Громада для людей
Створення туристичної привабливості
Підтримка місцевого бізнесу
Відкритість до партнерства
30 листопада 2020 року 08:32

Відповідальність споживача за несплату комунальних послуг

Про відповідальність за несплату комунальних послуг роз’яснює правове бюро первинної юридичної допомоги:

Водопостачання, газ, електроенергія, тепло,  вивіз сміття тощо – ці житлово-комунальні послуги надавачі зобов’язані надавати вчасно та якісно. Споживачі теж мають обов’язок – вчасно за них сплачувати. Але якщо споживач не платить, надавач може притягати його до відповідальності.

Надавач послуг може нараховувати пеню

Якщо споживач вчасно не сплачує за спожиті комунальні послуги, підприємство-надавач послуг може почати нараховувати пеню.

Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги.

ЇЇ розмір встановлений в договорі про надання комунальної послуги і не може перевищувати 0,01 % суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 % загальної суми боргу.

Крім пені надавач послуг може стягнути зі споживача індекс інфляції та 3% річних від простроченої суми.

Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги та житлові субсидії та/або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином.

Чи можуть за борги виселити з квартири

Сама по собі несплата комунальних послуг не є підставою для виселення. Надавач послуг, якому заборгував споживач, перш за все звертається до суду для видачі судового наказу або в порядку позовного провадження. Після цього підприємство звертається до державної виконавчої служби або приватного виконавця, які розпочинають примусове стягнення боргу, у тому числі шляхом накладення арешту на майно.

Якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати (до 100 тис. грн станом на жовтень 2020 року), виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника.

Якщо сума заборгованості боржника за житлово-комунальні послуги перевищила 20 мінімальних заробітних плат (понад 100 тис. грн), виконавець має право накласти на єдине житло такого боржника арешт.

У випадку відмови боржника у виконанні рішення суду або відсутності доходів, іншого рухомого або нерухомого майна, арештоване майно надалі може бути реалізоване.

Необхідно пам’ятати, що звернення стягнення на об’єкти нерухомого майна здійснюється у разі відсутності в боржника достатніх коштів чи рухомого майна. При цьому в першу чергу звертається стягнення на окрему від будинку земельну ділянку, інше приміщення, що належать боржнику. В останню чергу звертається стягнення на житловий будинок чи квартиру, в якому фактично проживає боржник.

Чи можуть відключити комунальні послуги за несплату

Воду і тепло – ні. Газ і світло – так.

Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типовим договором про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630, можливість припиняти постачання тепла та холодної води і водовідведення не передбачено. У разі наявності у споживача заборгованості водоканал може звертатись для стягнення до суду.

Натомість постачальники газу та електроенергії мають право на припинення надання послуг. Це передбачено Правилами постачання природного газу (постанова НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496), Кодексом газорозподільних систем (постанова НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494), Правилами роздрібного ринку електричної енергії (постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 312).

Про процедуру відключення газу та електроенергії за борги, поради споживачам та практику Криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у розв’язанні питань, коли нараховані комунальниками штрафи не є законними читайте у повному тексті консультації. 

Для отримання правової допомоги кожен громадянин може звернутися до Пирятинського бюро за адресою: м.Пирятин, вул. Соборна, 41, тел. (05358) 3-22-54

Мапа сайту

Режим роботи
пн.-чт. 08.00 - 17.15
пт. 08.00 - 16.00
обідня перерва - 12.00 - 13.00
Телефон
+38 (05358) 2-14-70
Телефон/факс
+38 (05358) 2-14-70
Електронна пошта
office@pyryatyn-mrada.gov.ua