Громада для людей
Створення туристичної привабливості
Підтримка місцевого бізнесу
Відкритість до партнерства
20 червня 2019 року 10:32

Про формування системи забезпечення якості освіти

Прийнятий 5 вересня 2017 року Закон України „Про освіту“ (далі - Закон) передбачає створення в країні системи забезпечення якості освіти.

Відповідно до статті 41 Закону система забезпечення якості освіти включає:

  • внутрішню систему забезпечення якості, що має функціонувати у кожному закладі загальної середньої, дошкільної, позашкільної та професійно-технічної освіти;
  • систему зовнішнього забезпечення якості освіти, до якої належить інституційний аудит.

До повноважень Державної служби якості освіти України належать питання щодо допомоги керівникам закладів освіти та їхнім засновникам у формуванні внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що має створити умови для постійного і послідовного удосконалення якості освітніх і управлінських процесів.

Службою розробляється проект відповідних рекомендацій, апробація якого проходить у 12 пілотних школах та завершилася до кінця травня 2019 року. За результатами апробації узагальнені пропозиції увійдуть до методичних рекомендацій та посібника „Абетка для керівника“, які зможе використати кожен керівник школи для розбудови власної внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

З метою створення зовнішньої системи забезпечення якості освіти наказом Міністерством освіти і науки України від 09.01.2019 № 17 затверджено Порядок проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12 березня 2019 року за № 250/33221).

За розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти відповідає керівник школи, а за проведення інституційного аудиту - Служба та її територіальні органи. Ці дві системи тісно пов’язані між собою, оскільки критерії, за якими має проводитись школою щорічне самооцінювання освітньої діяльності та інституційний аудит однакові.

Інституційний аудит - це зовнішнє оцінювання освітньої діяльності школи, що базується на ґрунтовному вивченні освітніх та управлінських процесів. Аудит покликаний допомогти закладам освіти стати більш якісними і в подальшому сформувати та підтримувати нову культуру якості освіти, що базується на прозорості, інноваційності та партнерстві учасників освітнього процесу.

Під час оцінювання закладу освіти буде почута думка кожного: учнів, педагогів, батьків. Тому, окрім спостережень за освітнім середовищем та відвідування навчальних занять має проводитися опитування учасників освітнього процесу.

Після закінчення інституційного аудиту школа отримає висновок про якість освітньої діяльності й управлінських процесів та рекомендації щодо удосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

Крім того, у висновку зазначається на якому з рівнів наразі перебуває школа - високому, достатньому, на рівні, що вимагає покращення, чи низькому. Але найголовніше, що визначений рівень - це не вирок, а поштовх до руху вперед, до вдосконалення та підвищення якості освітньої діяльності. Для роботи над виправленням порушень заклад освіти має один рік. Якщо після визначеного терміну заклад освіти не усуне виявлені негативні результати інституційного аудиту, то Служба чи її територіальний орган мають право рекомендувати засновнику змінити керівника школи чи реорганізувати заклад освіти.

Інституційний аудит здійснюватиме експертна група. Це представники Служби чи її територіальних органів, працівники органів управління освітою, керівники закладів освіти та вчителі, які мають вищу кваліфікаційну категорію, практичний досвід роботи у школі не менше 5 років і пройшли спеціальне навчання. В експертній групі буде від 3 до 12 осіб і вони працюватимуть у закладі освіти до 10 робочих днів. Але у школах з кількістю до 50 працівників інституційний аудит триватиме не більше 5 днів.

Відбір кандидатів до експертних груп з проведення інституційного аудиту розпочнеться на початку червня 2019 року. Детальна інформація про реєстрацію, вимоги до кандидатів та проведення відповідного навчання буде розміщена на офіційному веб-сайті Служби.

Інституційний аудит відбуватиметься один раз на 10 років у плановому порядку, а також у позаплановому - за зверненнями засновника, директора школи, педагогічної, наглядової (піклувальної) ради до Служби чи її територіальних органів.

Пілотні інституційні аудити розпочнуться у вересні 2019 року за заявами керівників шкіл чи їх засновників, із січня 2020 року - в плановому порядку.

Разом з тим, звертаємо увагу, що на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 15.03.2018 № 244 Порядок державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів, затверджений наказом МОН від 30.01.2015 № 67, визнаний таким, що втратив чинність.

Враховуючи зазначене, державна атестація закладів освіти не існує як форма державного нагляду (контролю) і правові наслідки її проведення відсутні.

Здійснення заходів державного нагляду (контролю) у закладах освіти за дотриманням ними вимог законодавства Служби та її територіальних органів.

На сьогодні за результатами конкурсу відібрано керівників 10 обласних управлінь Служби (Волинська, Івано-Франківська, Кіровоградська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Тернопільська, Хмельницька, Чернівецька області). У червні 2019 року Служба продовжить конкурсний відбір керівників до решти територіальних органів.

З детальною інформацією щодо розбудови та функціонування системи забезпечення якості освіти можна ознайомитися на сайті Державної служби якості освіти України у розділі „Інституційний аудит“ (http://sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/instytutsiinyi-audyt).

Отримання додаткових роз’яснень за телефоном (044) 236-50-44.

 

 

Мапа сайту

Режим роботи
пн.-чт. 08.00 - 17.15
пт. 08.00 - 16.00
обідня перерва - 12.00 - 13.00
Телефон
+38 (05358) 2-14-70
Телефон/факс
+38 (05358) 2-14-70
Електронна пошта
office@pyryatyn-mrada.gov.ua