Відділ бухгалтерського обліку та звітності виконавчого комітету Пирятинської міської ради є структурним підрозділом виконавчого комітету Пирятинської міської ради, утворений відповідно до пункту 1 статті 54 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні.
Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, законами України „Про місцеве самоврядування в Україні“, „Про службу в органах самоврядування в Україні”, „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, „Про запобігання корупції“, „Про звернення громадян“, „Про доступ до публічної інформації“, „Про захист персональних даних“, Кодексом законів про працю України, актами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, інструкціями та наказами Міністерства фінансів України, УДКСУ, рішеннями міської ради та виконавчого комітету міської ради, розпорядженнями міського голови, Положенням про відділ та іншими нормативними актами, які регламентують діяльність органів місцевого самоврядування.
Основними завданнями відділу є:
- ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності виконавчого комітету Пирятинської міської ради та складання звітності.
- відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами.
- забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов’язань, здійснення платежів відповідно до зареєстрованих бюджетних фінансових зобов’язань, достовірного та у повному обсязі відображення господарських операцій у бухгалтерському обліку та звітності.
- забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів.
- запобігання виникненню негативних явищ у фінансово- господарській діяльності, виявлення і мобілізація внутрішньогосподарських резервів.
- відділом здійснюється методичне керівництво та контроль за дотриманням вимог законодавства з питань ведення бухгалтерського обліку, складанням фінансової та бюджетної звітності по установах, для яких виконавчий комітет Пирятинської міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів.
Відповідно до структури та штатного розпису у відділі налічується 12 штатних одиниць, з яких 8 посадових осіб (начальник відділу, заступник, спеціалісти) та 4 особи обслуговуючий персонал (водії, техпрацівники).
Відділ працює із використанням програмних продуктів ІС-ПРО, ME Doc, UA бюджет.
Відділ здійснює бухгалтерський облік та обслуговує виконавчий комітет Пирятинської міської ради та його структурні підрозділи, 18 бюджетних установ міської ради (ДНЗ-7, ЦДЮТ, СЮТ, ШМ, ДЮСШ, бібліотеки - 3, будинки культури – 3, музей), інклюзивно ресурсний центр та Центр соціальних служб для дітей, сім’ї та молоді.
Відділу підпорядковані (в частині звітності) розпорядники бюджетних коштів 3 ступеню (ЗОШ №6,ЗОШ №4, ліцей) та одержувачі бюджетних коштів (КП Каштан, КП Пирятинський міський водоканал, ОСББ – 2, ФСТ Колос)
В межах визначених функцій та завдань відділом бухгалтерського обліку та звітності впродовж 2019 року була проведена наступна робота:
- Виконано рішень сесій – 12;
- Виконано рішень виконкому –41;
- Виконано розпоряджень міського голови – 699 (оплата праці – 293, відрядження – 311, лікування – 12, інші -83);
- Виконано наказів відділів (освіта, культура) – 207;
- Опрацьовано вхідної кореспонденції (листи, заяви, звернення) - 65, в тому числі звернень громадян -4, запитів на інформацію – 1, надано послуг ( довідка про заробітну плату) -43, відповіді -17;
- Опрацьовано табелів робочого часу – 252;
- Опрацьовано 18504 особових рахунків працівників (нарахування заробітної плати 2 рази на місяць по 771 особовому рахунку);
- Опрацьовано 178 листок непрацездатності;
- Подано заявок на виплату лікарняних по фонду соціального страхування -24;
- Прийнято та опрацьовано 639 авансових звітів;
- Складено 37 штатних розписів та 14 тарифікаційних списків;
- Опрацьовано первинної документації по оприбуткуванню (переміщенню) та списанню товарно-матеріальних цінностей – 5382;
- Опрацьовано меню –вимог - 3000;
- Опрацьовано табелів відвідування ДНЗ – 288;
- Проведено наказів про зарахування (відрахування) учнів ШЕВ – 132;
- Внесено первинних даних до програмного забезпечення - 260, в тому числі кошторисів - 39, довідок про внесення змін до кошторисів – 221;
- Відпрацьовано (набрано) реєстрів бюджетних юридичних зобов’язань – 1997;
- Відпрацьовано (набрано) реєстрів бюджетних фінансових зобов’язань – 5811;
- Опрацьовано (набрано) платіжних доручень - 6194;
- Опрацьовано виписок УДКСУ - 10314;
- Розміщено на сайті використання публічних коштів Е-дата - 1230 угоди, 82- додаткові угоди, 2182 видаткових накладних, актів виконаних робіт (наданих послуг) – 1869, фінансових звітів -4, звітів про відрядження - 4;
- Складено та подано 81 звіт, в тому числі до УДКСУ -27 (про надходження і використання коштів, баланс), ДФСУ – 42 (ЄСВ -12, 1ДФ -4, ПДВ -12, екологічний - 4, податок на землю -1, неприбуткові установи -1, звіт про суми податкових пільг -4), статистики – 8, ФСС – 4
- Проведено 24 процедури відкритих торгів, 9 переговорних процедури, 14 допорогових закупівель, підготовлено 6 тендерних документацій.
- Опубліковано 303 звіти про укладені договори.
- Проведено інвентаризацію в 21 закладі та відповідно складено інвентаризаційні описи, протоколи інвентаризації, звіряльні відомості по кожному закладу інвентаризації;
- Складено 24 лімітні довідки на використання паливно-мастильних матеріалів;
- Видано 478 подорожніх листи;
- Проведено операцій (довідок) в натуральній формі – 6;
- Проведено квартальних звірок залишків ТМЦ – 28;
- Складено актів передачі ТМЦ та витрат з реконструкції - 12;
- Виконано 43 міські програми;
- Складено 1116 меморіальних ордерів;
З метою ефективного та раціонального використання бюджетних коштів відділом щомісячно проводиться аналіз споживання енергоносіїв установами міської ради, щоквартально аналіз цін на продукти харчування, 2 рази на рік моніторинг цін на будівельні та господарчі товари.
Впродовж 2019 року працівниками відділу надавалися консультації розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачам бюджетних коштів по питаннях - використання бюджетних коштів, оприбуткування та списання матеріальних цінностей, проведення операцій в натуральній формі, індексації заробітної плати, розрахунку лікарняних.