Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації
Відповідно до статті 10 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку», з метою визначення обсягу досліджень, методів екологічної оцінки, рівня деталізації інформації, яка включається до звіту про стратегічну екологічну оцінку (далі – СЕО), та необхідності здійснення СЕО замовник подає заяву про визначення обсягу СЕО до місцевих органів управління. Визначення обсягу СЕО, дозволяє сфокусувати звіт на важливих питаннях охорони довкілля, у тому числі для здоров’я населення, для громадськості та зацікавлених сторін.
Враховуючи вище вказане, надаємо на розгляд заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації «Детальний план території обмеженої вул.Наглого Марка в с.Дейманівка Лубенського району Полтавської області».
1) Замовник.
Виконавчий комітет Пирятинської міської ради Лубенського району Полтавської області.
Адреса: 37000, Полтавська область, м.Пирятин, вул. Соборна, 42.
Виконавець – ФОП Дронь М.С.
2) Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.
Детальний план території обмеженої вул.Наглого Марка в с.Деманівка Лубенського району Полтавської області на виконання вимог договору за №007-23 розробляється ФОП Дронь М.С. на замовлення виконавчого комітету Пирятинської міської ради.
Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, що визначає основні принципи і напрямки планувальної організації та функціонального призначення території, формування організації інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою території проєктування, захисту території від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони навколишнього природного середовища, охорони та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини та пам’яток археології (якщо вони присутні).
Містобудівним проєктом «Детальний план території обмеженої вул.Наглого Марка в с.Дейманівка Лубенського району Полтавської області» вирішуються основні принципові питання планування території земельної ділянки для реконструкції головної будівлі виробничого комплексу.
Детальним планом території уточняється планувальна структура і функціональне призначення земельної ділянки, визначаються орієнтовні параметри забудови та планувальні обмеження земельної ділянки, на якій планується реконструкція виробничого об’єктів.
Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується шляхом їх розміщення на веб-сайті відповідної міської ради та в друкованих засобах масової інформації у загальнодоступному місці в приміщенні органу виконавчої влади, крім частини, що належить до інформації з обмеженим доступом відповідно до законодавства України.
При розробці детального плану території враховуються: інформація земельного кадастру; документи, які посвідчують право користування земельними ділянками.
3) Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Обсяг СЕО визначається переліком основних екологічних проблем, наявних на території, щодо якої здійснюється проєктування.
Проєктом детального планування дана оцінка існуючого стану території, що розглядається, та передбачені: основні принципи планування і забудови території, її функціональне використання, інженерне забезпечення, організація транспортного та пішохідного руху, зокрема шлях руху технологічного та пожежного транспорту для забезпечення виконання технологічних процесів, розміщення місць паркування транспортних засобів працівників підприємства, а також комплексний благоустрій території проєктування на виконання вимог ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні».
Територія проєктування, для якої вносяться зміни Детальним планом, знаходиться в селі Дейманівка Лубенського району і має в своєму складі сформовані земельні ділянки комунальної власності площею 1,3123, 0,3762 та 0,5036 га із кадастровими номерами: 5323882601:01:003:0133, 5323882601:01:003:0132 та 5323882601:01:003:0194 та цільовим призначенням: 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
Земельні ділянки, які розглядаються Детальним планом, межують:
- зі сходу, заходу та півдня – землі не надані в користування;
- з півночі – житловий проїзд.
Територія детального планування має сприятливі умови для будівництва. Рельєф спокійний з пониженням на південний схід. На даний час ділянка з кадастровим номером 5323882601:01:003:0194 вільна від забудови. На земельній ділянці (5323882601:01:003:0133) розташовані головний цех, адміністративна будівля, КПП, силос, модульна котельня, господарський двір, градирні, вбиральня, пожежний резервуар з пожежним гідрантом, жироуловлювач, дизельний генератор, модульний цех. Адміністративна будівля та будівля охорони розташовані на земельній ділянці 5323882601:01:003:0132.
Незабудована земельна ділянка на даний час використовується як рілля. Цінні зелені насадження в межах території проєктування відсутні.
Даних щодо радіоактивного забруднення території внесення змін немає. Видів діяльності та об’єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку на території внесення змін немає. Хімічно небезпечних об’єктів немає. Несприятливі гідрометеорологічні явища (паводки, провали, зсуви) відсутні.
На півдні від території Детального плану, знаходиться діюче підприємства IV класу шкідливості.
Найближчі житлові будинки с.Дейманівка розташовані, орієнтовно, на відстані 52,0 метрів від об’єкту викиду.
Недалеко від території проєктування проходить автошлях О-1718266 «/Р‒60/ ‒ Дейманівка». Ділянка проєктування знаходиться на значній відстані від автомобільного шляху національного значення, тому не отримує негативного впливу від дороги.
Найближчі житлові будинки с.Дейманівка розташовані, орієнтовно, на відстані 52,0 метрів від території проєктування.
Детальний план території розроблений з урахуванням прогресивних технологій, ефективного використання території, чіткого функціонального зонування, вантажних і пішохідних потоків, створення нормальних умов для роботи сільськогосподарського підприємства по виробництву напівфабрикатів.
Об’єкт проєктування – комплекс по виробництву напівфабрикатів згідно додатку № 4 ДСП № 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів» відноситься до фабриків харчових заготівель з розміром нормативної санітарно-захисної зони – 50 м (V клас небезпеки). Межа СЗЗ встановлюється безпосередньо від джерел забруднення атмосфери організованими або неорганізованими викидами.
Проєктними рішеннями детального плану, для руху технологічного вантажного транспорту, легкового транспорту та спецтранспорту (пожежних машин), передбачено бетонне, армоване сіткою, покриття. Вимощення навколо будівель та споруд, покриття майданчика для сміттєвих баків – бетонне.
Цінні зелені насадження в межах території внесення змін відсутні. Проєктними рішеннями пропонується визначити території зелених насаджень спецпризначення в межах санітарно-захисних зон підприємств.
Територія підприємства, що упорядкована, вільна від забудови та дорожнього покриття, озеленюється шляхом посіву газонних багаторічних трав. Комунальні землі (землі запасу) Пирятинської міської ради, навколо території розроблення Детального плану, що потрапляють в СЗЗ від об’єктів підприємства, проєктними рішеннями передбачається використовувати під території зелених насаджень.
На території комплексу по виробництву напівфабрикатів, що функціонує, знаходяться такі системи водопостачання та каналізації:
- мережа відокремленого технічного водопроводу;
- мережа господарсько-питного водопроводу;
- мережа самопливної та напірної виробничої каналізації із влаштуванням септиком з фільтруючою касетою для побутових стоків;
Містобудівної документації «Детальний план території обмеженої вул.Наглого Марка в с.Дейманівка Лубенського району Полтавської області» і подальшої її реалізації, сприятиме розвитку економіки села, що в свою чергу призведе до створення додаткових робочих місць і покращення благополуччя населення.
4) Ймовірні наслідки:
Ймовірні наслідки діяльності – в проєкті детального плану території враховано вимоги Конституції України; Земельного Кодексу України; Закону України «Про енергозбереження»; Закону України «Про основи містобудування»; Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»; ДБН Б.1.1-14:2021 Державні будівельні норми України. «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»; ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій»; ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»; Правила охорони електричних мереж, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №209 від 04.03.1997; ДСТУ Б Б.1.1-17:2013 «Умовні позначення графічних документів містобудівної документації»; ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів» тощо.
а) Для довкілля, у тому числі для населення.
Ймовірні види впливу на навколишнє середовище:
– викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел, розрахункові та фактично заміряні приземні концентрації яких не повинні перевищувати значення гранично допустимих концентрацій (ГДК), та пересувних джерел забруднення, а саме викиди автомобільного транспорту та технологічного транспорту, передбаченого для процесу будівництва об’єкту;
– нове будівництво не спричинить змін сформованих в даній місцевості геологічних та структурно-технологічних властивостей масивів порід, що може призвести до деформації земної поверхні. Планування ділянки та розміщення проїздів передбачено таким чином, аби максимально вписатися в оточуючий рельєф і при цьому використати вільну від забудови територію для озеленення та благоустрою;
- в період будівництва запроєктованих об’єктів та у процесі їх експлуатації вплив на водне середовище відсутній.
– на соціальне середовище – позитивний, оскільки передбачено створення нових робочих місць, сприяння розвитку малого і середнього бізнесу, наповнення бюджетів різних рівнів, розвиток інфраструктури району.
б) Для територій з природоохоронним статусом.
Об’єкти та території природно-заповідного фонду на території проєктування відсутні, отже вплив не передбачається.
в) Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
Транскордонний плив відсутній.
5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено.
Придатність до забудови на стадії розробки Детального плану території визначається виходячи з найбільш раціонального її використання, ефективного розміщення всіх основних елементів об’єктів і їх структури, організації вертикального планування, створення чітких транспортних зв’язків, можливості розвитку завдяки резервуванню території, максимальному збереженню середовища існування людини.
На планування проєктної території впливатимуть інженерно-економічні аспекти її освоєння під забудову та ряд природних умов: геоморфологічні (форма рельєфу, крутизна схилів), геологічні (будова і склад залягаючих порід, їх несуча спроможність), гідрогеологічні (фізико-хімічний склад і рівень ґрунтових вод).
При розробці детального плану проєктної території основними нормативними документами є: Державні будівельні норми – ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій", Санітарні правила № 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів», ДБН Б.2.4-3-95 «Генеральні плани сільськогосподарських підприємств».
6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Перевірка матеріалів Детального плану території, розділу «Заходи з охорони навколишнього середовища та раціонального використання природних ресурсів», на відповідність діючим нормативно-правовим документам у цій галузі. Обсяг досліджень передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Обсяг досліджень про необхідність здійснення процедури СЕО передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля, оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єкту, які можуть мати значний вплив на довкілля (в разі наявності).
7) Заходи, які передбачаються розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
З метою дотримання стану навколишнього середовища на належному рівні, який вимагають чинні нормативні акти, документацією передбачається ряд планувальних та інженерних заходів до яких відносяться:
1. Заходи, що впливають на всі компоненти середовища і в цілому покращують санітарно-гігієнічні умови:
- проведення забудови згідно нормативних вимог з наміченою містобудівною документацією та функціональним зонуванням;
- інженерна підготовка території та вертикальне планування, благоустрій, озеленення, влаштування твердого покриття проїздів;
- застосування сучасного технологічного обладнання
2. Заходи, що поліпшують стан повітряного басейну:
- озеленення та впорядкування зелених насаджень.
- влаштування зелених насаджень спеціального загального користування (трав’яний газон, клумби) в межах ділянки проєктування та поза її межами в місцях, де це можливо.
3. Заходи, що покращують стан підземного водного басейну:
- застосування мереж водопроводу;
- санітарне очищення — облаштування майданчиків контейнерів для збирання відходів.
Проєктними рішеннями детального плану забудови території не передбачається організація планової діяльності, яка б спричинила негативні наслідки для безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров’я, флори, фауни та біорізноманіття, грунту, повітря, води, клімату, ландшафту, природних територій та об’єктів тощо.
У випадку виявлення при проведенні робіт археологічних об’єктів необхідно зупинити роботи та повідомити про це органи охорони пам’ятників.
Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, зокрема огороджуючі конструкції з мінімальним коефіцієнтом теплопровідності, сучасні альтернативні джерела енергії, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.
8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.
Звіт про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам ч. 2 ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» у разі необхідності проведення повномасштабної процедури СЕО.
9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання.
Пропозиції надаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису керівника до виконавчого комітету Пирятинської міської ради Лубенського району Полтавської області за адресою: 37000, м.Пирятин, вул.Соборна, 42 протягом 10 днів з дня оприлюднення повідомлення на офіційному сайті Пирятинської міської ради http://pyriatyn.org.ua/ та внесення даної заяви до Єдиного державного реєстру стратегічної екологічної оцінки.
