14 травня представники Пирятинської міської ОТГ взяли участь у хакатоні „Від демократії в школі до демократії в громаді“, що реалізується швейцарсько-українським проектом „Розвиток Громадянських компетентностей в Україні – DOCCU“. Нашу громаду представили п’ятеро учасників: головний спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту Олександра Котяш, директор Пирятинського ліцею Лариса Пономаренко, вчитель Опорного закладу Пирятинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 Наталія Журенко, представник батьківського комітету Оксана Мізік, та учень 10-А класу Пирятинського ліцею Артур Виповський.
На відкритті до учасників з вітальним словом звернулися ректор Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Віталій Зелюк, проректор з навчальної роботи Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Олексій Данильєв, що очолив делегацію з Луганщини, виконавчий директор Полтавської обласної асоціації органів місцевого самоврядування Володимир Микійчук. За допомогою скайп-зв?язку вітання передав керівник проекту, професор Цюріхського педагогічного університету Рольф Голлоб (Швейцарія). Усі вони наголошували на важливості підтримки дієвої взаємодії „школа – влада – громада“.
„Демократія у школі не означає вседозволеність, – зазначає керівник проекту, голова ГО „Розвиток Громадянських компетентностей в Україні“ Наталія Протасова. – Головне – це взаємозв?язок між дітьми, батьками і вчителями, взаємодія закладу освіти з громадою. Довгий час панувала думка, що в школі діти тільки готуються до життя. Насправді ж, вони вже живуть ці 10-11 років, і якщо ми хочемо, щоб у них виробилося власне бачення проблем, щоб їх цікавило життя громади – треба створювати умови для цього в школі. Можна вивчати теорію про демократію в школі, але чого варте таке знання, якщо, вийшовши з класу, не бачити демократичної атмосфери в школі, демократичного середовища в громаді, не брати в ній участь?“
У рамках хакатону відбулася публічна дискусія „Школа – центр демократичної громади: програма-мінімум“. Зокрема, обговорили концепцію Нової української школи, сучасні методи демократичної освіти та роль демократичної школи у становленні громад.
В рамках заходу учасники розробили концепцію „10 кроків до школи дієвої демократії“.