27 вересня Інклюзивно-ресурсний центр відділу освіти, молоді та спорту Пирятинської міської ради відзначає другу річницю. Пирятинський ІРЦ було створено відповідно до рішення тридцять дев’ятої сесії сьомого скликання Пирятинської міської ради від 06 червня 2018 року. Засновником було надано приміщення та відповідне матеріально – технічне забезпечення.
Пріоритетними напрямами сучасної освітньої галузі є надання якісної освіти кожній людині, незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення. На сьогодні наявна тенденція збільшення в нашій країні загальної кількості дітей з особливими освітніми потребами. Сучасна система освітніх послуг базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання й передбачає навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу – інклюзивне навчання.
Аналіз статистичних даних свідчить, що в Пирятинській ОТГ створена та діє система надання освітніх послуг. На підставі отриманих висновків інклюзивно-ресурсного центру станом на 1 вересня 2020 року організовано інклюзивне навчання в Опорному закладі – Пирятинській загальноосвітній школі I–III ступенів № 6 та його філії, Філії Пирятинського ліцею, Пирятинській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 4, що дає змогу залучити дітей з особливими потребами до освітнього процесу без ізоляції від суспільства в умовах звичайного освітнього середовища. Із загальної кількості інтегровані у класні колективи (інклюзивні класи) - 19 дітей.
Організація інклюзивного освітнього середовища здійснюється фахівцями, які постійно працюють над підвищенням своєї кваліфікації для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, проходять курсову підготовку, відвідують спеціалізовані тренінги для працівників освітньої сфери, займаються самоосвітою та діляться досвідом з колегами. Під час здійснення навчально-виховного процесу педагоги, які працюють в інклюзивних класах, застосовують особистісно-орієнтовані методи навчання, організовують навчальний процес з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей; налагоджена співпраця з батьками, які беруть активну участь у вихованні дітей. В інклюзивних класах Пирятинської ОТГ працює 14 асистентів вчителів.
На сьогодні в Пирятинському ІРЦ працюють п’ять фахівців: вчитель-логопед Аліна Курочка, практичний психолог Юлія Добош, вчитель-дефектолог Ольга Орел, вчитель лікувальної фізкультури Наталія Карабут. Очолює колектив виконувач обов’язків директора ІРЦ Олена Холоділова.
У Центрі постійно надається консультативна допомога батькам щодо
здобуття повної загальної середньої освіти, наявних освітніх, медичних, соціальних ресурсів для надання допомоги дітям. Важливою складовою роботи Центру є просвітницька діяльність. Розпочав роботу клуб для батьків „Доброта“.
Метою створення клубу є надання консультативної, психологічної допомоги, через оптимізацію сімейної атмосфери, гармонізацію міжособистісних, подружніх, батьківсько-дитячих стосунків; покращення та оптимізація взаємодії між батьками та учасниками освітнього процесу; психологічний супровід сімей. Перше засідання клубу відбулося 18 жовтня 2019 року, в якому приймали участь батьки дітей з ООП, асистенти вчителів та фахівці Пирятинського ІРЦ. Фахівці Пирятинського ІРЦ продемонстрували можливості розвитку та корекції мовленнєвих, психологічних, освітніх та фізичних порушень у дітей.
Налагоджена співпраця з Майорщинською спеціальною загальноосвітньою школою-інтернатом Гребінківського району Полтавської обласної ради. Розпочата та продовжується робота з проведення комплексних психолого-педагогічних оцінок розвитку дітей, які навчаються в цьому закладі.
Фахівці оволоділи навиками роботи онлайн. Засобами онлайн проводяться консультації, просвітницька робота, обмін досвідом, здійснюється постійна підтримка дітей з особливими освітніми потребами. Щоденно поновлюється інформація про цікаві форми навчання, пізнавальні ігри, таким чином спонукають дітей з особливими освітніми потребами до
перегляду відео, мультфільмів розвиткового та виховного спрямування.
Діти з особливими освітніми потребами разом з батьками долучалися до перегляду та обмінювалися думками з приводу побаченого у групі Пирятинський ІРЦ на Facebook та через Viber.
За рахунок коштів ОТГ, виділених для забезпечення заходів Програми „Всебічна підтримка дітей з особливими освітніми потребами Пирятинської міської об’єднаної територіальної громади на 2019 – 2020 роки“ проведено оновлення та модернізацію матеріально-технічної бази.