Громада для людей
Створення туристичної привабливості
Підтримка місцевого бізнесу
Відкритість до партнерства
10 березня 2020 року 11:33

Дитина з особливими освітніми потребами - потребує додаткової підтримки в освітньому процесі

Рішенням шістдесят першої сесії сьомого скликання від 29 жовтня 2019 року була затверджена Програма „Всебічна підтримка дітей з особливими освітніми потребами Пирятинської міської об’єднаної територіальної громади на 2019 – 2020 роки “. Пирятинська міська рада прагне створити умови для забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття освіти шляхом створення середовища для надання корекційно-розвиткових послуг; повноцінного методичного забезпечення процесу проведення комплексної оцінки; проведення профілактичних та просвітницьких заходів в умовах реформування освіти.   

Базові цінності, на яких ґрунтується інклюзивна освіта: кожна дитина – особистість; навчатися можуть усі - нездібних дітей немає; кожна дитина має унікальні здібності, особливості та інтереси; заборона на дискримінацію в будь-якій формі; право кожної людини на участь у житті суспільства, у тому числі людей з особливими по­требами; терпимість один до одного: готовність жити разом у світі один з одним; прийняття людей з їхніми індивідуальними відмінностями; виховання в дусі толерантності як «гармонія в розмаїтті».

Дитина з особливими освітніми потребами це особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі. Така підтримка спрямовується в першу чергу на дітей, а саме: сліпих та із зниженим зором, глухих та зі зниженим слухом, з тяжкими порушеннями мовлення, із затримкою психічного розвитку, з порушеннями опорно-рухового апарату, з порушенням інтелектуального розвитку, із складними порушеннями розвитку (у тому числі з розладами аутичного спектру).

Щоб допомогти дітям з особливими освітніми потребами швидко адаптовуватися до соціального середовища, отримувати необхідні корекційно-розвиткові послуги у повному обсязі, ефективно навчатися та жити повноцінним життям, матеріально-технічна та методична база  Пирятинського ІРЦ повинна відповідати вимогам сьогодення.

В Пирятинській об’єднаній територіальній громаді станом на кінець 2019 року налічується 92 дитини з інвалідністю. Особлива освітня потреба дитини встановлюється не лише у дитини з інвалідністю. Підставою можуть бути поведінкові розлади, порушення постави, фонематичні порушення мовлення, низький рівень навчальних досягнень, тощо. До таких дітей відносять також дітей національних меншин, переселенців, дітей, що знаходяться під опікою, виховуються в багатодітних сім’ях, потребують соціального захисту. За рік роботи до центру звернулося 256 дітей, що складає 10% від загальної кількості дітей віком від 2 до 18 років, які проживають на території ОТГ. Ця статистика свідчить про динаміку зростання кількості дітей з особливими освітніми потребами, яким необхідна допомога інклюзивно-ресурсного центру та всебічна підтримка громади.

На реалізацію заходів Програми було виділено 94300 грн.. Протягом 2019 року використано 22940 грн.. Зараз продовжується виконання заходів, передбачених Програмою у 2020 році на суму 60800 грн..

Для занять з лікувальної фізкультури, які передбачають корекцію та розвиток опорно-рухової системи дитини, було облаштовано куточок фізичного розвитку, придбані засоби корекції постави, ступнів, загального зміцнення організму, тактильні модулі, масажна доріжка. Для розвитку та корекції пам’яті, уваги, мислення, уяви, сприйняття та емоційно-вольової сфери закуплені пазли, мозаїки, пісочниця з підсвіткою та грифельно-маркерною дошкою. Ігри з піском допомагають висловити свої почуття і переживання, отримати емоційне задоволення, вони заспокоюють, позбавляють комплексів і страхів, а також активізують творчі здібності та фантазії. Двостороння грифельно-маркерна дошка призначена для малювання крейдою та маркером на водній основі.

З метою розвитку та корекції мовлення, мовного дихання, моторики артикуляційного апарату, голосу, дрібної моторики, фонематичної системи, граматичної будови закуплені: серія логопедичних зошитів, конструктор фраз для побудови речень, шнурівки, іграшка для розвитку мовного дихання, тематичні ілюстрації меблів, одягу, тварин, логопедичне лото. Логопедичне повітряне лото – це гра призначена для тренування м’язів артикуляційного апарату та дихальної системи. Дитина вчиться контролювати силу потоку повітря, тим самим тренуючи м’язи мовного апарату. Такі ігри сприяють становленню мовлення дитини.

Дітям, які мають складні порушення такі як, олігофренія, комплексні порушення (включають декілька порушень), рідкісні орфанні захворювання, дитячий церебральний параліч, потребують соціально-побутової адаптації, яку найкраще реалізовувати через гру з використанням дидактичного матеріалу, придбані: сортери, український календар, магнітний навчально-розвивальний годинник, бізіборд. Бізіборд призначений для розвитку дрібної та великої моторики рук, мислення, а також визначення кольорів, різних форм та величин.

Реалізація заходів, запланованих Програмою, сприятиме покращенню стану матеріально-технічного та методичного забезпечення, підвищенню якості процесу проведення комплексної оцінки, корекційно-розвиткових занять, психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

Мапа сайту

Режим роботи
пн.-чт. 08.00 - 17.15
пт. 08.00 - 16.00
обідня перерва - 12.00 - 13.00
Телефон
+38 (05358) 2-14-70
Телефон/факс
+38 (05358) 2-14-70
Електронна пошта
office@pyryatyn-mrada.gov.ua