Громада для людей
Створення туристичної привабливості
Підтримка місцевого бізнесу
Відкритість до партнерства
24 травня 2019 року 15:41

Реєстрація права власності на нерухоме майно

Яке майно – нерухоме?

Більшість людей рано чи пізно у своєму житті стикаються з процесом вступу, оформлення та реєстрації права власності на нерухоме майно. І одразу виникає багато питань. Тому зараз спробуємо розібрати основи права власності на нерухоме майно, – з чого воно складається, коли виникає і хто його реєструє тощо.

Варто почати розкривати тему з відповіді на головне запитання – яке ж майно є нерухомим? Згідно зі статтею 181 Цивільного кодексу України (ЦКУ), до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об’єкти, розташовані на земельній ділянці і переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення. Простіше кажучи, це земля і споруди, що на цій землі побудовані. Причому сюди входить широкий спектр об’єктів: житлові будинки, квартири, житлові та нежитлові приміщення, цілі промислові підприємства, які є цілісним майновим комплексом, і багато іншого.

 

Коли виникає право власності?

Для початку розберемося в загальному понятті права власності. Його суть полягає в праві людини на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Так, згідно зі ст. 317 ЦКУ, право власності складається з права володіння, права користування і права розпорядження.

При цьому, згідно зі ст. 182 ЦКУ, право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження (обмеження) цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державної реєстрації. І що важливо, права на нерухоме майно, які підлягають державної реєстрації, виникають з моменту такої реєстрації. Тому реєстрація прав на нерухоме майно – це не просто формальна вимога, а необхідність. Якщо не зареєструвати право власності у нотаріусів або державних реєстраторів, людина не стане повноправним власником нерухомого майна. Щоб придбати права на нерухомість, юридичним особам і фізичним особам потрібно укласти цивільно-правову угоду (договір купівлі-продажу, договір дарування, міни тощо), приватизувати державне або комунальне майно, отримати спадок.

 

Як відбувається процедура державної реєстрації прав на нерухоме майно?

До 01 січня 2013 року державна реєстрація права власності на об’єкти нерухомого майна, розташовані на земельних ділянках, проводилась реєстраторами бюро технічної інвентаризації (БТІ).

За таких умов договір купівлі-продажу, дарування, міни, тощо нерухомого майна, нотаріально посвідчений та державну реєстрацію якого проведено до 01 січня 2013 року, за відсутності державної реєстрації права власності на таке нерухоме майно у Реєстрі прав власності на нерухоме майно, є підставою для проведення державної реєстрації прав у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр прав).

Згідно з частиною першою статті 1297 ЦК спадкоємець, який прийняв спадщину, у складі якої є нерухоме майно, зобов’язаний звернутися до нотаріуса за видачею йому свідоцтва про право на спадщину на нерухоме майно.

Статтею 1299 ЦК встановлено, що якщо у складі спадщини, яку прийняв спадкоємець, є нерухоме майно, спадкоємець зобов’язаний зареєструвати право на спадщину в органах, які здійснюють державну реєстрацію нерухомого майна. Право власності на нерухоме майно виникає у спадкоємця з моменту державної реєстрації цього майна.

За таких умов свідоцтво про право на спадщину, видане до 01 січня 2013 року, за відсутності державної реєстрації права власності на нерухоме майно, що входить до складу спадщини, у Реєстрі прав власності на нерухоме майно, є підставою для проведення державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав.

Підсумовуючи вищевикладене, якщо ваша нерухомість була зареєстрована до 01 січня 2013 року у місцевому БТІ, вона підлягає державної реєстрації прав у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. В цьому випадку реєстрація відбувається БЕЗОПЛАТНО.

Щоб зареєструвати права власності на нерухомість слід звернутися до Центру надання адміністративних послуг Пирятинської міської ради за адресою пл. Героїв Майдану, 2

З переліком необхідних для цього документів та строками оформлення можна ознайомитись http://pyriatyn.org.ua/pages/p111

За додатковою інформацією просимо звертатися за телефоном: 3-23-53

Важливо: державна реєстрація права власності та інших речових прав (крім іпотеки) проводиться в строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

 

Мапа сайту

Режим роботи
пн.-чт. 08.00 - 17.15
пт. 08.00 - 16.00
обідня перерва - 12.00 - 13.00
Телефон
+38 (05358) 2-14-70
Телефон/факс
+38 (05358) 2-14-70
Електронна пошта
office@pyryatyn-mrada.gov.ua