Вимоги до проведення перукарських, манікюрних, педікюрних робіт та правила особистої гігієни персоналу перукарень, салонів краси, дотримання санітарно-протиепідемічних норм та правил при обслуговуванні населення в м. Пирятин та Пирятинському районі
При відвідуванні перукарень, салонів краси для клієнтів існує реальна загроза інфікування гнійничковою бактеріальною інфекцією, стафілококом, стрептококом, грибковою інфекцією, бородавками, вірусним гепатитом В,С чи ВІЛ–інфекцією. Майстру необхідно пам’ятати, що будь-який клієнт може бути безсимптомним носієм збудників різних інфекцій. Ні можливостей, ні права перевірити це у майстра немає, тому, щоб не заразити ні клієнта, ні себе, необхідно суворо дотримуватися запобіжних заходів:
1. Всі інструменти, що контактують з шкірою та слизовими клієнта, після кожного використання підлягають обов’язковій дезінфекції, механічному очищенню та стерилізації.
2. Всі приміщення перукарні до початку або після закінчення роботи підлягають щоденному ретельному вологому прибиранню з застосуванням дезінфектантів. Протягом робочого дня проводиться дезінфекція і поточне прибирання поверхонь, до яких дотикаються відвідувачі (ручки дверей, ручки крісел, раковини для миття волосся, полиці робочих місць і т. ін.).
3. Один раз на місяць перукарня закривається для проведення дезінфекції та загального прибирання всіх приміщень.
4. Для дезінфекції приміщень та інструментарію дозволяється використання дезінфекційних засобів, які мають позитивний висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи,зареєстровані в Державному реєстрі МОЗ України.
5. Працівники перукарні повинні ретельно виконувати правила особистої гігієни, слідкувати за своїм зовнішнім виглядом. Не допускається носіння на роботі одягу, що важко піддається очищенню від волосся. Перед процедурами з кожним новим відвідувачем майстер повинен вимити руки з милом, нігті повинні бути чистими.
5. Після кожного використання підлягають обов’язковому знезаражуванню дезінфектантами, механічній очистці з промиванням під проточною водою та наступній стерилізації:
- ножиці,
- інструменти і предмети з пластичних мас (щітки, гребені),
- інструменти для манікюру та педикюру,
- ріжуча частина багаторазового використання електричних машинок,
- змінні насадки для обладнання в косметологічних і педикюрних кабінетах,
- інструментарій для нанесення гриму, макіяжу,
- інструментарій для виконання татуажу та перманентного макіяжу.
6. Для проведення стерилізаційної обробки в перукарні допускається використання стерилізаторів, працюючих за методом ультрафіолетової, термічної, ультразвукової або комбінованої стерилізації.
7. Перевагу слід надавати інструментарію одноразового та індивідуального застосування.
8. Затискачі та бігуді після використання обробляються дезрозчином, механічно очищаються, миються теплою водою після кожного клієнта.
9. Інструменти повинні зберігатися в спеціально відведеному місці для інструментарію біля робочого місця або в особистій шафі майстра, що розташовується у побутовій кімнаті.
10. Зстрижене волосся збирається совками та складається в паперові або з полімерних матеріалів пакети місткістю не менше 5 літрів. Після закінчення зміни необхідно їх герметично закрити та винести на контейнерний майданчик для збору твердих побутових відходів.
11. Перукарня повинна мати запас білизни в кількості, достатній для забезпечення безперервної роботи та індивідуального використання з урахуванням проектної потужності перукарні та потоку клієнтів. Дозволяється використання одноразових, вафельних, махрових та інших видів рушників для індивідуального застосування.
12. Під час обслуговування клієнт повинен бути укритий чистим пеньюаром. Місце стикання пеньюара з тілом клієнта (шия) закривається одноразовим комірцем чи серветкою.
13. Працівники перукарні повинні мати змінний або одноразовий одяг для роботи (фартухи, халати та ін.). У зимовий період необхідно мати змінне взуття з щільного матеріалу, що легко миється.
14. Вилучення відстриженого волосся з шиї та обличчя клієнта виконується одноразовими ватними тампонами, щіткою або пензлем. Пензлі, щітки необхідно дезінфікувати, очищати механічно та стерилізувати.
15. У перукарні повинно бути забезпечене окреме зберігання чистої та використаної білизни. Комори для зберігання чистої та забрудненої білизни обладнуються стелажами.
16. Прання білизни вдома забороняється.
17. Не допускається наявність у перукарні комах та гризунів.
18. Для працівників сфери обслуговування обов’язковими є попередні (перед прийняттям на роботу) та періодичні медичні огляди.
Пирятинське районне управління ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області