Інклюзія – це не лише можливість перебувати в певному закладі освіти. Вона також передбачає спеціальну організацію навчального процесу й надання підтримки дітям з особливими освітніми потребами в умовах звичайного закладу освіти. Головна передумова досягнення успіху – не середовище саме по собі, а методика навчання. Адже дитина з особливими потребами, це швидше наявні соціальні бар’єри та недоліки середовища, аніж наявні у неї вади або порушення.
Інклюзивне навчання в межах Пирятинської міської територіальної громади організовано з 2012 року, першопрохідцями в організації інклюзії були педагогічні працівники Опорного закладу Пирятинської ЗШ І-ІІІ ст. № 6. Сьогодні це вже 7 закладів освіти: Пирятинський ліцей з філією, Пирятинська ЗШ І-ІІІ ст. № 4, Опорний заклад Пирятинська ЗШ І-ІІІ ст. № 6, Березоворудська ЗШ І-ІІІ ст., Вишневецька ЗШ І-ІІІ ст. та Новомартиновицька ЗШ І-ІІІ ст. В інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти Пирятинської міської ради навчається 25 учнів з ООП. Усі заклади надають індивідуально-орієнтовану педагогічну, психологічну та соціальну допомогу дітям, що мають особливі освітні потреби; визначають конкретні навчальні стратегії та підходи до навчання, розвитку дитини з ООП.
Найближчим часом планується відкриття інклюзивної групи у закладі дошкільної освіти „Сонечко“.
З метою належної організації інклюзивного навчання у закладах освіти, які з 01січня 2021 року відійшли до підпорядкування відділу освіти, молоді та спорту міської ради, сьогодні, 11 лютого, головним спеціалістом відділу освіти, молоді та спорту міської ради Наталією Шерзой спільно з фахівцями Пирятинського ІРЦ та педагогічними працівниками Опорного закладу Пирятинської ЗШ І-ІІІ ст. № 6 було проведено методичну онлайн нараду для заступників директорів з НВР та асистентів вчителів, які працюють в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти.
На нараді обговорено питання розробки індивідуальної програми розвитку (ІПР) дитини з ООП, формування індивідуального навчального плану, індивідуальної навчальної програми, модифікації та адаптації навчального середовища.
Іваненко Ю.В., директор Пирятинського ІРЦ зосередила увагу учасників наради на нормативно-правовій базі з питань організації інклюзії, Добош Ю.В., психололог ІРЦ, надала роз?яснення щодо формування висновків про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Досвідом, щодо організації інклюзивного навчання поділилися Виповська Л.О., заступник директора з НВР, Іванова О.В. та Чепур І.В., асистенти вчителів Опорного закладу Пирятинської ЗШ І-ІІІ ст. № 6, де на сьогодні функціонує 7 класів, в яких навчаються 10 дітей з ООП.
Також особливу увагу було зосереджено на розробці індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами у закладі загальної середньої освіти, адже ІПР є своєрідною угодою між закладом освіти і батьками. Укладаючи її, школа бере на себе зобов’язання забезпечити необхідні ресурси для успішного навчання дитини.