В сучасному світі батьки, які виховують дитину з інвалідністю або особливими освітніми потребами (ООП), стикаються з перешкодами на кожному кроці. Складність із прийняттям ситуації, брак інфраструктури, нетолерантне суспільство, недостатня інформованість про послуги – усе це ускладнює їхнє становище.
Завдяки впровадженню інклюзивного навчання, діти з ООП мають змогу відвідувати заклади дошкільної освіти. Інклюзивна освіта доступна для дітей, які мають інтелектуальні порушення, затримку психічного розвитку, порушення зору, слуху та мовлення, порушення функції опорно-рухового апарату, розлади спектру аутизму тощо.
Відкриття інклюзивної групи в Пирятинському ЗДО "Сонечко" стало кроком назустріч дошкільнятам через новий підхід до виховання та навчання. Перш за все, правильно був облаштований простір в цій групі, забезпечені рівні умови перебування для всіх дітей та виконання корекційно-розвиткового та освітнього процесів, якісно організований психолого-педагогічний супровід. Педагоги закладу створили у групі психоемоційний комфорт. Для цього було організовано психологічні та корекійно-розвиткові заняття, рухливі ігри, тренування, під час яких вдало використовувалися різноманітні дидактичні матеріали, розвиваючі іграшки та навчально-наочні посібники.
Також важливою стала співпраця з батьками, які мали можливість вчасно отримувати фахову інформацію про потенційні можливості дитини, про її успіхи чи невдачі, про те, чому варто приділяти більше уваги вдома. Така командна робота, підтримка і взаєморозуміння допомагають отримувати чудові результати у вихованні та розвитку дітей.
В інклюзивній групі діти з ООП залучені до освітнього процесу. Вони спілкуються з однолітками, знаходять друзів, стають відкритими та почуваються впевненіше. Долучаються до спільних ігор та творчих занять. Це все сприяє мовному, когнітивному, соціальному та емоційному розвитку. Успішне перебування в інклюзивній групі є чудовим початком для подальшої освіти.