Інформація
про роботу Центру надання адміністративних послуг виконкому міської ради у 2018 році
Сьогодні питання функціонування Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) розглядається не тільки через призму якості, законності, дотримання термінів, а й через призму децентралізації, що призводить до значного розширення переліку послуг, які надаються через ЦНАП, більша частина яких делеговані.
Впродовж 2018 року Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Пирятинської міської ради (ЦНАП) працював над організацією надання адміністративних та муніципальних послуг, вдосконаленням своєї роботи відповідно до вимог чинного законодавства та потреб громадян, наповненням Реєстру територіальної громади, розширенням переліку послуг, впровадженням електронного документообігу в Олександрівському старостаті, підвищенням рівня професіоналізму працівників, доступністю послуг для громадян, як в місті, так і в сільських населених пунктах, розробкою та впровадженням електронних сервісів для надання адміністративних послуг, реалізацією проекту міжмуніципального співробітництва.
ЦНАП здійснює діяльність за принципом „єдиного вікна“, прийом документів, та видача результатів послуг проводиться виключно через адміністраторів ЦНАП. Адміністратори дотримуються Єдиних вимог (стандарту) до якості обслуговування відвідувачів центрів надання адміністративних послуг.
На сьогодні перелік послуг ЦНАПу налічує 147 адміністративних та муніципальніих послуг, а також 14 соціальних у старостатах.
Загальна кількість послуг, наданих у ЦНАП протягом 2018 року становить 21225, з них найбільш запитувані: видача довідки про склад сім’ї (зареєстрованих осіб) -10173, зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб -1347, видача довідок про наявність (відсутність) земельної ділянки -1013, реєстрація місця проживання фізичних осіб -1469, видача довідок про реєстрацію місця проживання - 779, зміна назви вулиці - 629, державна реєстрація права власності на нерухоме майно – 471, державна реєстрація іншого речового права на нерухоме майно -453, вклеювання фото до паспорта громадянина України -314, внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно -293, державна реєстрація права власності на нерухоме майно - 243.
З лютого 2018 року ЦНАП виконкому Пирятинської міської ради є першою платформою Асоціації ОТГ з надання адміністративних послуг та міжмуніципального співробітництва. Є активним членом Всеукраїнської асоціації центрів надання адміністративних послуг, тісно співпрацює з Офісом реформ адмінпослуг.
У червні 2018 року від Полтавської облдержадміністрації Центр отримав спеціальну відзнаку „Кращий ЦНАП ОТГ“.
У червні 2018 року підписано Договір про співробітництво територіальних громад по реалізації спільного проекту з надання якісних адміністративних послуг Центром надання адміністративних послуг виконкому Пирятинської міської ради жителям сільських громад Великокручанської, Дейманівської, Каплинцівської, Харківецької сільських рад Пирятинського району та Куріньківської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області, який зареєстровано в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі 02.07.2018 за № 197. В ході реалізації проекту ММС відповідними рішеннями визначені особи в сільських радах, які будуть виконувати обов’язки адміністраторів. З метою ефективного надання послуг в громадах – партнерах встановлено ліцензійне забезпечення електронного документообігу АСКОД, підключено автоматизовану систему формування та ведення реєстру територіальної громади в електронному вигляді ЦНАП-SQS.
У березні 2018 року команда Пирятинської міської ради взяла участь у другій фазі конкурсу Програми „U-LEAD з Європою“ для надання допомоги на модернізацію та створення ЦНАП. В рамках реалізації Програми подано технічне завдання для придбання та облаштування меблями і комп’ютерною технікою робочих місць адміністраторів у Каплинцівській, Дейманівській, Великокручанській та Харківецькій сільських радах.
Працівники ЦНАП брали активну участь в реалізації проекту фонду Чарльза Стюарта Мотта, Шведсько-Українського проекту „Місцеве самоврядування та верховенство права в Україні“, Програми „Партисипативна демократія в діяльності Пирятинської міської ради“. В рамках проекту розроблено План дій для підвищення рівня верховенства права при наданні адміністративних послуг у виконавчому комітеті міської ради.
Впроваджуючи План дій для підвищення рівня верховенства права при наданні адміністративних послуг перелік послуг було доповнено 32 послугами. Адміністративні послуги з державної реєстрації права на нерухоме майно роз’єднано на 19 окремих послуг та відповідно затверджені інформаційні картки.
Внесені зміни до інформаційних карток адміністративних послуг, відповідно до яких доповнено їх наступною інформацією: найменування та контактні дані установ, у яких можна одержати супутні документи, необхідні для надання відповідної адміністративної послуги; відображена інформація про можливість адміністративного (позасудового) оскарження, підстави та порядок такого оскарження.
Розроблено дорожні карти послуг: „Будівництво об’єкта нерухомого майна та його узаконення“, „Приватизація земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян“, „Безоплатна передача квартири у приватну, спільну часткову власність громадян“, які розміщені на веб-сайті територіальної громади.
Виготовлені візуальні матеріали щодо роботи ЦНАП: візитки, календарики, буклети із базовою вихідною інформацію про ЦНАП та надання послуг.
На сайті Пирятинської міської ради та її сторінці в FACEBOOK, в рубриці „ЦНАП інформує“, розміщуються інформаційні матеріали щодо надання найбільш популярних послуг.
З метою вивчення та обміну досвідом протягом 2018 року ЦНАП з робочими візитами відвідали: експерти соціологічної агенції „ФАМА“, представники Глобинської, Гребінківської, Лохвицької ОТГ; керівники ЦНАП Полтавської області; члени правління Асоціації малих міст України (АММУ); представники Асоціації об'єднаних територіальних громад; представники органів виконавчої влади Донецької, Луганської, Сумської та Київської областей; міські, сільські та селищні голови ОТГ; експерти Програми „U-LEAD з Європою“; представники Проекту „Зелене світло для велоруху в громадах“.
Вперше, для популяризації роботи ЦНАП запроваджено екскурсії для учнівської молоді шкіл.
У серпні 2018 року, в рамках співпраці з проектом GIZ „Реформа управління на сході України“ Центр надання адміністративних послуг виконкому міської ради отримав нове автономне цифрове обладнання – мобільний офіс. Це ще один крок до розширення можливостей міського ЦНАПу та наближення послуг до жителів громади, який застосовується для організації віддалених робочих місць адміністраторів та надання послуг за місцем проживання людям похилого віку, людям з інвалідністю та громадянам, які знаходяться на стаціонарному лікуванні.
У жовтні 2018 року придбано обладнання для видачі ID карток та закордонних паспортів. Встановлено захищений канал зв’язку для піключеня до реєстру Державної міграційної служби.
Систематично в ЦНАП проводяться навчання та тренінги з підвищення професійної кваліфікації та ознайомлення адміністраторів із останніми змінами в законодавстві, актуальними питаннями у різних сферах надання адміністративних послуг. Адміністратори згідно з графіком проходять підвищення кваліфікації в Полтавському обласному центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій, на курсах, семінарах - навчаннях, нарадах, он -лайн вебінарах тощо. Для зниження психологічного навантаження та професійного вигорання працівників проводять тренінги з психологом.
Крім того, на базі ЦНАП, згідно з графіком, здійснюється особистий прийом громадян міським головою, проводять консультації представники Пирятинського бюро правової допомоги, Пирятинської районної філії Полтавського обласного центру зайнятості, Пирятинського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування, відділів управління комунальною власністю та з земельних і екологічних питань виконкому міської ради.
Керівник ЦНАП протягом 2018 року приймала участь в засіданні круглого столу „Моніторинг ЦНАП задля поліпшення його діяльності та підвищення якості послуг“, в тренінгу „Практичні аспекти формування належного Центру надання адміністративних послуг“, в робочій зустрічі щодо обговорення проблемних питань, які виникають на практиці при запровадженні надання адміністративних послуг МВС, Мін’юсту та Мінсоцполітики через ЦНАП; семінарі „Верховенство права у твоєму місті“, в конференції у форматі відкритого простору „Інновації громад: адміністративні_послуги, міжмуніципальне співробітництво, сталий розвиток“, конференції „Центри надання адміністративних послуг. Прозоре, підзвітне та орієнтоване на громадян надання адміністративних послуг“, в засіданні круглих столів: „Передача повноважень громадянами та органам місцевого самоврядування“ та „Проблеми / потреби політики у сфері адміністративних послуг“ тощо.
ЦНАП виконкому міської ради є не тільки прикладом сервісної установи, але і активним учасником суспільно життя громади. У 2018 році у ЦНАП було облаштовано пункти для голосування обласного бюджету та бюджету участі ОТГ, які обслуговували адміністратори. Уже стало доброю традицією у ЦНАП покращувати зону комфорту фронт – офісу: озеленення живими квітами, оформлення рецепції до свят, участь в акціях „ Серце до серця“, „Допоможемо хворим“, „Пам’ятай про тих, хто в полоні!“. Два роки поспіль Центр брав участь у конкурсі міської ради „Краще новорічне оформлення“.
В найближчих планах ЦНАП: видача паспортів з електронним носієм та закордонних паспортів, запровадження порталу „SMART Пирятин“ з кабінетом мешканця, удосконалення роботи надання адмінпослуг по міжмуніципальному співробітництву, розширення та удосконалення спектру послуг, налагодження видачі довідок про зареєстрованих осіб в електронному вигляді.
Детально з презентацією можна ознайомитися за посиланням: ЦНАП здійснює діяльність за принципом „єдиного вікна“