Рішенням сорок шостої сесії Пирятинської міської ради сьомого скликання 21 грудня 2018 року № 398 „Про затвердження структури, загальної чисельності, штатного розпису апарату міської ради та її виконавчих органів, витрат на їх утримання на 2019 рік у складі виконкому міської ради“ затверджено склад управління економіки виконкому міської ради у кількості 8 штатних одиниць: начальник, головний спеціаліст–інспектор з праці, відділ економічного аналізу та розвитку (4 одиниці); відділ муніципальних ініціатив та інвестицій (2 одиниці). За підсумками конкурсного відбору на вакантну посаду начальника відділу економічного аналізу та розвитку з 15.08.2019 року призначено Комаренко В.Д. Станом на 31.12.2019 року в управлінні працювало 7 осіб.
У 2019 році управлінням економіки виконувались завдання відповідно до статей 27, 28, 30, 34, 35 та 40 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні“.
Планування соціально-економічного та культурного розвитку
В основу роботи структурних підрозділів виконкому міської ради покладено пріоритетні цілі і завдання, які визначені Стратегією розвитку Пирятинської ОТГ на 2017-2020 роки, Планом соціально-економічного розвитку Пирятинської міської ОТГ на 2019 рік (далі План). Зазначені приорітети деталізовано у заходах місцевих (регіональних) програм - у 2019 році реалізовувалось 49 програм.
Хід виконання Плану за 1 квартал, 1 півріччя та 9 місяців 2019 року розглянуто виконавчим комітетом, за 1 півріччя та 9 місяців 2019 року - сесією міської ради. Упродовж року до Плану трічі вносилися зміни переважно в частині доповнення переліку місцевих (регіональних) програм.
Проведена інформаційно-роз?яснювальна робота та супровід підготовки звітів про надходження та використання коштів в рамках виконання місцевих (регіональних) програм за 2018 рік, усього на початку 2019 року на розгляд сесії подано 48 відповідних проектів рішень.
В рамках виконання Порядку розроблення, затвердження, фінансування програм Пирятинської міської ради, моніторингу і звітності про їх виконання та включення до Плану соціально - економічного розвитку Пирятинської міської об’єднаної територіальної громади, затвердженого рішенням тридцять сьомої сесії міської ради сьомого скликання від 28 лютого 2018 року № 90, відділом економічного прогнозування та розвитку упродовж 2019 року підготовлено:
30 експертних висновків по аплікаційним формам щодо розроблення програм, що сприяло затвердженню 24 програм на 2019 рік, 17 програм на 2020 рік;
підготовлені 51 проект рішень міської ради про внесення змін до діючих програм.
Проведена масштабна рообота по розробленню Плану соціально-економічного розвитку Пирятинської міської ОТГ на 2020 рік, сформована робоча група, проведено дві оперативно-розпорядчі наради з розробниками, зібрано близько 90 пропозицій проєктних ідей, перелік яких доповнено під час громадських слухань ще 50 пропозицями. Підготовлений проєкт Плану-2020 направлено Департаменту економічного розвитку, торгівлі та залучення інвестицій облдержадміністрації з метою перевірки на відповідність діючому законодавству, 27.11.2019 отримано позитивний висновок, і, після консультацій з профільними комісіями міської ради, подано на розгляд сесії міської ради та затверджено.
Забезпечення збалансованого економічного та соціального розвитку територіальної громади
З метою забезпечення збалансованого економічного і соціального розвитку громади, підтримки пріоритетних галузей економіки, ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів виконувався План місцевого економічного розвитку, який розроблено за допомогою експертів ініціативи ЄС „Мери за економічне зростання“.
Для сприяння налагодженню партнерства між місцевими підприємствами АПК, вирішення актуальних питань бізнесу проведено 4 робочі наради та 1 виїзне обстеження земельної ділянки, 3 зустрічі міського голови із підприємцями у форматі „Кава з мером“.
Працювала Рада підприємців при виконкомі міської ради. Упродовж року проведено 3 засідання, на яких розглянуто актуальні для місцевого бізнесу питання, зокрема, прийнято звернення до Прем?єр-Міністра України Володимира Гройсмана щодо внесення змін до Податкового Кодексу України.
Вивчався передовий досвід громад щодо підтримки сфери агровиробництва. У місцевих ЗМІ та мережі Інтернет опубліковано 4 статті та презентація про інновації в АПК, підготовлено два відео-сюжети про кращий бізнес-досвід на телебаченні, організовано візит до приватної компанії „Сідко“ у м.Ічня Чернігівської області, заснованої на іноземних інвестиціях. Це дало можливість ініціативній групі підприємців розробити проєкт щодо будівництва міні-заводу з перероблення сої з детальними розрахунками щодо потрібних фінансових, земельних, організаційних та людських ресурсів.
Проводилась цілеспрямована робота з роз’яснення переваг участі МСП в бізнес-асоціаціях для цивілізованого захисту їх інтересів. З цією метою в місцевій пресі та мережі Інтернет опубліковано 4 статті.
Курс міської ради в напрямі створення кращих умов для розвитку бізнесу позитивно відобразився на зростанні кількості фізичних осіб-підприємців і підтримується переважною більшістю громадян, які взяли участь в опитуванні. З метою підтримки сумлінних платників та роботодавців виконкомом міської ради другий рік поспіль проводиться конкурс „Кращий підприємець“ (виділено 10,0 тис.грн. з бюджету міської ОТГ для відзначення 6 СГД у двох номінаціях), уперше проведено конкурс з фінансування кращих бізнес-проектів „Розвиваю бізнес у своїй громаді“ – допомога в розмірі 100,0 тис.грн. надана 3 підприємцям.
В напрямі дерегуляції бізнесу оперативно оновлюється корисна інформація в розділі „До уваги бізнесу“ на веб-сайті міської ради. У 2019 році розділ доповнено „Реєстром комунальної нерухомості“, який містить інформацію про вільні земельні ділянки та будівлі і приміщення комунальної власності, та „Схемою точок приєднання до електроустановок у м.Пирятин”, де розміщена інформація про порядок подання заяви на приєднання електроустановок до електромереж для промислових об?єктів.
Представники бізнесу постійно інформуються щодо грантових можливостей додаткового залучення коштів на реалізацію інвестиційних проектів в місцевих ЗМІ та мережі Інтернет, зокрема шляхом адресних повідомлень на електронні адреси (станом на 31.12.2019 накопичено базу даних електронних адрес 97 підприємців).
З метою залучення додаткових коштів в розвиток агровиробників організовано тренінг Полтавської обласної дорадчої служби на тему „Участь фермерів у державних та регіональних програмах підтримки“ (13.06.2019).
З метою підтримки особистих селянських господарств проводилась інформаційно-роз’яснювальна робота щодо підстав отримання дотацій на молодняк ВРХ. Упродовж 2019 року своєчасно сформовано та подано Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації 3 відомості на 7 фізичних осіб, які мають право на дотацію за утримання молодняка ВРХ (11 телят на суму 14 тис.грн.).
В напрямі просування і промоції товарів місцевого виробництва та з метою задоволення потреб жителів громади забезпечено сприяння ярмарковій діяльності. Організовано та проведено 2 святкові ярмарки - до Дня міста Пирятин та Свята Меду - участь у виїзній торгівлі прийняло 110 суб’єктів господарювання, які запропонували покупцям продовольчі та непродовольчі групи товарів, вироби ручної роботи тощо. А також виставка спецтехніки до Дня міста, у якій взяли участь 3 підприємства та аматор-винахідник, які презентували 5 одиниць техніки.
Організовано святкову торгівлю та розважальні заходи (атракціони) до свят:
„Новий рік“;
„Водохрещі“;
„Проводи зими“;
„Травневий калейдоскоп“ на о.Масальський;
„День ЄВРОПИ“ на майдані Незалежності;
„Івана Купала“;
„День Захисту Дітей“;
„День незалежності“;
„Фестиваль „Королева бензоколонки“,
„День фізкультурника“,
„Дні села“ та інші.
Для створення святкового новорічного настрою організовано виїзну торгівлю новорічними ялинками на території міста (реалізацію ялинок здійснювало ДП „Пирятинське лісове господарство“).
Розглянуто звернення та надано консультативну та практичну допомогу з питань підприємницької та господарської діяльності - 59 суб‘єктам господарювання.
З метою надання інформаційно-консалтингових послуг для бізнесу рішенням міської ради створено КП „Агенція розвитку Пирятинської міської ОТГ“, розроблена програма „Забезпечення статутної діяльності КП „Агенція розвитку Пирятинської міської ОТГ на 2020 рік“ та включена до Плану соціально-економічного розвитку Пирятинської міської ОТГ на 2020 рік.
Сприяння інвестиційній діяльності
За підсумками Конкурсу інвестиційних паспортів громад Полтавської області, який проведено в рамках співпраці з українсько-канадським проектом „Партнерство для розвитку міст“ ПРОМІС, Департаментом економічного розвитку, торгівлі та залучення інвестицій облдержадміністрації та мережею РЕГІОНЕТ, інвестиційний паспорт Пирятинської міської ОТГ визнано переможцем.
З метою популяризації інвестиційних можливостей громади, розширення взаємовигідної співпраці закордоном та між регіонами України, Інвестиційний паспорт Пирятинської ОТГ, „Пирятинський кошик товарів“ та каталоги місцевої продукції вручені:
представникам Асоціації Нідерландських муніципалітетів під час навчальної поїздки до Нідерландів в рамках ініціативи ЄС „Мери за економічне зростання“;
представникам самоврядування Республіки Польща під час ознайомчого візиту за сприяння Швейцарсько-українського проекту „Підтримка децентралізації в Україні“ DESPRO;
представникам 3 муніципалітетів Латвії (Єкабпілс,Єглава, Ауце) під час навчальної поїздки з вивчення досвіду в сфері енергоменджменту та енергоефективності в рамках ініціативи „Розумний енергетичний менеджмент в об’єднаних громадах“, що спільно реалізується Програмою U-LEAD з Європою та проектом „Енергоефективність в муніципалітетах II“;
учасникам ділової місії до Пирятинщини з Султанату Оман;
представникам Маловисківської ОТГ Кіровоградської області під час ознайомчої поїздки до Кіровоградської області в рамках програми „Інноваційний підхід в проектній діяльності ОТГ“;
на VII Форумі місцевого самоврядування у м.Львів;
на Полтавському регіональному Форумі „Цілі сталого розвитку: Полтавській вимір“ за сприяння проекту ПРООН в Україні;
на фестивалі Street fest „Кращі товари Полтавщини“, який був присвячений 250-й річниці з дня народження Івана Котляревського у м.Полтава;
та інших.
В рамках промоційних заходів спрямованих на реалізацію інвестиційних пропозицій громади, анкети інвестиційних проектів розміщені на інтернет-ресурсах міжнародного (Міжнародна торгова палата), загальнодержавного (Grominvest, інвестиційний портал Полтавської ОДА) та місцевого (офіційний сайт громади та платформа SMART-місто) рівнів. Завдяки проведеній роботі вдалося залучити потенційного інвестора для відновлення роботи ТОВ „Кінний завод „Авангард“.
Здійснення контролю за діяльністю комунальних підприємств
З метою забезпечення ефективної роботи комунальних підприємств розглянуто та затверджено рішеннями виконкому їх фінансові плани на 2019 рік (5 рішень). Щоквартально розглядались звіти про їх виконання: за 2018 рік (5 рішень), за 1 квартал, півріччя та 9 місяців 2019 року (15 рішень).
З метою підвищення фінансової спроможності комунальних підприємств стан розрахунків за житлово-комунальні послуги населення за 8 місяців 2019 детально розглянуто на засіданні виконкому, дані відповідні доручення.
З метою недопущення завищення витрат і, відповідно, нецільового використання бюджетних коштів, проведено економічний аналіз калькуляцій з надання послуг з благоустрою населених пунктів, що надаються КП„Каштан“ (прийнято 3 рішення виконкому, затверджено 143 калькуляції).
З метою контролю за витратами КП „Пирятинський міський водоканал“, які спрямовуються на капітальні інвестиції в будівництво, реконструкцію, модернізацію об'єктів водопостачання, рішенням виконкому затверджено Звіт про виконання інвестиційної програми підприємства на 2018 рік та погоджена Інвестиційна програма на 2019 рік.
Підготовлено службові записки, які стали базою для укладення або продовження контрактів з керівниками комунальних підприємств, видачі розпоряджень міського голови щодо визначення розмірів їх поквартальних премій, внесення змін до штатного розпису (9 записок).
На постійному контролі знаходився фінансовий стан комунальних підприємств, забезпечено своєчасне виявлення та реагування на негативні процеси. Так, загальна сума доходів підприємств галузі за 2019 рік склала 23940,9 тис.грн., видатків – 22812,3 тис.грн., відповідно, фінансовий результат діяльності – 1060,8 тис.грн. Беззбиткова діяльність забезпечена усіма без виключення підприємствами. Усього сплачено податків і платежів до бюджетів усіх рівнів 7457,2 тис.грн, у тому числі до бюджету міської ОТГ – 1287,8 тис.грн. Інвестовано в основні засоби комунальної сфери за рахунок усіх джерел фінансування 1756,1 тис.грн.
Середньомісячна чисельність працюючих в житлово-комунальному господарстві за рік зменшилась на 3 особи і склала 115 осіб.
Середньомісячна заробітна плата одного штатного працівника житлово-комунальної сфери за 2019 рік коливається в залежності від підприємства від 4,2 тис.грн. до 8,1 тис.грн. Що стосується середнього показника, можна констатувати, що середній заробіток комунальників майже наблизився до середнього по громаді (7,251 тис.грн.) і становить 7,1 тис.грн.
Реалізація тарифної політики у сфері ЖКГ
Упродовж 2019 року проведено 10 засідань комісії по здійсненню контролю за додержанням правил при нарахуванні тарифів на житлово-комунальні послуги та 2 громадські обговорення з питання встановлення підвищених тарифів. З метою захисту інтересів пирятинських споживачів взято участь в обговоренні тарифів на теплову енергію ОКВПТГ „Лубнитеплокомуненерго“ м.Лубни (11.04.2019, Музиченко Н.О.), яке також надає послуги на території міста Пирятин, але входить до складу спільної власності територіальних громад області і повноваження по встановленню тарифів належать обласній раді.
Відповідно до рекомендацій комісії та думки громади підготовлено проекти рішень виконкому та прийнято 9 рішень щодо:
встановлення тарифу на послуги з вивезення рідких побутових відходів Пирятинських госпрозрахункових очисних споруд, з централізованого опалення для мешканців житлового будинку за адресою: вул.Європейська, буд.4-а,б, м. Пирятин ПП „Хазар-2007“ та для житлового будинку по вул. Коцюбинського 33, м. Пирятин ДП „Пирятинтеплопостачання“;
встановлення розміру внесків за обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку теплової енергії та їх розподіл між споживачами ОКВПТГ „Лубнитеплоенерго“ окремо по кожній будівлі в м.Пирятин;
встановлення скоригованого тарифу на послуги з централізованого водопостачання КП „Пирятинський водоканал“, з централізованого водовідведення Пирятинських госпрозрахункових очисних споруд, з централізованого опалення для мешканців житлового будинку № 33 по вул.Коцюбинського м.Пирятин ДП „Пирятинтеплопостачання“ для житлових будинків по вул. Європейська 4-А,Б ПП „Хазар-2007“;
погодження тарифу на послугу з перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування №3 „Ринок-АС 1 (по вул.Гагаріна через вул.Київська) перевізнику ПрАТ „Пирятинське АТП-15343“.
Підвищення ефективності використання комунального майна
З метою запровадження єдиного механізму визначення розміру та справляння плати за оренду майна комунальної власності затверджено розрахунки витрат на проведення заходів у Пирятинському культурно-громадському центрі та калькуляції щодо визначення вартості оренди приміщень, виконкомом міської ради прийнято 3 відповідні рішення.
На підставі затверджених калькуляцій тільки за останні 3 місяці підготовлено розрахунки витрат на проведення заходів у Пирятинському культурно-громадському центрі 14 заявникам.
Здійснення державної регуляторної політики
Державна регуляторна політика здійснювалась відповідно до Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2019 рік: підготовлені аналізи регуляторного впливу та проекти рішень міської ради у сфері оподаткування на 2020 рік (7 проектів) та інших сферах діяльності (8 проектів). Регуляторні акти, які встановлюють місцеві податки і збори, попередньо розглянуті на засіданні Ради підприємців, їх рекомендації та зауваження були враховані під час підготовки проектів рішень.
Підготовлено щорічний звіт міського голови про регнуляторну діяльність у 2018 році. У визначений законом термін також підготовлено проект та затверджено рішенням 62 сесії міської ради сьомого скликання від 28.12.2019 № 448 План діяльності з підготовки регуляторних актів на 2020 рік.
Усі рішення регуляторного характеру знаходяться у вільному доступі в розділі „Регуляторна діяльність“ на веб-сторінці міської ради в мережі Інтернет.
На даний час завершується періодичне обстеження регуляторних актів у сфері оподаткування на 2019 рік, термін дії яких завершено 31.12.2019.
Сприяння розширенню та вдосконаленню обслуговуючої інфраструктури
Здійснювались заходи щодо розширення та вдосконалення мережі підприємств торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування. Станом на 01.01.2020 року здійснювали діяльність 771 фізична особа-підприємець, що на 48 осіб більше, ніж на 01.01.2019 року. Упродовж січня-грудня 2019 року зареєстрували діяльність 290 осіб, ліквідували діяльність – 242 особи.
У січні-грудні 2019 року створено 27 суб?єктів господарювання - юридичних осіб, і їх кількість станом на 01.10.2019 становить 283. Cфера діяльності новостворених підприємств – сільське господарство, енергозбереження, туризм, послуги для бізнесу та населення.
Торгівельно-побутова інфраструктура налічує: 1 ринок (ПП РССТ „Пирятинський ринок“); 2 торгівельні комплекси (ФОП Бугайова Л.В., ФОП Якименко А.І.); 3 супермаркети („Хвилинка, „Фора“, „АТБ“), 35 закладів ресторанного господарства; 205 торгівельних об’єктів з реалізації продовольчих, непродовольчих та змішаних груп товарів; 1 об?єкт у сфері спорту і туризму, 2 приватні стоматологічні кабінети; 38 об’єктів у сфері побутового обслуговування (лазні, перукарні, з пошиву та ремонту одягу, ремонту побутових приладів тощо), 4 об’єкти з надання послуг з вантажних перевезень та поштових відправлень; 3 інтернет-провайдери з надання послуг кабельного телебачення та безпровідного інтернету; 7 об’єктів із виготовлення та встановлення металопластикових вікон, дерев’яних та броньованих дверей; 3 об?єкти з надання фінансових послуг (ломбарди); 3 пункти збору вторинної сировини (макулатури, склотари); 20 аптечних закладів ( у тому числі 5 ветаптек); 15 АЗС (у тому числі 3- газозаправні пункти).
Послуги виробничого характеру надають: 2 цехи по виробництву меблів (ФОП Вірченко А., ФОП Коробка О.); 1 цех з виробництва керамічних виробів (ФОП Сьомін С.М.); 2 цехи з виробництва металевих конструкцій, металевих парканів, лісопильного та стругального виробництва (ФОП Сокур В.Ю., ФОП Симоненко О.В.); 1 міні-підприємство з ремонту холодильного обладнання (ФОП Довженко С.В.); 1 міні-підприємство з виробництва виробів із бетону, гіпсу та цементу, декоративних парканів (ФОП Мельникович М.М.); 1 міні-підприємство з виробництва виробів із бетону, гіпсу та цементу (декоративні паркани) та тротуарної плитки (ФОП Чорнобиль А.Б.); 2 міні-пекарні з виробництва хліба та хлібобулочних виробів (ФОП Яременко О.О. та ФОП Маслак О.В.); 2 цехи з виробництва макаронних виробів (ФОП Шокодько А.В., ФОП Тарасенко О.М.).
Торгівельно-побутова інфраструктура продовжує розширюватися. Упродовж 2019 року в населених пунктах громади відкрито 16 нових об?єктів, а саме:
магазин „ANDI“ (вул.Соборна,11) ФОП Лопатіна Л.М., основна спеціалізація об’єкта – торгівля непродовольчими групами товарів: взуття, одяг та супутні товари;
магазин „Конфіскат“ (вул.Соборна, 25) ФОП Коломийцева К.А. основна спеціалізація об’єкта – торгівля непродовольчими групами товарів: взуття, одяг та супутні товари;
павільйон „Панда“ (вул. Європейська,1) ФОП Бих М.А., основна спеціалізація об’єкта – торгівля продовольчими групами товарів та виробництво кулінарних виробів;
магазин „Одяг“ ФОП Астаф’єв С.А.;
магазин „Все по 35“ ФОП Свинар О.П.;
магазин „ЕЛІКА“ ТОВ „ЕЛІКА“ вул.Соборна,34;
міні кав’ярня (вул.Соборна,25 ) ФОП Горб Р.Ю.;
магазин „ Міледі “ (вул.Соборна,16) ФОП Юнак Ю.М.;
міні кав’ярня (майдан Незалежності,19) ФОП Максименко Є.А.;
павільйон „У Куми“ вул.Європейська,152 ФОП Мірошніченко А.О.;
міні кав’ярня вул.Європейська,152 ФОП Панасенко В.О.;
та інші.
Зазначені суб?єкти бізнесу відіграють особливе значення в розвитку нашої громади, оскільки забезпечують робочими місцями місцевих жителів, поставляють на ринок товари та послуги, вносять свій вклад щодо наповнення казни. Так, від їх діяльності до бюджету міської ОТГ у 2019 році вигляді Єдиного податку надійшло 10,5 млн.грн., що на 19,1% більше ніж у 2018 році.
Дотримання правил торгівлі та захист прав споживачів
Відповідно до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів підготовлені проєкти рішень виконкому щодо встановлення режиму роботи 3 суб’єктів господарювання; надано тимчасові дозволи 51 суб’єкту господарювання на розміщення нестаціонарних засобів для виносної (виїзної) торгівлі та надання послуг у сфері розваг; надали консультації з питань захисту прав 28 споживачам (у 2015 році - 22, у 2017- 25, у 2018 -21).
Рішеням виконкому встановлені тимчасові обмеження режиму роботи закладів ресторанного господарства, об’єктів та відділів торгівлі в торговельних об’єктах зі спеціалізацією алкогольні напої під час Великодніх свят, а рішенням шістдесят четвертої сесії сьомого скликання від 23 грудня 2019 року № 529 заборонено продаж пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання у вечірній та нічний час на території Пирятинської міської ОТГ.
У складі комісій обстежено 96 об’єктів торгівлі та 4 приватні туалети на предмет збору інформації щодо масових явищ та процесів у зв’язку з ускладненням санітарно - епідеміологічної ситуації, що стало підставою для прийняття відповідних рішень виконкому щодо недопущення незаконного виробництва страв домашнього приготування та їх продажем в торговельних павільйонах.
Підготовлено та направлено 84 листи до господарюючих суб’єктів та служб в Пирятинському районі (Пирятинське районне управління Головного Управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, відділення поліції ГУНП в Полтавській області, Лубенської ОДПІ Головного управління ДФС у Полтавській області) з питань торгівлі, санітарно-епідемічного благополуччя населення, Правил благоустрою території населених пунктів Пирятинської міської ради, ліквідації місць стихійної торгівлі та інше.
З метою оперативного дослідження динаміки цін, аналізу і визначення тенденцій інфляційних (дефляційних) процесів на споживчому ринку проводиться щомісячний моніторинг роздрібних цін на основні продовольчі групи товарів та нафтопродуктів.
Проектний менеджмент
З метою залучення додаткових коштів у розвиток соціально-економічної сфери громади на спеціалізованих інтернет ресурсах проводиться постійний моніторинг актуальних грантових проектів і програм.
Спільно з іншими структурними підрозділами виконкому подано 53 заявки (3 знаходяться на розгляді) на конкурси різноманітного тематичного спрямування на загальну суму 81,5 млн.грн., 17 заявок отримали перемогу (% успішності – 34%). Це були або м’які проекти, завдяки участі в яких громада отримала експертну, консультативну та технічну підтримку в негрошовій формі стосовно створення нових веб – сервісів для громади, виготовлення ТЕО, ПКД на об’єкти комунальної власності в частині заходів з енергозбереження, впровадження дієвих механізмів прозорості та підзвітності влади громаді, популяризації традиційних та сучасних виробів майстрів громади за кордоном, проведення культурно – масових заходів та інших. Або тверді, участь в яких принесла громаді залучення фінансового ресурсу для реалізації проектних ідей. Так, в 2019 році в обласних конкурсах перемогу отримали проекти: „Сонячне WI-FI дерево в Пирятині – крокуємо в Європу“ (88,6 тис.грн.), „Створення шкільного радіовузла як інформаційного центру школи „Голос ліцею“ (57,2 тис.грн.), „Хата активної молоді“ (100,0 тис.грн.), „Інтелектуальні системи вуличного освітлення SMART-SITI в Пирятині“ (1581,5 тис.грн.); у Всеукраїнських відкритих конкурсах: проект MLS group „Громада спільних дій“ - „Проведення соціологічного дослідження щодо впровадження партисипативних підходів управління в громаді“ (200,0 тис.грн.), Асоціації ОТГ „Спорудження сонячної електростанції потужністю 1 МВт“ (20 500,0 тис.грн.), реалізація яких розпочнеться вже в цьому році.
На розгляд сесії міської ради винесено 20 проєктів рішень щодо співфінансування проєктів.
Продовжилась практика проведення тренінгів зі спільного заповнення заявок на участь в грантах і проектах, у 2019 році проведено 4 тренінги:
щодо заповнення форми заявки на отримання грантової допомоги по проектам безпеки людини „КУСАНОНЕ“ (за участі 5 осіб);
стосовно участі в конкурсі екологічних громадських ініціатив Полтавської області (сформовано 5 проектних заявок);
щодо участі представників бізнесу в спільному проекті уряду Швеції та програми розвитку ООН „Посилене партнерство для сталого розвитку“ (направлено дві он-лайн заявки у сфері альтернативної енергетики та АПК);
щодо участі представників бізнесу та ГО в Програмі USAID „Конкурентоспроможна економіка України“ (підготовлено 2 заявки).
З метою підвищення туристичної привабливості Пирятина проведено дві зустрічі з суб?єктами господарювання по питанню формування інвестиційних пропозицій, зокрема щодо благоустрою земельної ділянки поряд з водонапірною баштою, розташованої на місці зйомок кінофільму „Королева бензоколонки“.
Контроль за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення
З метою виконання делегованих повноважень у сфері здійснення державного контролю за додержанням законодавством про працю у 2019 році головний акцент робився на попередженні порушень у сфері праці. Враховуючи, що у травні 2019 року було скасовано норму законодавства, якою надавалося право на проведення інспекційних відвідувань інспекторам праці органів місцевого самоврядування, проводилась широка роз?яснювальна робота серед представників бізнесу. Так, відвідано 175 суб’єктів господарювання (закладів громадського харчування, магазинів, павільйонів, кіосків), які працюють на території Пирятинської ОТГ. Під час відвідування надавались індивідуальні консультації, самостійно розроблені пам?ятки та брошури. Для здійснення моніторингу за виконанням рекомендацій, наданих під час відвідування, складена інформаційна база таких підприємств.
У вересні 2019 року право на проведення інспекційних відвідувань було поновлено. Усього за 2019 рік інспектором праці взято участь у 13 спільних інспекційних відвідуваннях суб?єктів господарювання з головним державним інспектором у Полтавській області. У жовтні поточного року самостійно проведене 1 інспекційне відвідування юридичної особи, за результатами перевірки 1 особу притягнено до адміністративної відповідальності відповідно до ч.1 ст. 41 КУпАП.
З метою виявлення ймовірних порушень у сфері праці серед роботодавців налагоджено обмін інформацією з Державною податковою службою та Пенсійним фондом України. На підставі отриманих повідомлень за 2019 рік надіслано 34 запити суб’єктам господарювання – порушень законодавства та підстав для інспекційних відвідувань не виявлено.
Працювала міська комісія з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, якою з початку року проведено 13 засідань, з них 6 виїзних, в ході яких обстежено 93 суб?єкта господарської діяльності, за наслідками у добровільному порядку легалізовано 24 особи.
Розглянуто 2 звернення найманих працівників щодо можливих порушень роботодавцями вимог законодавства про працю. Заявникам надана консультативна допомога відповідно до чинного законодавства.
Роз’яснення щодо існуючого законодавствіа про працю та зайнятість регулярно висвітлюється у місцевих ЗМІ, на офіційному веб-сайті Пирятинської міської ради та у соціальній мережі „Фейсбук“.
Офіційної інформації щодо заборгованості з виплати заробітної плати найманим працівникам суб’єктами підприємницької діяльності на території Пирятинської міської територіальної об’єднаної громади упродовж 2019 року не отримано.
Виконувалась Програма зайнятості населення Пирятинської ОТГ на 2019 рік, яка затверджена рішенням сорок шостої сесії Пирятинської міської ради сьомого скликання від 21 грудня 2018 року № 383. На фінансування заходів програми з бюджету міської ОТГ витрачено 215, 9 тис.грн., зокрема, залучено незайняте населення, яке перебувало на обліку в Пирятинській районній філії Полтавського обласного центру зайнятості, у кількості 69 осіб для виконання робіт з благоустрою населених пунктів громади, 9 осіб - для доставки повідомлень про призначення субсидій в неопалювальний та опалювальний періоди 2018- 2019 років.
На постійній основі надаються пропозиції та в межах повноважень виконуються заходи районної та обласної програм зайнятості.
Розвиток команди - підвищення фахового рівня
З метою підвищення фахового рівня фахівці управління економіки взяли участь в 50 заходах, а саме:
навчальні, ознайомчі поїздки – 3;
навчальні курси -7;
тренінги, семінари, практикуми - 21;
вебінари – 8;
тематичні круглі столи, промоційні заходи – 4;
форуми, конференції – 5;
засідання секторальних платформ Асоціації ОТГ – 2;
зокрема:
в навчальному курсі „Підготовка проектів для отримання коштів секторальної бюджетної підтримки ЄС та ДФРР“ за сприяння проекту ПРОМІС,
в круглому столі фахівців з місцевого економічного розвитку Полтавської області „Підвищення конкуреноспроможності регіону“ (18.01.2019);
в круглому столі на тему „Підвищення спроможності органів місцевого самоврядування щодо покращення та розвитку надання послуг у сфері цивільного захисту“ за участі канадської місії „Пожежники з допомогою для України“ на базі Полтавського центру розвитку місцевого самоврядування (07.02.2019);
в навчальній поїздці в Нідерланди по питанню місцевого економічного розвитку в рамках ініціативи ЄС „Мери за економічне зростання“, в ході якої представникам Асоціації Нідерландських муніципалітетів, фірми Ескоріс (яка організувала поїздку) вручені інвестиційні паспорти та каталог місцевої продукції Пирятинської міської ОТГ (10-16.02.2019);
в 9 щорічному семінарі „Практичні аспекти місцевого самоврядування: управління людськими ресурсами в громаді“ за сприяння Центру громадських ініціатив спільно з представництвом „Фонду Фрідріха Науманна за Свободу“ в Україні;
в тренінговому курсі з інтерактивних практик в рамках проекту ДЕСПРО м.Київ (Солдатова І.В.), отримано сертифікат;
в Муніципальній платформі в Україні: Обговорення Дорожньої карти для усунення бар’єрів при залученні інвестицій в ПДСЕР(К) який буде
організовано Проектом ЕС „Угода мерів-Схід“ м. Миргород (Солдатова І.В.);
пройдено дистанційне навчання з отриманням сертифікату на платформі DESPRO на тему „ Гендерна політика для розвитку місцевого самоврядування“ (Крагель Є.М.);
в ознайомчий поїздці до муніціпалітетів Республіки Польща за сприяння проєкту DESPRO (Солдатова І.В.);
в навчальному курсі „Ділове українське мовлення та документування управлінської діяльності. Е-урядування“ (Крагель Є., Йощенко Ю.);
в семінарі щодо реалізації діючих державних та обласних програм підтримки агропромислового комплексу району (Крагель Є., Йощенко Ю.);
в навчанні представників ОТГ роботі з програмним забезпеченням GIS SoftPro (геоінформаційні системи) в рамках спільної роботи DESPRO та EGAP м. Київ (Крагель Є.М.);
у вебінарі на тему „ Вимоги та рекомендації щодо підготовки проектів для участі в обласному конкурсі проектів розвитку територіальних громад Полтавської області в 2019 році“ (Крагель Є.М.);
в семінарі „Залучення мешканців, як основа успішних Стратегій розвитку громад“ в рамках проекту „Партисипативна демократія як основа належного управління в громадах“ 23.04.2019 м.Миргород;
в промоційно-інформаційному заході з питань участі в Конкурсі громадських екологічних ініціатив Полтавської обласної ради 2019 року (Крагель Є.М.);
в онлайн вебінарі на тему „Розробка проектних пропозицій в рамках Плану дій сталого енергетичного розвитку“ (Крагель Є.М.);
в інформаційній зустрічі стосовно рекомендацій для правильного написання заявки на проект „Малі міста – великі враження“ (Новіков О.О.);
в онлайн вебінарі, що проведений за сприяння Української Кліматичної Мережі на тему „Відновлювальна енергетика для ОТГ“ (Крагель Є.М.).
у тренінгу „Інструменти формування сприятливого бізнес-клімату в громаді“, м.Дніпро, 14-15 травня (Солдатова І.В.);
- в навчальному курсі „Ділове українське мовлення та документування управлінської діяльності. Е-урядування“ з отриманням відповідного сертифікату (Крагель Є.М., Йощенко Ю.М.);
- в семінарі, організованому Мінагрополітики спільно із проектом ЄС SAFPI „Державна підтримка розвитку фермерських господарств та сільськогосподарської обслуговуючої кооперації у 2019 році“ в м.Київ (Крагель Є.М.);
- в засіданні секторальної платформи Асоціації ОТГ „Місцевий економічний розвиток та інвестиції“ в м.Київ (Крагель Є.М.);
- в дводенному тренінгу „Антикорупційні механізми для ОТГ“ в рамках проекту „Децентралізація приносить прозорість та ефективність в освіті та медицині“ (UCCCT) за підтримки USAID „Децентралізація приносить кращі результати та ефективність“ (DOBRE), що реалізує міжнародна організація Global Communities (Крагель Є.М.);
- в дводенній конференції „Впровадження відновлюваних джерел енергії“, організованої Асоціацією об’єднаних територіальних громад за підтримки шведсько-українського проекту „Підтримка децентралізації в Україні“ SKL International та Ради країн Балтійського моря в м.Київ (Крагель Є.М.);
у вебінарі „Державна допомога суб’єктам господарювання“ 23.05.2019 (Музиченко Н.О.);
в курсі з підвищення кваліфікації спеціалістів в галузі аграрного дорадництва та управлінців ОТГ – сучасні підходи до організації аграрного дорадництва, актуальні проблеми в Україні (м.Київ, 2-3.07.2019, Солдатова І.В.) за сприяння проекту „Німецько-український агрополітичний діалог“;
у практикумі із застосування законодавства в напрямі залучення інструментів місцевого економічного розвитку“ (м.Полтава,16.07.2019, Солдатова І.В.);
у онлайн вебінарі „СЕС на даху комунального закладу“, який був організований за підтримки Української кліматичної мережі (17.07.2019, Крагель Є.М.).
у вебінарі „Грантовий конкурс CОSME: сталий розвиток туризму“ (Крагель Є.М.).
у онлайн курсі на платформі Prometheus на тему „Фінансовий менеджмент у грантових програмах“ (Крагель Є.М.).
в тренінгу на тему практичного впровадження геоінформаційної системи обліку активів територіальної громади за участі представників Всеукраїнської мережі фахівців і практиків з регіонального та місцевого розвитку REGIONET та розробника геоінформаційних систем ІТ-компанії SoftP (Крагель Є.М.).
в навчальному візиті до громад, учасниць грантового проекту Ініціативи ЄС „Мери за економічне зростання“ - „Різні громади. Спільні рішення для економічного зростання“ м.Чернівці (Солдатова І.В.)
у Всеукраїнському форумі з представлення Програми підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків „Енергодім“ в м.Київ ( Крагель Є.М.),
у засіданні економічної платформи Асоціації ОТГ в м.Київ (Солдатова І.В.).,
у семінарі-навчанні з актуальних питань здійснення державного нагляду та контрою за додержанням законодавства про працю в м.Полтава (Йощенко Ю.М.),
у тренінгу з питань комунікацій під час надання послуг та гендерної рівності „U-lead“ в м.Пирятин (Зубко Ю.М., Йощенко Л.М.),
у тренінгу з подання заявки для участі в конкурсі USAID в рамках проекту „Конкурентоспроможна економіка України“ (Крагель Є.М.),
у обласному Форумі на тему „Механізми взаємодії ОСББ та органів влади: регіональний вимір“ м.Полтава (Крагель Є.М.);
у тренінгу ,,Роль органів місцевого самоврядування в обслуговуванні громади, реалізація власних та делегованих повноважень у сфері надання адміністративних послуг“ за підтримки програми „U-LEAD з Європою: програма для України з поширення права та можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку“ (Зубко Л.М., Йощенко Ю.М.);
практикумі із застосування законодавства в Полтавському регіональному відділенні Асоціації міст України на тему „Особливості здійснення контролю за додержанням законодавства про працю“ м.Полтава
вебінарі ,,Антикорупційна політика держави“ (Комаренко В.Д.);
триденному тренінгу „Антикорупційні механізми в освіті та охороні здоров'я” в рамках реалізації проєкту „Децентралізація приносить прозорість в медицині та освіті (ДІЄМО)” (Крагель Є.М., Комаренко В.Д.);
вебінарі тематичної платформи „Місцеві бюджети та фінанси“ Асоціації ОТГ України (Солдатова І.В.),
форумі „Полтавщина бізнесова“, який організовано Полтавською облдержадміністрацією в рамках Другого українського індустріального тижня (Рябоконь О.П., Солдатова І.В.);
тренінгу „Соціальне підприємництво, як генератор фінансового капіталу та інвестицій в державний та місцеві бюджети“ (Шикеринець І.С., Солдатова І.В. Юрченко Н.).
у семінарі „Вдосконалення місцевих стратегій залучення інвестицій в Полтаві - рекомендації ОЕСР щодо ефективного публічного інвестування на всіх рівнях урядування“ 04.12.2019 в м.Полтава (Шикеринець І.С., Солдатова І.В., Новіков О.О.);
у семінар „Як зрозуміти та підтримати малий та середній бізнес“ в рамках ініціативи ЄС „Мери за економічне зростання“ 5-6 грудня 2019 року у м.Київ (Солдатова І.В.);
у практичному тренінгу на тему „Розвиток підприємництва в ОТГ на основі ефективного використання місцевих ресурсів та просторового планування“ в м.Харків (Крагель Є.М.) в рамках проекту USAID „Підтримка аграрного і сільського розвитку“;
в інформаційному дні Українського культурного Фонду в м.Київ (Крагель Є.М.).
Пріоритетні напрямки роботи у 2020 році:
розроблення Стратегії розвитку Пирятинськеої міської ОТГ на 2021-2027 роки;
реалізація Плану соціально-економічного розвитку на 2020 рік та ефективну реалізацію заходів місцевих (регіоанльних) програм;
продовження роботи в напрямі створення сприятливого бізнес-середовища та реалізація заходів Плану місцевого економічного розвитку;
спрямувати організаційні зусилля на безумовну репалізацію проєктів-переможців 2019 року;
продовжити роботу з популяризації інвестиційного потенціалу громади;
забезпечення стабільної беззбиткової роботи комунальних підприємств;
приведення тарифної політики надавачів комунальних послуг у відповідність до вимог Закону України „Про житлово-комунальні послуги“;
ліквідація стихійної торгівлі;
розширення мережі побутового обслуговування населення;
підвищення сучасних стандартів обслуговування споживачів в закладах ресторанного господарства;
активізувати захист трудових прав найманих працівників;
проведення превентативної роботи з роботодавцями щодо додержання законодавства про працю.