Роботодавцями Полтавщини подано до відділень управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області перші заяви-розрахунки для фінансування електронних лікарняних
В Україні поступово впроваджується цільова модель формування та видачі електронних листків непрацездатності.
До 01 вересня 2021 року в нашій державі триває перехідна модель впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності. Тобто залежно від закладу охорони здоров’я працівникам можуть видати або звичний паперовий листок непрацездатності або сформувати медичний висновок.
60 закладів охорони здоров’я Полтавщини вже створюють для своїх пацієнтів медичні висновки про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я, на підставі яких для застрахованих осіб автоматично формуються е-лікарняні.
Впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності не вплинуло на порядок фінансування матеріального забезпечення Фондом соціального страхування України, однак оформлення заяви-розрахунку за паперовим і е-лікарняним має відмінності. Зокрема, за кожним видом лікарняних подається окрема заява-розрахунок, тобто в одному документі не можуть поєднуватись паперові та е-лікарняні. Це пов’язано з тим, що електронні лікарняні не мають серії та видаються за оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності. При цьому коди 11 і 12, які в е-лікарняних визначають зв’язок хвороби або травми з виробництвом, можуть бути присвоєні лише органами Фонду соціального страхування України після завершення відповідного розслідування профзахворювання або нещасного випадку.
Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області звертає увагу роботодавців щодо доступних механізмів подання заяв-розрахунків за е-лікарняними. Подати заяви-розрахунки за е-лікарняними можливо:
? в електронному виді за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення із застосуванням електронного підпису/печатки,
? на паперових носіях.
У кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України наявний інтерфейс подання заяви-розрахунку безпосередньо з кабінету – однак, на сьогодні це лише напрацювання візуального інтерфейсу, функціональна реалізація відсутня. Тобто у випадку подання роботодавцем заяви-розрахунку через кабінет на сайті Пенсійного фонду України така заява-розрахунок не передається до відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.
Подати заяву-розрахунок на фінансування матеріального забезпечення в електронному вигляді роботодавці, як і раніше, можуть за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення.
Більш детальну інформацію щодо особливостей проходження е-лікарняного на підприємстві, оформлення заяви-розрахунку та ін. можливо отримати за наступними посиланнями:
? Про оновлені коди причин тимчасової непрацездатності в е-лікарняних: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/976143
? Про особливості оформлення заяв-розрахунків за е-лікарняними: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975846
? Про проходження е-лікарняного на підприємстві для призначення матеріального забезпечення застрахованій особі: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/976046