Громада для людей
Створення туристичної привабливості
Підтримка місцевого бізнесу
Відкритість до партнерства
28 серпня 2020 року 14:28

Права споживача

На адресу міської ради  находять звернення від покупців з проханням допомогти  вирішити спірні питання щодо обміну  непродовольчих  товарів або повернення коштів.

Серед останніх звернень в серпні місяці  є звернення від Юлії, жительки села Олександрівка, щодо обміну  мобільного  телефону, придбаного нею  в комісійному магазині. 

Провідним спеціалістом відділу економічного аналізу та розвитку  управління економіки виконкому міської ради Лілією Зубко із залученням адміністрації магазину, було надано консультативну та практичну допомогу заявниці. У цьому випадку вдалось вирішити питання позитивно на користь покупця.   Але,  не завжди  можна  виконати вимоги споживача.

Що потрібно знати споживачу щоб обміняти товар, придбаний через роздрібне комісійне торговельне  підприємство

 Якщо Ви, як споживач, вирішили придбати товар у комісійному  магазині, то необхідно розуміти, що в такому торговельному закладі реалізуються в основному вживані товари. Відповідно, гарантійні терміни придатності на більшість груп електропобутових товарів уже закінчилися в частині їх гарантійного обслуговування. Продавець магазину повинен проінформувати про це покупця.

Загальні правила повернення (обміну) придбаних товарів визначені нормами чинного законодавства, зокрема: Цивільним кодексом України (ст.707-711) та Законом України „Про захист прав споживачів“ (статтями 1, 8, 9).

Необхідно при цьому зазначити, що відповідно законодавства визначено певні особливості повернення непродовольчих товарів, придбаних споживачами в роздрібних комісійних торговельних підприємствах. До зазначеної групи товарів відносяться: електроприлади побутового призначення (морозильники, холодильники, пральні машини, праски, пилососи, кондиціонери,  машини швейні, телевізори та інші товари). 

Вимоги щодо обміну товарів, які перебували у користуванні, дуже різняться з вимогами обміну товарів нових у частині саме вирішення спірних питань. 

Вживані товари можуть бути обміняні або повернуті тільки за згодою продавця, або в порядку, встановленому господарюючим суб’єктом внутрішніми розпорядженнями для вирішення відповідних спірних випадків у сфері торгівлі. Наприклад, якщо внутрішніми документами комісійного торговельного закладу встановлено, що товари обміну не підлягають, відповідно, споживач не зможе здійснити повернення товару.

У разі вибору мобільного телефону покупцем, продавець повинен перевірити обрану модель телефону на предмет відсутності недоліків та можливості використання товару відповідно до його цільового призначення та   видати при цьому фіскальний чек, підтверджуючий факт покупки в  комісійному  торговельному  об’єкті.

Рекомендуємо  вказану  інформацію взяти  до  відома.

Бажаємо вдалих покупок  і наполегливості   у відстоюванні своїх прав.

Мапа сайту

Режим роботи
пн.-чт. 08.00 - 17.15
пт. 08.00 - 16.00
обідня перерва - 12.00 - 13.00
Телефон
+38 (05358) 2-14-70
Телефон/факс
+38 (05358) 2-14-70
Електронна пошта
office@pyryatyn-mrada.gov.ua