Які повноваження з водопостачання та водовідведення мають польські ґміни? І чому їхній досвід корисний для наших об’єднаних громад? Безліч інших питань виникало у представників об’єднаних громад під час ознайомчого візиту до Польщі.
4-8 березня у Поморському воєводстві в Польщі за підтримки Швейцарсько-українського проекту „Підтримка децентралізації в Україні“ DESPRO побувала українська делегація для обміну досвідом у сфері водопостачання та водовідведення. Пирятинську міську раду представляли заступник міського голови Максим Варава та начальник комунального підприємства „Пирятинський міський водоканал“ Микола Дубров.
Ознайомчі візити потрібні щоб зрозуміти, які саме завдання та у який спосіб необхідно втілити для підвищення якості надання публічних послуг у комунальній галузі. Досягнення таких результатів як у Польщі – це наслідок чималих спільних зусиль, згуртованості, наполегливої праці та виключно довгостроковий підхід у плануванні.
Кожна польська ґміна, що була відвідана під час візиту українців, налаштовує систему водопостачання та водовідведення індивідуально, використовуючи багатоваріантність у вирішенні питань. Гнучкість у виборі способу організації послуги в умовах децентралізації дійсно дозволяє обрати найоптимальніший варіант утримання та обслуговування. Іншим важливим елементом є фінансове забезпечення. Громади активно залучають кошти через Воєводський Фонд охорони навколишнього середовища та водного господарства. Цікавою є організація послуги та роботи водного сектору у Польщі з підходом до формування тарифу та його затвердження.
Як вже зазначалося раніше, Пирятинська міська рада затвердила Стратегію розвитку питного водопостачання та санітарії Пирятинської міської об’єднаної територіальної громади на період до 2024 року. Нові знання та підходи польських колег будуть використані у подальшій роботі міського водоканалу та очисних споруд.