформувати уповноважений орган, якщо особа із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства перебували за кордоном сукупно більш як 60 днів в періоді, за який враховуються доходи.

 

Більшість змін, пов’язаних із запровадженням вказаних новацій, буде реалізовано органами Пенсійного фонду України без звернення громадян. Однак деяким одержувачам житлових субсидій для оформлення виплати з урахуванням нових умов і тим самим збільшення її розміру потрібно звернутись до Фонду. Зокрема, це стосується представників домогосподарств, у складі яких є особи, що перебувають/перебували в полоні, і це підтверджується відомостями та/або документами, наданими уповноваженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, державними реєстраторами, суб’єктами державної реєстрації, установами та організаціями в порядку та випадках, визначених законодавством.

Також громадянам, які одержують субсидії, варто пам’ятати про необхідність інформування органів Пенсійного фонду щодо змін у майновому стані чи складі родини, якщо це впливає на призначення субсидії.

Подати необхідні документи до органів Пенсійного фонду можна в один із способів:

- звернутися до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України незалежно від місця проживання (перелік сервісних центрів Головного управління розміщується на інформаційній сторінці ГУ в мережі Фейсбук за посиланням: https://cutt.ly/jwqspX5p);

- звернутися до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг;

- дистанційно через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua), мобільний застосунок «Пенсійний фонд» чи портал Дія;

- відправити документи поштою (поштова адреса Головного управління: вул. Соборності, 66, м. Полтава, 36014).

 

Довідково:

Реєстрація місця проживання передбачає подання заяви про реєстрацію місця проживання до реєстру територіальної громади в паперовій формі.

Декларація місця проживання передбачає подання декларації про місце проживання в електронній формі до Єдиного державного вебпорталу електронних послуг з подальшим внесенням такої інформації до реєстру територіальної громади.

 

Головне управління Пенсійного фонду

України в Полтавській області

Мапа сайту

Режим роботи
пн.-чт. 08.00 - 17.15
пт. 08.00 - 16.00
обідня перерва - 12.00 - 13.00
Телефон
+38 (05358) 2-14-70
Телефон/факс
+38 (05358) 2-14-70
Електронна пошта
office@pyryatyn-mrada.gov.ua