З метою посилення експортного потенціалу українських підприємств Державною установою „Офіс з просування експорту“ реалізуються ряд освітніх програм, зокрема програма „Creative Export Ukraine“, яка розроблена Інститутом Маркетингу Естонії та фінансується Міністерством закордонних справ Естонії (Проєкт з питань розвитку співробітництва та гуманітарної допомоги). В рамках цієї програми 21 січня у м.Київ відбувся практичний семінар для експортно-орієнтованих креативних індустрій.
На початку зустрічі Тетяна Міськова, в.о. директорки Офісу з просування експорту, проінформувала про інструменти підтримки бізнесу на закордонних ринках шляхом розвитку експортних компетенцій українського бізнесу, промоції українських товарів та послуг за кордоном, допомоги в налагодженні співробітництва та партнерства між українським та закордонним бізнесом.
У виступі окрема увага була приділена секторальній освітній програмі для українських підприємців та експортерів – представників креативних індустрій, які планують міцно закріпити позиції на внутрішньому ринку та вивести продукцію на експорт. Зокрема, пані Тетяна наполегливо рекомендувала місцевим креативним підприємствам, які прагнуть вийти на зовнішні ринки, реєструватися у базі даних Еnteprise Europe Network (EEN - європейська мережа підприємців, доступ за посиланням: een@epo.org.ua ), яка об’єднала 66 країн, більше 50000 підприємств із 17 галузей. За допомогою EEN можна знайти партнерів, дистриб’юторів, рітейлерів з продажу українських товарів за кордоном. Платформа також сприяє залученню інвестицій для виробництва товарів і послуг, нових технологій для підвищення конкурентоспроможності українських товаровиробників та підприємств, які надають послуги. Усі зазначені послуги безкоштовні.
Далі воркшоп для креативних підприємців „Прибутковий асортимент: як обрати що продавати“ провела тренерка Ану-Малл Наарітс - найвідоміша в Естонії жінка-експертка з маркетингу та експорту з понад 15-річним досвідом у галузі. Під час заходу учасники ознайомились зі стратегіями виводу на ринок нових продуктів, управлінням ризиками, а також успішними кейсами експортування українських продуктів за кордон.
Довідково: зовнішньоторговельний оборот товарів і послуг підприємств Пирятинської міської ОТГ поступово зростає. Так, за наявними даними Департаменту економічного розвитку, торгівлі та залучення інвестицій облдержадміністрації темп зростання обсягу експорту товарів за 2018 рік в порівнянні до попереднього року склав 104,3%. Експортні поставки здійснювали АТ „Пирятинський сирзавод“, ТОВ „Пирятиндрев“, ДП „Пирятинський лісгосп“. Продукція, яка відвантажується на експорт переважно має високий рівень доданої вартості - сири тверді і плавлені, суха демінералізована молочна сироватка, та окремі вироби з дерева із невисоким рівнем обробітку – паркет, брус деревини.