Громада для людей
Створення туристичної привабливості
Підтримка місцевого бізнесу
Відкритість до партнерства
7 жовтня 2019 року 17:05

Актуальні питання, які стосуються призначення субсидій

Що змінюється у сфері субсидій з 1 жовтня?

З 1 жовтня 2019 року запроваджено новий порядок виплати субсидій. Важливо зазначити, що механізм визначення права на призначення житлової субсидії та порядок її розрахунку залишається незмінним.    

Якщо раніше АТ «Ощадбанк» був єдиною установою, куди перераховувалися субсидії, як у грошовій безготівковій, так і готівковій формі, то тепер одержувачі субсидій готівкою можуть самостійно обирати, куди перераховуватимуться кошти: на рахунок у  одному із уповноважених банків чи  через виплатні об’єкти “Укрпошти” (через каси у поштових відділеннях чи доставка поштарем до дому).

Без додаткового звернення з жовтня субсидії будуть виплачуватися готівкою:

- пенсіонерам  у спосіб отримання пенсії (на банківські рахунки або через поштові відділення);

- одержувачам субсидій (не пенсіонерам), які мають відкриті рахунки в АТ «Ощадбанк»  - на рахунки  в Ощадбанку;

- іншим одержувачам субсидій  - через виплатні об’єкти АТ «Укрпошта» за адресою призначення субсидії.

За бажанням одержувача субсидії для зміни способу її виплати  потрібно подати до управління соціального захисту відповідну заяву із зазначенням способу виплати та/або реквізитів рахунку в уповноваженому банку .

 

 Чому зміни починають діяти з 1 жовтня?

Житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком призначається на опалювальний сезон - з 1 жовтня по 30 квітня; на  неопалювальний сезон - з 1 травня по 30 вересня. Саме цим зумовлено запровадження змін з 1 жовтня. 

Одночасно зазначаємо, що житлова субсидія на оплату комунальних  послуг з постачання теплової енергії, постачання та розподілу природного газу, електричної енергії для централізованого, автономного та індивідуального опалення в опалювальний сезон розраховується з 16 жовтня по 15 квітня, включно.

 

Що необхідно для отримання субсидії за новими правилами ?

Більшості отримувачам субсидій, яким її було перепризначено за підсумками попереднього опалювального сезону – субсидія буде перерахована автоматично без додаткового звернення.

Окремо звертаємо увагу, що внутрішньо переміщеним особам, орендарям житлового приміщення, а також домогосподарствам, яким було призначено субсидію на фактично проживаючих, та сім’ям, де є непрацюючі особи працездатного віку, в яких або відсутні доходи, або вони менші мінімальної заробітної плати,  і які з травня поточного року не звернулися до управлінь соцзахисту – для призначення субсидії з початку опалювального періоду необхідно звернутись до 15 грудня (тобто не пізніше, ніж за 2 місяці з початку опалювального сезону, за винятком окремих життєвих ситуацій).

Домогосподарствам, які за підсумками попереднього опалювального сезону отримали відмову у продовженні програми субсидій через борги,  пропонується декілька варіантів:

1) звернутися до підприємства-надавача послуг із проханням провести реструктуризацію боргу (особливо актуально у випадку значної заборгованості);

2) погасити заборгованість перед надавачем послуг і звернутися за субсидією (актуально у випадках невеликої заборгованості);

3) у виключних випадках, коли у людини немає можливості ліквідувати заборгованість, але є гостра потреба у субсидії – вона може звернутися до спеціальної комісії при місцевих органах влади, яка, у випадку обґрунтованої позиції, може призначити субсидію.

  

На що необхідно звернути увагу при декларуванні доходів і витрат?

Слід ретельно задекларувати види та суми доходів, інформація про які відсутня в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та Державному реєстрі соціального страхування. Це може бути дохід від здачі майна в оренду, доходи від реалізації власної продукції, майно, недекларовані доходи, отримані під час роботи по договору цивільно-правового характеру, або стипендії, які отримують студенти – члени сім’ї одержувача субсидії, інші надходження (у тому числі - закордонні перекази).

В декларації також обов’язково зазначається:

- інформація про членів домогосподарства (членів їх сім’ї незалежно від місця реєстрації), які здійснили одноразову купівлю (або іншим законним способом набули право власності) майна або оплату послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, що перевищує 50 тисяч гривень із зазначенням виду, вартості та  дати здійснення купівлі (оплати) майна або послуг;

 - відомості про транспортні засоби (в тому числі причепи), які зареєстровані в установленому порядку і з дати випуску яких минуло менше ніж 5 років (крім мопеда), що перебувають у власності осіб, які входять до складу домогосподарства, а також членів їх сім’ї незалежно від реєстрації їхнього місця проживання.

 

Що потрібно зазначати у відомостях про членів сім’ї у декларації доходів і витрат ?

Декларація про доходи подається щодо зареєстрованих та членів сімей всіх осіб із складу домогосподарства не залежно від місця проживання, які досягли 14-річного віку. Тобто, навіть у разі, якщо члени сім’ї (чоловіка, дружини, неповнолітні діти) проживають в іншому місці, інформацію щодо них все одно слід вказувати у декларації. А відносно тих, хто зареєстрований за адресою домогосподарства, але там не проживає, слід вказати «не проживає» у графі «примітки».  

 

Про які зміни необхідно повідомляти?

Якщо під час отримання житлової субсидії у вас змінився склад сім’ї, склад зареєстрованих у житловому приміщенні, набір житлово-комунальних послуг, з’явився транспортний засіб ( в тому числі причіп) з датою випуску до 5 років, було придбано (отримано у дар, спадщину, в інший передбачений законодавством спосіб) майно, товари або сплачено послуги на суму понад 50 тисяч гривень - слід повідомити про це орган, що призначив вам субсидію. І зробити це потрібно протягом 30 календарних днів - не пізніше!

 

Як здійснюється перевірка субсидій та які її наслідки?

Соціальні інспектори перевіряють достовірність наданих відомостей, що впливають на право та розмір житлової субсидії. Перевірка здійснюється шляхом звірки даних з державними реєстрами, зокрема щодо наявності квартир, будинків, транспортних засобів тощо.

Також у виключних випадках може бути здійснено обстеження матеріально-побутових умов проживання домогосподарства.

У разі виявлення факту надання громадянином недостовірних даних суми надміру виплаченої житлової субсидії підлягають поверненню. 

 

 

Мапа сайту

Режим роботи
пн.-чт. 08.00 - 17.15
пт. 08.00 - 16.00
обідня перерва - 12.00 - 13.00
Телефон
+38 (05358) 2-14-70
Телефон/факс
+38 (05358) 2-14-70
Електронна пошта
office@pyryatyn-mrada.gov.ua