Дистанційні послуги Пенсійного фонду України – давно не новина. Вже майже десятиріччя діє електронний портал, який дає можливість користуватися широким переліком послуг всім без винятку категоріям людей, які обслуговує Фонд – і застрахованим особам, і найманим працівникам, і підприємцям, і пенсіонерам чи отримувачам виплат із соціального страхування.
З часу заснування портал електронних послуг Фонду (http://portal.pfu.gov.ua) постійно модернізується і дедалі вдосконалюється. У результаті електронні послуги надаються кожній особі – фізичній чи юридичній – індивідуально.
Електронний кабінет страхувальника на вебпорталі Пенсійного фондує оптимальним способом дистанційного обслуговування юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, адже забезпечує швидкий та зручний спосіб отримання документів і відомостей про найманих працівників.
Спектр послуг зазначеного сервісу - перегляд звітності щодо сплати єдиного внеску та відомостей про наявну заборгованість до Пенсійного фонду, доступ до інформації про застрахованих осіб, про стан опрацювання звітів, усунення виявлених помилок під час формування звіту. У разі порушення прав працівників у кабінеті відображається інформація про те, скільки застрахованих осіб з вини роботодавця не одержали зарахування певного періоду дострахового стажу.
Пункт меню «Звітні відомості страхувальника» містить повну інформацію по всіх звітах, по даних страхувальником з 1 січня 2011 року.
Крім того, в особистому кабінеті страхувальника можна самостійно отримувати електронні довідки щодо страхового стажу та розміру заробітної плати працівників. Такі довідки не потребують підпису фахівців Пенсійного фонду України, оскільки формуються у вигляді документів з QR–кодом.
Пункт «Верифікація виданих документів», який знаходиться у відкритій частині головного меню вебпорталу, дозволяє виконати перевірку виданих довідок. Для цього з паперового документу необхідно зчитати QR-код (на пристрої, з якого зчитується QR-код, автоматично відкривається сторінка вебпорталу, призначена для верифікації виданих документів з заповненим перевірочним кодом документу) або ввести перевірочний код документу в режимі ручного редагування та ініціювати отримання коду підтвердження. Авторизація користувача при цьому не вимагається.
У числі останніх новацій кабінету страхувальника – сервіс «Електронна трудова книжка», завдяки якому користувач має можливість сформувати звернення та подати скановані копії трудових книжок працівників. Також не так давно спростилася процедура отримання необхідних відомостей з Електронного реєстру листків непрацездатності, яка потрібна роботодавцю при здійсненні розрахунків виплат за лікарняними листами.
У ході користування кабінетом страхувальника важливо пам’ятати, що отримати інформацію можна лише про того працівника, за якого страхувальник вже звітувався. Довідка про трудовий та страховий стаж формується з урахуванням даних про сплату внесків, а тому якщо за певний період не сплачено страхові внески, то цей період не увійде до розрахунку стажу. Працює портал із дотриманням вимог до захисту персональних даних.
Доступ до порталу електронних послуг Фонду має будь-хто, у кого є електронний цифровий підпис. Достатньо зайти на портал, ввести цифровий підпис і користуватися своїм особистим кабінетом. Інструкція «Як зареєструватися», яка розміщена в інформаційному полі головного меню, допоможе тим, хто вирішив скористуватися сервісом вперше.
Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області
Відділ обслуговування громадян № 8 (сервісний центр) м. Пирятин