Громада для людей
Створення туристичної привабливості
Підтримка місцевого бізнесу
Відкритість до партнерства

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації «Детальний план території для реконструкції існуючого сміттєзвалища під полігон твердих побутових відходів за межами населених пунктів в адміністративних межах Пирятинської міської територіальної громади Лубенського району Полтавської області»

Відповідно до статті 10 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку», з метою визначення обсягу досліджень, методів екологічної оцінки, рівня деталізації інформації, яка включається до звіту про стратегічну екологічну оцінку (далі – СЕО), та необхідності здійснення СЕО замовник подає заяву про визначення обсягу СЕО до місцевих органів управління. Визначення обсягу СЕО, дозволяє сфокусувати звіт на важливих питаннях охорони довкілля, у тому числі для здоров’я населення, для громадськості та зацікавлених сторін.

Враховуючи вище вказане, надаємо на розгляд заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації «Детальний план території для реконструкції існуючого сміттєзвалища під полігон твердих побутових відходів за межами населених пунктів в адміністративних межах Пирятинської міської територіальної громади Лубенського району Полтавської області».

1) Замовник.

Виконавчий комітет Пирятинської міської ради Лубенського району Полтавської області.

Адреса: 37000, Полтавська область, Лубенський р-н., м.Пирятин, вул. Соборна, 42.

Виконавець – ФОП Дронь М.С.

2) Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

Детальний план території для реконструкції існуючого сміттєзвалища під полігон твердих побутових відходів за межами населених пунктів в адміністративних межах Пирятинської міської територіальної громади Лубенського району Полтавської області на виконання вимог договору за №008-23-ДПТ розробляється ФОП Дронь М.С. на замовлення виконавчого комітету Пирятинської міської ради.

Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, що визначає основні принципи і напрямки планувальної організації та функціонального призначення території, формування організації інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою території проєктування, захисту території  від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони навколишнього  природного середовища, охорони та збереження  нерухомих об’єктів  культурної спадщини та пам’яток археології (якщо вони присутні).

Містобудівним проєктом «Детальний план території для реконструкції існуючого сміттєзвалища під полігон твердих побутових відходів за межами населених пунктів в адміністративних межах Пирятинської міської територіальної громади Лубенського району Полтавської області» вирішуються основні принципові питання планування території земельних ділянок з кадастровими номерами 5323810100:00:046:0027, 5323810100:00:046:0012, 5323810100:00:046:0013.

Детальним планом території уточняється планувальна структура і функціональне призначення земельних ділянок, визначаються орієнтовні параметри забудови та планувальні обмеження земельних ділянок, на яких планується реконструкція сміттєзвалища під полігон твердих побутових відходів.

Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується шляхом їх розміщення на веб-сайті відповідної міської ради та у загальнодоступному місці в приміщенні органу виконавчої влади, крім частини, що належить до інформації з обмеженим доступом відповідно до законодавства України.

При розробці детального плану території враховуються: інформація земельного  кадастру; документи, які посвідчують право користування земельними ділянками, висновок з оцінки впливу на довкілля Департаменту екології та природних ресурсів Полтавської обласної державної адміністрації за №16/20209176607/1-078 від 23.12.2020.

 

3) Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

Обсяг СЕО визначається переліком основних екологічних проблем, наявних на території, щодо якої здійснюється проєктування.

Проєктом детального планування дана оцінка існуючого стану території, що розглядається, та передбачені: основні принципи планування і забудови території,                            її функціональне використання, інженерне забезпечення, організація транспортного та пішохідного руху, зокрема шлях руху технологічного та пожежного транспорту для забезпечення виконання технологічних процесів, розміщення місць паркування транспортних засобів працівників та машин підприємства, а також комплексний благоустрій території проєктування на виконання вимог ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні».

Територія проєктування знаходиться поза межами населених пунктів на території Пирятинської міської територіальної громади і має в своєму складі три сформовані земельні ділянки комунальної власності загальною площею 27,5387 га: кадастровий номер 5323810100:00:046:0012, площею 6,5 га, кадастровий номер 5323810100:00:046:0013, площею 10.0385 га (цільове призначення: 03.13 для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування), кадастровий номер 5323810100:00:046:0027, площею 11,0002 га, (цільове призначення: 01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва).

Існуюча ділянка сміттєзвалища розташована орієнтовно на відстані 0,58к в південному напрямку від межі населеного пункту м.Пирятин.

Земельні ділянки, які розглядаються Детальним планом, межують:

  • з півночі та сходу – землями сільськогосподарського призначення;
  • з півдня  – смугою зелених насаджень;
  • із заходу – автомобільним шляхом територіального значення Т1710.

Метою реалізації планової діяльності є виконання положень «Комплексної програми поводження з твердими побутовими відходами у Полтавській області на період 2017-2021 роки», яка затверджена рішенням сімнадцятої сесії Полтавської обласної ради сьомого скликання від 14.07.2017 №497 . Термін дії зазначеної програми закінчився, проте, але заходи, які були передбачені в ній, враховані в проєкті Комплексної програми поводження з твердими побутовими відходами у Полтавській області на 2022-2030 роки, що на даний час знаходиться на затвердженні.

Цією програмою передбачено завершити будівництво, реконструювати та ввести нові потужності 16 полігонів, серед яких і полігон біля м.Пирятин.

Реконструкція існуючого невпорядкованого сміттєзвалища під полігон твердих побутових відходів та його експлуатація відповідає існуючій схемі регіонального розвитку Пирятинського району і проводиться з метою забезпечення санітарної очистки міста Пирятин, складування твердих побутових відходів.

Рішеннями містобудівної документації передбачається організація робіт по складуванню твердих побутових відходів мешканців м.Пирятин та сіл територіальної громади з забезпеченням процесів приймання, сортування на сміттєсортувальній станції (лінії), складування, ущільнення та ізоляції твердих побутових відходів. Крім основних споруд – смітєєсортувальної станції (лінії) та ділянки складування відходів – елементами полігону є: під’їздна технологічна дорога, господарська зона з розміщенням адміністративнохї будівлі та ангару для техніки.

 Містобудівна документація «Детальний план території для реконструкції існуючого сміттєзвалища під полігон твердих побутових відходів за межами населених пунктів в адміністративних межах Пирятинської міської територіальної громади Лубенського району Полтавської області» при подальшій її реалізації матиме позитивний соціальний вплив, оскільки планується ліквідація стихійного сміттєзвалища. Реалізація заходів містобудівної документації сприятимуть в попереджені та усуненні забруднення прилеглих територій, запобіганні та зменшенню негативного впливу на навколишнє середовище при виконанні встановлених екологічних умов.

 

4) Ймовірні наслідки:

Ймовірні наслідки діяльності – в проєкті детального плану території враховано вимоги Конституції України; Земельного Кодексу України; Закону України «Про енергозбереження»; Закону України «Про основи містобудування»; Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»; Закону України «Про управління відходами»;, ДБН В.2.4-2-2005 «Полігони твердих побутових відходів»; ДБН Б.1.1-14:2021 Державні будівельні норми України. «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»; ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій»; ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»; Правила охорони електричних мереж, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №209 від 04.03.1997; ДСТУ Б Б.1.1-17:2013 «Умовні позначення графічних документів містобудівної документації»; ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів» тощо.

 

а) Для довкілля, у тому числі для населення.

Ймовірні види впливу на навколишнє середовище:

– викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря при реконструкції невпорядкованого сміттєзвалища під полігон твердих побутових відходів відбуваються від будівельної техніки, зварювальних робіт, фарбувальних робіт, при переміщенні земляних мас; при експлуатації полігона твердих побутових відходів викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря матимуть місце від: анаеробного процесу в товщі відходів, які супроводжуються виділенням біогазу, роботи витяжної системи вентиляції сміттєсортувальної станції, роботи техніки на території полігону (сміттєвози, бульдозери); можливе забруднення повітря при аварійних ситуаціях на полігоні у випадку пожежі;

– нове будівництво не спричинить змін сформованих в даній місцевості геологічних та структурно-технологічних властивостей масивів порід, що може призвести до деформації земної поверхні. Майданчик, на якому планується влаштувати полігон твердих побутових відходів, розташований на території кар’єру, що не використовується і знаходиться в занедбаному стані. Зазначені ділянки можна віднести до малопродуктивних земель, де родючий шар грунту був знятий при розробці кар’єру, грунти представлені суглинками, починаючи від твердих і закінчуючи напівтвердими, червонувато-бурими;

  • при проведенні робіт з реконструкції звалища під полігон можливий короткочасний шумовий вплив, пов’язаний з роботою будівельної техніки та автотранспорту;
  •  вплив на геологічне середовище при реалізації рішень містобудівної документації може виражатись в закладанні крутизни відкосу бортів кар’єру, плануванню дна котловану, що буде сприяти протидії силам водної і вітрової ерозії;
  • в період будівництва запроєктованих об’єктів та у процесі їх експлуатації вплив на водне середовище при належній організації пробіт під час експлуатації полігону та дотриманні технологічних регламентів зводиться до мінімуму;
  • вплив на клімат і мікроклімат, значне виділення інертних газів, теплоти, вологи та ін. не передбачається. Значного систематичного впливу кліматичних умов, несприятливих для розсіювання забруднюючих речовин в атмосферному повітрі в даному регіоні не зафіксовано;

– на соціальне середовище – позитивний, оскільки передбачено створення нових робочих місць, наповнення бюджетів різних рівнів, розвиток інфраструктури регіону.

 

б) Для територій з природоохоронним статусом.

Об’єкти та території природно-заповідного фонду на території проєктування відсутні, отже вплив не передбачається.

 

в) Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Транскордонний вплив відсутній.

 

5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено.

Придатність до забудови на стадії розробки Детального плану території визначається  виходячи з найбільш  раціонального  її використання, ефективного розміщення всіх основних елементів  об’єктів і їх структури, організації вертикального планування, створення чітких транспортних зв’язків,  можливості розвитку завдяки резервуванню території, максимальному збереженню середовища існування людини.

На планування проєктної території впливатимуть інженерно-економічні аспекти її освоєння під забудову та ряд природних умов: геоморфологічні (форма рельєфу, крутизна схилів), геологічні (будова і склад залягаючих порід, їх несуча спроможність), гідрогеологічні (фізико-хімічний склад і рівень ґрунтових вод).

При розробці  детального плану  проєктної території  основними нормативними документами є: Державні будівельні норми – ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій", Санітарні правила № 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів», ДБН В.2.4-2-2005 «Полігони твердих побутових відходів»; ДБН Б.1.1-14:2021 Державні будівельні норми України. «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні».

 

6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

Перевірка матеріалів Детального плану території, розділу «Заходи з охорони навколишнього середовища та раціонального використання природних ресурсів», на відповідність діючим нормативно-правовим документам у цій галузі. Обсяг досліджень передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Обсяг досліджень про необхідність здійснення процедури СЕО передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля, оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єкту, які можуть мати значний вплив на довкілля (в разі наявності).

 

7) Заходи, які передбачаються розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

З метою дотримання стану навколишнього середовища на належному рівні, який вимагають чинні нормативні акти, документацією передбачається ряд планувальних та інженерних заходів до яких відносяться:

1. Заходи, що впливають на всі компоненти середовища і в цілому покращують санітарно-гігієнічні умови:

- проведення забудови згідно нормативних вимог з наміченою містобудівною документацією та функціональним зонуванням;

- інженерна підготовка території та вертикальне планування, благоустрій, озеленення, влаштування твердого покриття проїздів;

- застосування сучасного технологічного обладнання

2. Заходи, що поліпшують стан повітряного басейну:

- озеленення та впорядкування зелених насаджень.

- влаштування зелених насаджень спеціального загального користування (трав’яний газон, клумби) в межах ділянки проєктування та поза її межами в місцях, де це можливо.

3. Заходи, що покращують стан підземного водного басейну:

- застосування мереж водопроводу;

- санітарне очищення — облаштування майданчиків контейнерів для збирання відходів.

Проєктними рішеннями детального плану забудови території не передбачається організація планової діяльності, яка б призвела до погіршення умов безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров’я, флори, фауни та біорізноманіття, грунту, повітря, води, клімату, ландшафту, природних територій та об’єктів тощо.

У випадку виявлення при проведенні робіт археологічних об’єктів необхідно зупинити роботи та повідомити про це органи охорони пам’ятників.

Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, зокрема огороджуючі конструкції з мінімальним коефіцієнтом теплопровідності, сучасні альтернативні джерела енергії, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.

 

8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Звіт про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам ч. 2 ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» у разі необхідності проведення повномасштабної процедури СЕО.

 

9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання.

Пропозиції надаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису керівника до виконавчого комітету Пирятинської міської ради Лубенського району Полтавської області за адресою: 37000, м.Пирятин, вул.Соборна, 42  протягом 10 днів з дня оприлюднення повідомлення на офіційному сайті Пирятинської міської ради http://pyriatyn.org.ua/ та внесення даної заяви до Єдиного державного реєстру стратегічної екологічної оцінки.

 

Заступник голови з питань діяльності виконавчих органів 

М.В. Мельниченко

Мапа сайту

Режим роботи
пн.-чт. 08.00 - 17.15
пт. 08.00 - 16.00
обідня перерва - 12.00 - 13.00
Телефон
+38 (05358) 2-14-70
Телефон/факс
+38 (05358) 2-14-70
Електронна пошта
office@pyryatyn-mrada.gov.ua