___________22.09.2020____________
(дата офіційного опублікування в Єдиному
реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру
з оцінки впливу на довкілля,
не зазначається суб’єктом господарювання)
__________20209176607_______
(реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру
з оцінки впливу на довкілля,
для паперової версії зазначається
суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
Департамент будівництва, містобудування і архітектури та житлово-комунального господарства Полтавської обласної державної адміністрації
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові
код ЄДРПОУ 04013991
фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання
Юридична адреса: 36014, Полтавська обл., місто Полтава, Київський район, вул. Зигіна, буд. 1. Тел. (+38 0532) 56-02-27, е-mail: ukboda@adm-pl.gov.ua.
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи[*].
Планована діяльність, її характеристика.
Реконструкція існуючого невпорядкованого сміттєзвалища під полігон твердих побутових відходів для міста Пирятин Пирятинського району Полтавської області. Коригування.
На полігоні твердих побутових відходів (надалі – ТПВ) плануються наступні види робіт: приймання, сортування, складування, захоронення з ущільненням та ізоляцією ТПВ. Середній річний обсяг відходів, що планується приймати на полігоні ТПВ становить 7,67 тис. тонн. Складування ТПВ передбачається здійснювати після переробки ТПВ на сміттєсортувальній станції. З урахуванням відбору при сортуванні корисних складових (вторсировини) обсяг ТПВ, що буде поступати на складування, орієнтовно складає 5,29 тис. тонн на рік. На полігоні ТПВ, що проектується, складування ТПВ здійснюється по схемі вирівнювання до заповнення котловану, а потім по висотній схемі. Проектом передбачається улаштування господарської та виробничої зони полігону у т.ч. під'їзна дорога, ділянка складування ТПВ, інженерні споруди і комунікації, пожежні резервуари, сміттєсортувальна станція.
Розрахунковий термін експлуатації полігона 25 років. Потужність (об’єм) полігона 280,04 тис.м3 (в ущільненому стані) або 840,12 тис.м3 (в неущільненому стані).
Наразі в різних місцях існуючої ділянки невпорядкованого сміттєзвалища, без якогось елементарного порядку, знаходиться сміття. Будь-яке інженерне забезпечення існуючого сміттєзвалища відсутнє. Захист від проникнення фільтрату в ґрунт по всій території складування відсутній. Постійно виникають стихійні пожежі, які гасяться силами комунального господарства. У повітряному середовищі підвищується концентрація шкідливих речовин, що виділяються в процесі горіння та розкладання ТПВ. Неприємний запах, постійний сморід відчувається на полігоні ТПВ та прилеглій до нього території. Леткі фракції вітром розносяться по прилеглій території. Відсутні будь-які засоби пожежогасіння.
Огородженням існуюча територія полігону не забезпечена, шлагбаум відсутній, а тому контроль за об’ємом сміття, що надходить на полігон, проводити не можливо. Дезбар'єр відсутній, тому автомобілі, що здійснюють рух по сміттєзвалищу, постійно виносять на колесах сміття на прилеглу територію. Спостережні свердловини для проведення моніторингу ґрунтових вод відсутні.
Для ліквідації невпорядкованого існуючого звалища передбачається зібрати та перемістити ТПВ в побудований котлован першої черги полігона у т.ч. також із суміжної земельної ділянки із кадастровим номером 5323810100:00:046:0013 площею 10,0385 га. Тип власності: Комунальна власність. Цільове призначення: Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування.
Полігон ТПВ є спеціальним об'єктом комунального господарства і призначений для поховання (складування) ТПВ. На полігон приймаються тверді побутові відходи житлових будинків, громадських будівель і споруд, підприємств торгівлі, громадського харчування, вуличних і садово-паркових місць. Полігон ТПВ не передбачений для прийому рідких фракцій побутових відходів, пастоподібних відходів, металобрухту. Орієнтовна тривалість реконструкції – 7 міс.
Технічна альтернатива 1.
Проектом передбачається реконструкція існуючого невпорядкованого сміттєзвалища під полігон твердих побутових відходів для міста Пирятин Пирятинського району Полтавської області. У виробничій зоні полігону передбачається виконання планувальних робіт котловану з формуванням укосів, підготовка підстилаючого шару, влаштування протифільтраційного екрана з використанням геомембрани HDPE товщиною 1 мм, захисного шару з мінеральних матеріалів, улаштування системи дренажу для відведення фільтрату.
Технічна альтернатива 2.
Передбачається реконструкція існуючого невпорядкованого сміттєзвалища під полігон твердих побутових відходів для міста Пирятин Пирятинського району Полтавської області. Склад та технологія будівництва аналогічна обраному варіанту, але улаштування протифільтраційного екрану планується з геотекстильного матеріалу на основі бентоніту «Bentomat».
Технічна альтернатива визначена, як економічно неприйнятна, оскільки влаштування протифільтраційного екрану з геотекстильного матеріалу на основі бентоніту «Bentomat» суттєво збільшить вартість основних робіт.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Для розміщення полігона ТПВ використовується земельна ділянка на території міської ради (за межами населеного пункту), що в даний час використовується як міське сміттєзвалище без зміни її розмірів. Ділянка знаходиться в занедбаному стані, без будь-якого інженерного забезпечення.
Ділянка полігону твердих побутових відходів розташована за 1,0 км на південь від м. Пирятин, 1,5 км до с. Тарасівка, 0,2 км від сільськогосподарських угідь й автомобільних шляхів, 0,050 км від межі лісу і лісопосадок, не призначених для використання з метою рекреації. Частина даної території раніше використовувалась як ґрунтовий кар’єр. З півночі, сходу та заходу ділянка обмежена землями Пирятинської міською ради, із півдня – захисною зоною ЛЕП 10 кВ. Кадастровий номер земельної ділянки: 5323810100:00:046:0012. Тип власності: Комунальна власність. Цільове призначення: Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування. Загальна площа відведення становить 6,5 га. Загальна площа полігону ТПВ, що проектується – 6 га. Найближчий водний об'єкт – річка Слепорід відстань 2,0 км.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Альтернативні ділянки розміщення полігона твердих побутових відходів не розглядались, оскільки м. Пирятин вже має невпорядковане сміттєзвалище.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Реалізація планованої діяльності буде сприяти покращенню екологічного стану та санітарно-епідеміологічних умов проживання населення, вирішенню проблеми утилізації побутових відходів; збільшенням обсягів використання ресурсно-цінних компонентів відходів у якості вторинної сировини; забезпечується створення нових робочих місць, поповнення місцевого бюджету, що матиме беззаперечний позитивний вплив на соціальне середовище.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
Передбачається реконструкція існуючого невпорядкованого сміттєзвалища під полігон твердих побутових відходів для міста Пирятин Пирятинського району Полтавської області. Середній річний обсяг відходів, що планується приймати на полігоні ТПВ становить 7,67 тис. тонн. Складування ТПВ передбачається здійснювати після переробки ТПВ на сміттєсортувальній станції. З урахуванням відбору при сортуванні корисних складових (вторсировини) обсяг ТПВ, що буде поступати на складування, складає 5,29 тис. тонн на рік. Сортування ТПВ дозволяє вилучити вторинну сировину і залучити її у рециклінг (друге життя відходів).
Техніко-економічні показники полігона ТПВ:
Найменування |
Одиниця виміру |
Кількість |
Загальна площа полігона в т.ч.: |
га |
6,00 |
|
га |
1,63 |
|
м2 |
1325 |
Площа гідроізоляційного матеріалу (плівки) |
м2 |
48800 |
Улаштування ґрунтових дамб |
м3 |
54282 |
Висота складування |
м |
12,25 |
Термін експлуатації, в т. ч.: |
років |
25 |
котлован №1 |
років |
10 |
котлован №2 |
років |
15 |
Довжина огорожі в т.ч.: |
м.п. |
1146 |
- полігона ТПВ |
м.п. |
1008 |
Об'єм складування полігону ТПВ |
м3 |
840 120 |
Улаштування під'їзної дороги до полігона |
м |
200 |
Насадження дерев-саджанців |
шт. |
150 |
Площа газонів на території господарської зони |
м2 |
120 |
Режим роботи полігона – одна зміна (у світлу пору доби).
Кількість робочих днів на рік – 254.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1
Планована діяльність буде здійснюватись відповідно до вимог чинного законодавства, діючих стандартів, інструкцій, з врахуванням містобудівних умов та обмежень, та дотримання умов іншої документації дозвільного характеру.
Екологічні обмеження встановлюються згідно нормативам діючого законодавства в сфері охорони навколишнього природного середовища, виконання вимог щодо раціонального використання природних ресурсів. Санітарно-епідеміологічні обмеження – дотримання меж санітарно-захисних зон, дотримання нормативів гранично-допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі, шумового, іонізуючого та радіаційного впливу. Основні обмеження, пов'язані із здійсненням діяльності, стосуються наступних соціальних питань: здоров'я населення та його безпеки, стурбованості людей можливим негативним впливом на навколишнє середовище, впливу на зони відпочинку, використання земель.
Викиди від стаціонарних джерел викидів повинні здійснюватися при наявності Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря (у відповідності з його умовами). Дотримання «Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів», затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19.06.96 р. №173. Дотримання правил пожежної безпеки, дотримання меж землевідведення й вимог п. 2 "Розміщення полігонів ТПВ" ДБН В.2.4-2-2005.
Замовник бере на себе зобов'язання виконувати всі умови щодо експлуатації об'єкту діяльності, а також ресурсозберігаючі, охоронні захисні та інші заходи щодо умов безпечної експлуатації обладнання, дотримання вимог природоохоронного та санітарного законодавства.
щодо технічної альтернативи 2
Екологічні та інші обмеження встановлюються згідно вимог чинного законодавства України і аналогічні обраному варіанту провадження планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 1
Реалізація планованої діяльності буде здійснюватися на ділянці, що знаходиться на території Пирятинської міської ради (за межами населеного пункту), що в даний час використовується як міське сміттєзвалище без зміни її розмірів.
щодо територіальної альтернативи 2
Територіальна альтернатива не розглядається, у зв'язку з здійсненням планованої діяльності на території та в межах існуючої земельної ділянки, яка відведена для діяльності по обробці твердих відходів (експлуатації та обслуговування полігону твердих побутових відходів).
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
Територія полігону являє собою компактно зблоковані між собою різні за своїм призначенням зони, які підпорядковані одному технологічному процесу: господарська зона; зона складування відходів; зона збору (накопичення) технологічних вод (накопичення фільтрату); зона складування ґрунту для ізоляції ТПВ.
Для захисту ґрунтових вод від забруднення фільтратом, відповідно до вимог нормативних документів, передбачається влаштування протифільтраційного екрану із геомембрани HDPE товщиною 1 мм. Перед влаштуванням протифільтраційного екрану необхідно вивезти велике будівельне сміття з котловану (залишки бетонних конструкцій), потім виконати планування дна за проектними відмітками з формуванням укосів, формування та ущільнення підстилаючого шару. На підготовлений підстилаючий шар з піску укладають геомембрану HDPE товщиною 1 мм. Геомембрана закриваються зверху захисним шаром товщиною 0,5 м по дну полігона та 0,25 м на укосах, який складається з піску і щебню.
Проектом передбачається будівництво сміттєсортувальної станції, що включає в себе приймальну ділянку, виробничий корпус і склад вторсировини.
щодо технічної альтернативи 2
Аналогічно технічній альтернативі 1 за виключенням укладання геотекстильного матеріалу на основі бентоніту «Bentomat», що суттєво здорожчить вартість основних робіт.
щодо територіальних альтернатив 1, 2
Не розглядаються, у зв’язку із здійсненням планованої діяльності на території та в межах існуючої земельної ділянки існуючої сміттєзвалища на території Пирятинського району.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1
На стадії будівництва:
- на атмосферне повітря – під час роботи двигунів будівельних механізмів та транспорту, при проведенні різальних, зварювальних, газорізальних і фарбувальних робіт, при пересипанні будівельних матеріалів та ґрунту (земляних роботах), приготуванні будівельних розчинів очікуються викиди забруднюючих речовин, які не перевищують значень гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених пунктів;
- на водне середовище – очікується непряма дія за рахунок тимчасового водопостачання будинків і споруд, для забезпечення виробничих, господарсько-побутових і протипожежних потреб;
- рослинний та тваринний світ, заповідні об'єкти – не очікується;
- клімат і мікроклімат – не очікується;
- техногенне середовище – не спричиняє порушення навколишнього техногенного середовища за умов комплексного дотримання правил експлуатації будівель, споруд та технологічного устаткування. Пам'ятки архітектури, історії і культури (як об'єкти забудови), зони рекреації, культурного ландшафту в зоні впливу об'єкту відсутні;
- ґрунт та земельні ресурси – проектною документацією передбачена розробка ґрунту відповідно до вимог чинного законодавства та благоустрій території після закінчення будівельних робіт;
- шум та вібрація – при роботі будівельної техніки;
- в процесі проведення будівельних робіт утворюватимуться будівельні та побутові відходи.
На стадії експлуатації:
- на атмосферне повітря – очікуються викиди забруднюючих речовин від двигунів транспорту та спецтехніки;
- на водне середовище – очікується утворення стічних вод. Забір води з поверхневих та підземних водних джерел і скидання стічних вод у поверхневі водні об'єкти не передбачається;
- очікується утворення виробничих та побутових відходів;
- шум і вібрація при роботі технологічного устаткування, транспорту;
- рослинний та тваринний світ, заповідні об'єкти – не очікується;
- клімат і мікроклімат – не очікується;
- техногенне середовище – не спричиняє порушення навколишнього техногенного середовища за умов комплексного дотримання правил експлуатації будівель, споруд та технологічного устаткування. Пам'ятки архітектури, історії і культури (як об'єкти забудови), зони рекреації, культурного ландшафту в зоні впливу об'єкту відсутні;
- ґрунт та земельні ресурси – не спричиняє негативного впливу за умов комплексного дотримання правил експлуатації об'єкту.
щодо технічної альтернативи 2
Джерела та види можливого впливу на довкілля аналогічно технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1
Здійснення планованої діяльності в межах існуючої земельної ділянки не спричинить значного негативного впливу на оточуюче середовище та здоров’я населення.
щодо територіальної альтернативи 2
Не розглядається
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
Належить до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, та підлягають оцінці впливу на довкілля (відповідно до п. 11 ч. 3 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»).
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)
Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля відсутні.
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Плановий обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД відповідності до ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
- підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
- проведення громадського обговорення планованої діяльності;
- аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
- надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
- врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Дозвіл на виконання будівельних робіт зі зміненими основними техніко-економічними показниками
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11,Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що був виданий Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області.
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Департаменту екології та природних ресурсів Полтавської ОДА за адресою: 36000, м. Полтава, вул. Зигіна, 1, тел./факс (0532) 56-95-08, е-mail: eko@adm-pl.gov.ua.
Контактна особа: Корнюшкіна Iрина Михайлівна, начальник відділу оцінки впливу на довкілля та стратегічної екологічної оцінки.