Кожна країна по-різному реагує на пандемію COVID-19, але потребує детального вивчення досвід тих, які успішно її долають.
За сприяння ініціативи ЄС EU4Bisiness та Офісу з просування експорту Міністерства економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства України проведено вебінар „Ринок КНР після піку кризи: тенденції та можливості для українських експортерів“, в якому взяли участь працівники управління економіки виконкому міської ради.
Основним доповідачем був Сін Хайпен - провідний китайський експерт, який, перш за все, запропонував українським виробникам та дистриб’юторам не діяти як спостерігачам, а активно брати участь у зовнішньоекономічних зв’язках.
З презентації пана Хайпена зрозуміло, що не зважаючи на той факт, що масштаби та глибина впливу пандемії на економіку Китаю перевищили усі негативні очікування, характер та динаміка подальших змін свідчать, що шок був короткостроковим і керованим.
Зокрема, поряд із скороченням у І кварталі 2020 року ВВП, що не спостерігалось з 1992 року, результати ІІ кварталу будуть помітно кращими. На зменшення показника вплинув спад промисловості, роздрібної торгівлі та інвестицій. Проте, починаючи з березня, промисловість у високотехнологічних секторах була відновлена: у два і більше разів зросло виробництво сонячних батарей, промислових роботів та генераторних установок тощо. У структурі торгівлі збільшилися обсяги онлайн торгівлі. І, головне, всі ці тенденції проявились завдяки дії внутрішніх факторів, оскільки обсяг експорту та імпорту скоротився на 6,4% порівняно до І кварталу 2019 року. Рушійною силою відновлення економіки стали нещодавно відкриті інтегровані зони вільної торгівлі (вільні площі, де запроваджено режим пільгового інвестування). Крім того, було застосовано комплекс антикризових заходів – запровадження майданчиків транскордонної електронної торгівлі та необхідної для їх розвитку інфраструктури – великих залізничних вузлів, а також сприяння онлайнбізнесу.
Тепер для продажу товару в Китаї потрібно розмістити партії на логістичних вузлах усередині країни, на яких оцифрований весь процес митного оформлення посилок, даючи можливість покупцям і продавцям, складам, логістичним компаніям відслідковувати прогрес у реальному часі.
Крім того, відповідно до нещодавно прийнятого закону „Про трансграничну електронну комерцію“ такі трансакції підлягають пільговому оподаткуванню. Так, якщо пляшка українського вина коштує 6 доларів США, то під час продажу звичайним способом на території Китаю її вартість після проходження митного контролю підвищиться на 43% до 17,5 доларів США, якщо ж за допомогою електронної торгівлі лише на 17,9% до 8 доларів США. Вигода очевидна.
Найбільш очікуваними товарами китайський експерт вважає українську косметику, продукти харчування (молоко, шоколад, масло) і БАД, товари для домашніх тварин, розкішні аксесуари, інноваційні іграшки для дітей.
Якщо пирятинські виробники мають намір експортувати продукцію до Китаю, то пропонуємо скористатися послугами Офісу з просування експорту Міністерства економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства України.
Для визначення попиту на товари рекомендуємо взяти участь у 127 Китайському імпортно-експортному ярмарку в м.Гуанчжоу, який відбудеться 15-24.06.2020, і БУДЕ ПРОХОДИТИ В РЕЖИМІ ОНЛАЙН.