Громада для людей
Створення туристичної привабливості
Підтримка місцевого бізнесу
Відкритість до партнерства
28 січня 2019 року 08:32

Стратегічні цілі управління економіки

Інформація про підсумки роботи управління економіки виконкому міської ради за 2018 рік
 
Рішенням тридцять сьомої сесії міської ради сьомого скликання від 28 лютого 2018 року № 83 у складі виконкому міської ради утворено управління економіки виконкому міської ради (далі управління).  До складу управління введено відділи: 1) економічного аналізу та розвитку; 2) муніципальних ініціатив та інвестицій. Також до структури управління економіки введено посаду головного спеціаліста - інспектора праці. Загальну кількість штатних одиниць в управлінні затверджено в кількості 8 осіб.
         У 2018 році управлінням економіки виконувались завдання відповідно до статей 27, 28, 30, 34, 35 та 40 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні“.
Сфера соціально-економічного і культурного розвитку, планування та обліку (стаття 27 )
а)1) підготовка програм соціально-економічного та культурного розвитку сіл, селищ, міст, цільових програм з інших питань самоврядування, подання їх на затвердження ради, організація їх виконання; подання раді звітів про хід і результати виконання цих програм.
В основу роботи структурних підрозділів виконкому міської ради покладено пріоритетні цілі і завдання визначені Стратегією розвитку Пирятинської ОТГ, Планом соціально-економічного розвитку на 2018 рік. Зазначені приорітети деталізовано у заходах місцевих (регіональних) програм.
Актуальність дерева стратегічних цілей переглянуто на двох засіданнях робочої групи з розроблення Стратегії, за підсумками стратегічну ціль „С“- „Створення свідомої та активної громади з високою якістю життя“ рекомендовано доповнити заходами з підвищення рівня згуртованості громади,  впровадження е-врядування, забезпечення надання якісних адміністративних послуг. Управлінням економіки підготовлено відповідний проект рішення та рішенням сорок другої сесії міської ради сьомого скликання від 23.08.2018 року № 246  зазначені зміни внесені до Стратегії розвитку Пирятинської ОТГ на 2017-2020 роки.
Реалізовувався План соціально-економічного розвитку Пирятинської ОТГ на 2018 рік,  інформацію про хід його виконання за 9 місяців 2018 року розглянуто на засіданнях виконкому та сесії міської ради. Підготовлено  проект Плану соціально-економічного розвитку Пирятинської ОТГ на 2019 рік, який схвалено Департаментом економічного розвитку, торгівлі та інвестиційної діяльності облдержадміністрації, розглянуто на громадських слуханнях (08.12.2018) , із врахуванням отриманих зауважень та пропозицій, затверджено рішенням сорок шостої сесії міської ради сьомого скликання від 21.12.2018 року № 379.
З метою удосконалення процесу виконання програм Пирятинської міської ради як засобу програмного управління у складі Плану соціального-економічного розвитку громади рішенням тридцять сьомої сесії міської ради сьомого скликання від 28 лютого 2018 року № 90 затверджено новий Порядок розроблення, затвердження, фінансування програм Пирятинської міської ради, моніторингу і звітності про їх виконання та включення до Плану соціально - економічного розвитку Пирятинської міської об’єднаної територіальної громади Порядку розроблення та реалізації місцевих (регіональних) програм.
В рамках виконання вищезазначеного Порядку відділом економічного прогнозування та розвитку:
проведено 2 тренінги (для посадових осіб міської ради та інших установ, підприємств та організацій громади) на тему „Порядок розроблення програм Пирятинської міської ради та включення їх до Плану соціально-економічного розвитку Пирятинської міської ОТГ на 2019 рік“ (4-5.10.2018),
підготовлені 25 експертних висновків по програмах, що сприяло затвердженню 29 програм на 2018 рік, 17 програм на 2019 рік;
підготовлені 50 проектів рішень про внесення змін до діючих програм;
усього реалізовувалось 37 програм, з розробниками проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу  щодо підготовки звітів про їх виконання за 2017 рік, які були подані своєчасно на розгляд сесії.
 
А)2) забезпечення збалансованого економічного та соціального розвитку відповідної території, ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів.
Вживалися заходи щодо забезпечення збалансованого економічного і соціального розвитку громади. З метою підтримки розвитку пріоритетних галузей економіки громади, ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів, за допомогою ініціативи ЄС „Мери за економічне зростання“ розроблено План місцевого економічного розвитку, який схвалено експертами Світового банку. Відповідно до методики для розроблення Плану створена Робоча група (проведено 6 засідань), запрошувались представники бізнесу та неурядових громадянських організацій (близько 150 осіб). До розроблення Плану також залучались експерти Асоціації ОТГ та Європейської бізнес-асоціації, які надали організаційну допомогу у проведенні зовнішнього оцінювання громади та шляхів покращення співпраці з бізнесом у форматі „Ворк-шоп“. В результаті сформовані основні та оперативні цілі, які спрямовані на підвищення конкурентоздатності галузі АПК, сприяння розвитку малого та середнього бізнесу, покращення інвестиційного клімату. Фактично, розроблена окрема стратегія підтримки розвитку приватного сектору економіки. ЇЇ  успішне виконання дасть можливість  забезпечити стійкий розвиток громади у середній перспективі.
В рамках виконання Плану місцевого економічного розвитку та з  метою сприяння розвитку бізнесу рішенням сорок другої сесії міської ради сьомого скликання від 23.08.2018 № 248 затверджена Комплексна програма розвитку малого та середнього підприємництва в Пирятинській міській об’єднаній територіальній громаді на 2018 - 2020 роки. На реалізацію заходів програми з бюджету міської ОТГ виділено 35,0 тис.грн., а саме:
на збір даних, підготовку оформлення та друк презентаційних матеріалів „Путівник інвестора“ (на українській та англійській мовах), „Каталог місцевої продукції“ (на українській та англійській мовах), Паспорт громади; Каталог місцевих ремесл (25,0 тис.грн.);
на організацію проведення конкурсу „Кращий підприємець“ у двох номінаціях (10,0 тис.грн.), переможцям та призерам направлена фінансова винагорода.
В номінації „Кращий  підприємець“  переможцем визначено – ФОП Немийногу Л.Г. (1 місце), призери - ФОП Науменко М.П.(2 місце) та ФОП Тарасенко В.В. (3 місце).
В номінації „Краще  підприємство“- перемогу отримало ТОВ „ОРІОН“    (1 місце), призерами  стали: ПП РССТ „Комбінат громадського харчування“ (2 місце) і ПП „Удайбудпроект“ (3 місце).
Крім того, з метою формування місцевої інфраструктури розвитку та підтримки малого підприємництва відкрито рубрику „Актуальні питання розвитку бізнесу“ на веб-сайті міської ради, де розміщуються дані щомісячного моніторингу цін з аналітикою цінових коливань на товари харчової групи та паливно-мастильні матеріали, інформація про умови ведення бізнесу в громаді, вільні земельні ділянки та об?єкти нерухомості комунальної власності.
Проведено 3 засідання ради підприємців з питань обговорення проектів регуляторних актів у сфері оподаткування, участі підприємців у святкових заходах міської ради, розроблення проекту програми розвитку малого та середнього бізнесу.
Започатковано неформальні зустрічі з місцевими підприємцями у форматі „Кава з мером“ (проведено 2 зустрічі), на яких піднимались актуальні питання розвитку бізнесу.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
        За  сприяння  виконавчого  комітету  міської  ради  організовано круглий стіл з актуальних питань місцевого бізнесу за участі представників Асоціації  міст України,  в якому взяли участь близько 50 місцевих суб’єктів господарювання. На зустрічі кваліфіковані фахівці роз’яснили відкриті  можливості для  ведення  бізнесу у системі „Prozorro“ в Україні.
В напрямі просування та промоції товарів місцевого виробництва проведено 2 ярмарки  в яких взяли участь 110 товаровиробників, з них місцевих – 17. До уваги жителів громади представлено широкий асортимент  місцевої продукції – сири тверді та плавлені, консервовані овочі та фрукти, мед та вироби з нього, зернові культури, саджанці плодових дерев, сувенірна продукція, меблеві вироби, паркетна дошка з дубу та ясеня тощо. Крім того, під час святкування Дня міста (15 вересня) організована виставка парку технологічних автомашин комунальних підприємств та  сільськогосподарської техніки, яку виробляє ТОВ „ВК Будагромаш“.
Під час проведення основних культурно-масових заходів організовувалась святкова торгівля  (Проводи Зими, День Європи, Івана Купала, День Незалежності, Королева Бензоколонки, День міста, День фізкультурника, дні  села та інші), в яких взяли активну участь фізичні особи - підприємці Стародубцева В.В., Чепур О.О. та інші та  юридичні  особи - місцеві   товаровиробники: ТОВ ,,Пирятинський  сир завод” (Бартошак  В.А.),  ТОВ ,,Давидівське” (Щегельський О.І.),  ТОВ,,ЕККОПРОД-ГРУП” (Редько П.І.),  ТОВ ,,АГРО-сервіс”(Негодяєв С.В.), ДП ,,Пирятинський ліспгосп” (Дудник  С.В.), ПП,,Калиновомостівське” (Зубенко   А.І.).
 
         А)3) забезпечення складання балансів фінансових, трудових ресурсів, грошових доходів і видатків, необхідних для управління соціально-економічним і культурним розвитком відповідної території, а також визначення потреби у місцевих будівельних матеріалах, паливі.
Під час розроблення Плану соціально-економічного розвитку на 2019 рік та Плану місцевого економічного розвитку на 2019-2020 роки (в рамках ініціативи ЄС „Мери за економічне зростання“) ретельно проаналізовані демографічна ситуація та ринок праці в громаді. Висновки  покладені в основу розроблення програмних документів.
 
А)4) розгляд проектів планів підприємств і організацій, які належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, внесення до них зауважень і пропозицій, здійснення контролю за їх виконанням.
З метою забезпечення ефективної роботи комунальних підприємств розглянуто та затверджено рішеннями виконкому їх фінансові плани на 2018 рік (5 рішень). Щоквартально розглядались звіти про їх виконання за 2017 рік (5 рішень), за 1 квартал, півріччя та 9 місяців 2018 року (15 рішень).
 Завдяки покращенню системи контролю за діяльностю комунальних підприємств вдалося забезпечити  їх (усіх без виключення) прибуткову  діяльність за підсумками 9 місяців 2018 року. Так, загальна сума доходів склала 15976,7 тис.грн., що на 699,6 тис.грн більше, ніж передбачено планом. Видатки 14503,7 тис.грн., на 1,1% більше, ніж передбачено планом. Відповідно фінансовий результат діяльності підприємств галузі  позитивний і склав 1478,9 тис.грн.  Усього сплачено податків і платежів до бюджетів усіх рівнів 4710,5 тис.грн, у тому числі до міського бюджету – 1181,4 тис.грн. Інвестовано в основні засоби комунальної сфери за рахунок усіх джерел фінансування 2,1 млн. грн.
Середньомісячна чисельність працюючих в житлово-комунальному господарстві станом на 01.10.2018 року залишилась на рівні аналогічної дати минулого року  і склала 120 осіб.
Середньомісячна заробітна плата одного штатного працівника житлово-комунальної сфери за січень-вересень 2018 року  коливається в залежності від підприємства  від 3,7 тис.грн. до 5,8 тис.грн. В середньому по галузі рівень заробітної плати становить 5,3 тис.грн на одного працівника, і є нижчим, ніж в середньому по громаді (6,2 тис.грн.).           
 
А)5) попередній розгляд планів використання природних ресурсів місцевого значення на відповідній території, пропозицій щодо розміщення, спеціалізації та розвитку підприємств і організацій незалежно від форм власності, внесення у разі потреби до відповідних органів виконавчої влади пропозицій з цих питань;
Розглядались звернення підприємств і організацій щодо планів використання  ресурсів місцевого значення. З метою сприяння реалізації планів розвитку підприємств проведено зустрічі міського голови Олексія Рябоконя з підприємцем Сергієм Довженко (розширення обсягів послуг з ремонту та реставрації холодильного обладнання), з директором департаменту сільськогосподарського виробництва МПП „ЕРІДОН“ Володимиром Яковчуком та директором ТОВ „СПКЗ“ Володимиром Яковлєвим (розширення виробничих потужностей елеваторного господарства в межах наявної виробничої ділянки), виробничим директором ТОВ „Кінний завод „Авангард“ Тарасом Мілютою (сприяння залучення єфективного інвестору).
 
А)6) подання до районних, обласних рад необхідних показників та внесення пропозицій до програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідно районів і областей, а також до планів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, розташованих на відповідній території, з питань, пов'язаних із соціально-економічним та культурним розвитком території, задоволенням потреб населення;
За запитом районої та обласної державних адміністрацій надавались показники та пропозиції для включення до районних та обласних програм соціально-економічного і культурного розвитку.
 
б)1) участь у здійсненні державної регуляторної політики в межах та у спосіб, встановлені Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності";
Відповідно до Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2018 рік (із змінами), затвердженим рішенням 31 сесії міської ради сьомого скликання від 01.12.2017 № 302 підготовлені аналізи регуляторного впливу та проекти рішень міської ради у сфері оподаткування на 2019 рік (7 проектів) та використання комунальної власності (1 проект). Необхідно зазначити, що регуляторні акти, які встановлюють місцеві податки і збори, попередньо були розглянуті на засіданні Ради підприємців,  їх рекомендації та зауваження були враховані  під час підготовки проектів рішень. Після завершення процедури громадського обговоренння, проекти винесено на розгляд сесії та затверджено рішеннями сесій.
        У визначений законом термін також підготовлено проект та затверджено рішенням 45 сесії міської ради сьомого скликання від 04.12.2018 № 342 План діяльності з підготовки регуляторних актів на 2019 рік.
Усі рішення регуляторного характеру знаходяться у вільному доступі в розділі „Регуляторна діяльність“ на веб-сторінці міської ради в мережі Інтернет.
На даний час завершується періодичне обстеження регуляторних актів у сфері оподаткування на 2018 рік, термін дії яких завершено 31.12.2018.
 
б)2) розгляд і узгодження планів підприємств, установ та організацій, що не належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, здійснення яких може викликати негативні соціальні, демографічні, екологічні та інші наслідки, підготовка до них висновків і внесення пропозицій до відповідних органів;
З метою розгляду пропозицій щодо намірів будівництва в м.Пирятин цеху із змішування мінеральних добрив проведено 2 зустрічі з керівництвом ТОВ „Баришівська зернова компанія“ (10.04.2018 та 01.06.2018), організовано проведення громадських слухань з цього питання, прийнято відповідне рішення сесії міської ради.
 
Б)3) статистичний облік громадян, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території;
За даними Головного управління статистики у Полтавській області та місцевих закладів охорони здоров’я кількість населення Пирятинської ОТГ станом на 01.10.2018 становила 16917 осіб. Протягом січня-вересня народилось – 54  осіб, померло – 176 осіб.
 
Назва населених пунктів
01.01.2018, осіб
01.10.2018, осіб
м.Пирятин
15534
15481
с.Калинів Міст
349
336
с.Замостище
181
176
с.Верхоярівка
192
185
с.Заріччя
215
210
с.Ївженки
1
1
с.Голобородька
49
48
с.Олександрівка
406
394
с.Рівне
71
70
с.Могилівщина
16
16
 
17014
16917
 
 
С сфера бюджету, фінансів і цін (стаття 28)
 
а)2) встановлення в порядку і межах, визначених законом, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги;
З метою сприяння належній роботі теплового господарства забезпечено сприяння створенню конкурентного середовища на ринку послуг у цій сфері. У 2018 році до переліку надавачів послуг додано ТОВ „Ахім Енерджі“ м.Київ, якому разом з іншими підприємствами галузі - ПП „Хазар-2007“, ДП „Пирятинтеплопостачання“,  ТОВ „Наше тепло“,  рішеннями виконкому своєчасно встановлювались (7 рішень) або коригувались (3 рішення) тарифи.  На позитивну оцінку заслуговує, що два виконавця послуг в цій сфері використовують альтернативні види палива.
У сфері поводження з твердими побутовими відходами рішеннями виконкому встановлені тарифи КП „Каштан“ на перевезення та захоронення твердих побутових відходів.
 Об’єктивність та обґрунтованість процесу реалізації повноважень у сфері тарифної політики забезпечувалась під час розгляду питань на засіданнях комісії по здійсненню контролю за додержанням правил при нарахуванні тарифів на житлово-комунальні послуги (12 засідань), відкритість та прозорість - на громадських слуханнях (2 засідання ) та шляхом постійного висвітлення подій у місцевих ЗМІ, на веб-сайті міської ради та соціальних мережах в Інтернеті.
Крім того, з метою захисту інтересів пирятинських споживачів взято участь в 2 засіданнях комісії обласної ради щодо встановлення тарифу на послугу з централізованого опалення ОКВПТГ „Лубнитеплоенерго, який також надає послуги на території міста Пирятин, але входить до складу спільної власності територіальних громад області і повноваження по встановленню тарифів належать обласній раді.
У сфері пасажирських перевезень рішеннями виконкому встановлено тарифи на послугу з перевезення пасажирів на міських маршрутах загального користування двом перевізникам Козіну В. та Реутенко А.
 
б)2) здійснення відповідно до закону контролю за дотриманням цін і тарифів;
Повноваження виконкому міської ради у сфері контролю за дотриманням цін і тарифів стосуються тарифів, що встановлені рішеннями виконкому. У звітному періоді звернень споживачів щодо порушень у сфері тарифної політики  не надходило.
 
б)3) сприяння здійсненню інвестиційної діяльності на відповідній території.
З метою залучення додаткових коштів в розвиток соціальної та гуманітарної сфер відділом муніципальних ініціатив та інвестицій підготовлено близько 20 заявок на участь в грантах, конкурсах, проектах. 
Проект „Поліпшення якості муніципальних послуг позашкільної освіти у сфері розвитку фізичної культури і спорту на території Пирятинської міської об’єднаної територіальної громади в контексті створення сучасного спортивно-інноваційно-розвивального простору школи європейського успіху на базі Опорного закладу Пирятинський ліцей – тренувальний центр спортивної майстерності“ став переможцем обласного конкурсу проектів і програм місцевого самоврядування, загальна вартість 1425 тис.грн., з них за рахунок обласного бюджету – 600 тис.грн;
Взято участь в обласному конкурсі інвестиційних проектів „Горизонти Полтавщини“, розробники інвестиційного проекту „Розвиток альтернативної енергетики в Пирятинській міській ОТГ“  провідний спеціаліст управління економіки Крагель Є.М. та директор ПП „Калиновомостівське“ Зубенко А.І. отримали друге місто та грошову винагороду від обласної ради в сумі 7,0 тис.грн.
З метою презентації інвестиційних можливостей громади взято участь у бізнес-форумі „Відкрий Полтавщину“ (м. Полтава, 25.05.2018).
За допомогою українсько-канадського проекту ПРОМІС розроблено інвестиційний паспорт Пирятинської ОТГ, який презентовано міським головою Олексієм Рябоконем під час проведення „Діалогової платформи #Полтавщина інвестиційна“ в м.Полтава.
З метою поширення інформації про інвестиційні можливості громади зібрані аналітичні матеріали та підготовлено до друку, та надруковано  „Путівник інвестора“, „Каталог місцевої продукції“, зібрані матеріали для друку „Каталогу місцевих ремесл“.
Підготовлені аналітичні матеріали для заповнення розділів Інвестиційного порталу Пирятинщини в рамках реалізації проекту „Смарт-сіті“.
Поширюється досвід у сфері проектного менеджменту. З метою збільшення кількості аплікаційних форм  та покращення їх якості проведено тренінг з написання заявок до Програми „MEET UP! Німецько-українські зустрічі молоді“ за участі керівників та представників закладів середньої та позашкільної освіти.
 
 
Реалізація повноважень в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку (стаття 30)
 
б)1) здійснювались заходи щодо розширення та вдосконалення мережі підприємств житлово-комунального господарства, торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, розвитку транспорту і зв'язку.
Здійснювались заходи щодо розширення та вдосконалення мережі підприємств торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування. Станом на 01.10.2018 року на обліку в управлінні економіки виконкому  міської ради (оціночно) перебувало 702 фізичних осіб-підприємців. Упродовж січня-вересня зареєстрували діяльність 113 осіб, ліквідували – 104 осіб.
У січні-вересні 2018 року кількість суб?єктів господарювання - юридичних осіб збільшилася на 5  і становить 280. Cфера діяльності новостворених підприємств – сільське господарство та послуги.
Мережа підприємств торгівлі та послуг, розташованих на території громади включає:
1 - ринок – ПП РССТ „Пирятинський  ринок“ ;
2 - торгово-розважальні комплекси (ФОП Бугайова Л.В., ФОП Якименко  А.І.);
34 - заклади ресторанного господарства (у тому числі : 23 кафе, 2 ресторани, 3 кафетерії, 3- їдальні,2-кафетерні відділи, 1- бар, більярд);
105 - торговельних об’єкти по реалізації продовольчих та змішаних груп товарів;
101 - торговельний об’єкт по реалізації непродовольчих груп товарів;
  1. спортивно-дозвільний  центр;
1 - туристичне  агентство;
2 - лазні  (приватні);
2 - приватні стоматологічні кабінети;
16 - об’єктів по наданню різноманітних послуг у сфері  побутового обслуговування  (фото,   ремонт взуття,  холодильного обладнання та  пральних  машин, пошив та ремонт одягу);
4 - об’єкти  по наданню  вантажних  перевезень та поштових відправлень;
3 - офісні приміщення  по  наданню послуг кабельного телебачення та  безпровідникового інтернету;
22 - об’єкти по наданню перукарських  послуг ( у тому числі: 17 перукарень та  5 салонів краси);
7 - об’єктів по  замовленню  металопластикових вікон, дерев’яних та  броньованих дверей,  та їх встановлення;
5 - ветаптек;
3 - ломбарди;
2 - пункти  по прийому  макулатури;
1 - пункт   по  прийому   склотари;
16 - аптечних  закладів (у тому числі: 10 аптек та 6 аптечних пунктів);
12 - АЗС;
3 - газозаправні  пункти.
На території громади функціонують великі   та середні   товаровиробники:
ТОВ ,, Пирятинський   сирзавод“ (Бартошак А.В.);
ТОВ „Пирятинароконсерв“ (Баратинський   В.М.);
ТОВ„АГРОВІКА“ (Шаповал Д.Г.) підприємство по вирощуванню сільськогосподарських культур, розведення ВРХ та  свиней;
3 цехи по виробництву меблів (суб’єкти господарювання, фізичні особи – підприємці : Вірченко А., Коробка О., юридична особа – ТОВ „Оріон“ (директор Артюх О.);
7 об’єктів по пошиву та ремонту одягу (ФОП Згібнєва О.А., Рімша А.М., Алексеєнко Н.М. та інші);
1 цех по виробництву керамічних  виробів (ФОП Сьомін С.М.);
2 міні-підприємства по виробництву металевих конструкцій, металевих парканів, виробів з деревини, лісопильного та стругального виробництва (ФОП Сокур В.Ю., ФОП Симоненко О.В.);
1 міні-підприємство по виробництву виробів із бетону, гіпсу та  цементу (декоративні  паркани)  (ФОП Мельникович М.М.);
1 міні-підприємство по виробництву віконно-дверних  конструкцій (ФОП Снаговський О.О.);
1 міні-підприємство  по виробництву виробів із бетону, гіпсу та  цементу (декоративні  паркани) та тротуарної   плитки  ФОП Чорнобиль  А.Б.;
2 міні - пекарні  по виробництву   хліба  та  хлібобулочних виробів (фізичні  особи-підприємці: Яременко О.О. та Маслак О.В.);
2 цехи по виробництву макаронних виробів (ФОП Негодяєв С.В.,             Тарасенко О.М.).
Зазначені суб?єкти бізнесу відіграють особливе значення в розвитку нашої громади, оскільки забезпечують робочими місцями жителів громади, поставляють на ринок товари та послуги, вносять  свій вклад щодо наповнення казни. Так, від їх діяльності до бюджету міської ОТГ у 2018 році надійшло 17,6 млн.грн., що на 12,1% більше ніж у 2017 році.
Приємно відзначити, що у 2018 році на території міста   місцевими та немісцевими  суб’єктами господарювання було відкрито 3 нових торгівельних об’єкти:
магазин „ANDI“ (вул.Соборна, 11) ФОП Лопатіна Л.М. - торгівля непродовольчими товарами:   одяг, взуття та  супутніми  товарами;
павільйон „Панда“ (вул. Європейська, 1) ФОП Бих М.А. - торгівля продовольчими товарами:   кулінарні  та м’ясні вироби;
магазин „Одяг“ (вул.Соборна, 14) -  торгівля непродовольчими товарами:   одяг. 
 
б)2) З метою здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, транспорту, зв'язку проводилась певна робота.
З метою здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення місцевими підприємствами проводилась певна робота. Зокрема, у складі комісії Пирятинської РДА з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій провідний спеціаліст управління економіки   виконкому міської ради Зубко Л.М. приймала участь  у планових комплексних  перевірках торговельних об’єктів, закладів  ресторанного господарства, торговельно-розважальних комплексів, місць,  осередків стихійної  торгівлі, розташованих на  території Пирятинської ОТГ, та прилеглих територій  навколо підприємства „Пирятинський ринок“, на предмет дотримання  суб’єктами господарювання  вимог  санітарного  законодавства, правил  торгівлі,  Правил  благоустрою та утримання території міста Пирятин. Всього було  перевірено: 85  торговельних об'єктів   та  4 приватні туалети. В результаті проведеної роботи недоліки були усунені. Роботу в цьому напрямі буде продовжено  і  в  2019  році.
 
б)3) Здійснювався контроль за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів.
З метою  забезпечення виконання  законодавства у сфері  захисту прав споживачів з питань, що віднесені законодавством до компетенції органів місцевого самоврядування, за  2018 рік надано допомогу 21 споживачу (у 2015 році - 22, у 2017- 25)  у вирішенні різних  спірних питань щодо  обміну неякісних товарів на якісні,  поверненню коштів за товари в визначені чинним законодавством терміни, надані роз?яснення.
Крім того,  при виконкомі міської  ради  функціонує громадська   приймальна  з  питань  захисту  прав  споживачів, де мешканці   громади  мають  можливість   отримати  безоплатну   консультативну та практичну  допомогу  від  фахівця.
 
б)4) Приймались рішення щодо встановлення зручного для населення режиму роботи розташованих в громаді підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності.
З метою дотримання законодавства у сфері торгівлі, створення зручних та безпечних умов для покупців, на засіданнях виконкому прийнято 41 рішення про встановлення суб’єктам господарювання режимів роботи об’єктів торгівлі, закладів  ресторанного  господарства та надання тимчасового дозволу суб’єктам господарської діяльності на розміщення нестаціонарних засобів для здійснення виносної (виїзної торгівлі) та розважальних послуг на період проведення святкових та урочистих заходів на території міста ( у 2017- 38,   2016 - 47).
З метою  формування комплексного підходу до організації святкової торгівлі в населених пунктах Пирятинської міської ради розроблено та прийнято рішення виконкому „Про конкурс „Краще новорічне оформлення фасадів та вітрин об’єктів торгівлі, ресторанного господарства, сфери побутових послуг, підприємств, установ та житлових будинків в населених пунктах Пирятинської міської ОТГ до Нового 2019 року“.
Перемогу в номінації „Краще новорічне оформлення підприємств, установ, та організацій“) отримали:
1 місце –  Пирятинський ліцей;
2 місце – опорна Пирятинська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6;
3 місце - ДП ,,Пирятинський лісгосп”.
В номінації: „Краще   новорічне  оформлення  фасадів  та  прилеглих територій житлових  будинків (вікон,балконів) в населених пунктах Пирятинської  міської  ради“:
1 місце - Курєпіна Лариса  Леонідівна (житловий  будинок  та прилегла  територія  вул.Квіткова буд.1/1).
Нагородження   за  активну  участь    в Конкурсі  за  оформлення   вікон житлового  будинку  та  квартири  отримали:  Плошко Юлія Володимирівнав (вул.Зоряна, 11)   та Сіренко Алла Миколаївна (вул.Європейська 66-А, кв.4).
 
У сфері соціального захисту населення (стаття 34):
1.б)1) підготовка і подання на затвердження ради цільових місцевих програм поліпшення стану безпеки і умов праці та виробничого середовища, територіальних програм зайнятості та заходів щодо соціальної захищеності різних груп населення від безробіття, організація їх виконання; участь у розробленні цільових регіональних програм поліпшення стану безпеки і умов праці та виробничого середовища, зайнятості населення, що затверджуються відповідно районними, обласними радами;
 
1.б)7) організація проведення громадських та тимчасових робіт для осіб, зареєстрованих як безробітні, а також учнівської та студентської молоді у вільний від занять час на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до комунальної власності, а також за договорами - на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до інших форм власності;
Виконувалась Програма зайнятості населення Пирятинської ОТГ на 2018 рік, яка затверджена рішенням тридцять четвертої сесії Пирятинської міської ради сьомого скликання від 24 січня 2018 року № 43. На фінансування заходів програми з бюджету міської ОТГ витрачено 289 257,91 грн., зокрема, для виконання робіт з благоустрою населених пунктів громади залучено до громадських робіт 72 особи незайнятого населення, які перебували на обліку в Пирятинській районній філії Полтавського обласного центру зайнятості, для доставки повідомлень про призначення субсидій в неопалювальний та опалювальний періоди 2018- 2019 років – 15 осіб.
На постійній основі надаються пропозиції та в межах повноважень виконуються заходи районної та обласної програм зайнятості.
 
3. 1) здійснення на відповідних територіях контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством;
20.08.2018 року призначено на посаду головного спеціаліста інспектора праці управління економіки виконкому міської ради Йощенко Ю.М.,  24.09.2018 року їй вручене посвідчення інспектора праці Державної служби з питань праці року.
З метою підвищення фахового рівня інспектором з праці взято участь:
в семінарі-навчанні на тему: ,,Роз’яснення вимог Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю та Порядку здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю“ (18-19 вересня 2018 року в м. Київ),
в семінарі-навчанні на тему „Забезпечення дотримання трудового законодавства в ОТГ“ (26 жовтня 2018 року в м.Полтава),
в тренінгу на тему „Набуття практичного досвіду застосування законодавства про працю“ ( 20-22 листопада 2018 року в м.Полтава).
Рішенням виконкому міської ради від 31.10.2018 року № 357 створена Міська комісія з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, до кінця 2018 року проведено 2 засідання. З числа членів комісії організована оперативна робоча група, якою проведено обстеження 16 суб?єктів господарської діяльності,  за наслідками обстежень легалізовано 5 осіб. Крім того, взято участь у 6 спільних  інспекційних відвідуваннях суб?єктів господарювання з головним державним інспектором у Полтавській області, за наслідками відвідувань  легалізовано 4 осіб. 
З метою визначення можливих ризиків виявлення порушень законодавства у сфері праці налогоджена співпраця з профспілками, Пенсійним фондом, податковими та статистичними органами. За поданням цих установ  будуть сформовані підстави для самостійних інспекційних відвідувань інспектора праці.
І все ж головний акцент в роботі робився на попередженні порушень у сфері праці. Тому проводилась широка роз?яснювальна робота серед представників бізнесу. Інспектором праці відвідано 80 закладів громадського харчування, магазинів, павільйонів, кіосків, які працюють на території Пирятинської ОТГ. Під час відвідування надавались індивідуальні консультації, самостійно розроблені пам?ятки та брошюри. Для здійснення моніторингу за виконанням рекомендацій, наданих під час відвідування, складена інформаційна база таких підприємств. Крім того, розміщено 6 статей на веб-сайті міської ради та в соціальної мережі FACEBOOK, 1 статтю в газеті „Пирятинські вісті“.
 
3.2) накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством.
Інспекційних відвідувань не проводилось, тому штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення у порядку не накладалось.
 
В галузі зовнішньоекономічної діяльності (стаття 35)
а)2) сприяння зовнішньоекономічним зв'язкам підприємств, установ та організацій, розташованих на відповідній території, незалежно від форм власності;
За сприяння міського голови Олексія Рябоконя 18 серпня 2018 укладена угода про встановлення партнерських зв?язків між Пирятинською міською радою (Україна) та Асоціацією Українців в Ірландії про економічну, науково-технічну, культурно-гуманітарну співпрацю. Зокрема обидві сторони вирішили підтримувати обмін в галузях культури, мистецтва та освіти. Вирішили використати перспективи, які надаються науково-технічним прогресом і економічними перевагами відповідних регіонів задля довгострокового співробітництва в економічній сфері.
Направлені ряд звернень до посольств Польщі та Німеччини в Україні щодо встановлення та активізації партнерських відносин.
 
В сфері реалізації інших повноважень (стаття 40)
З метою підвищення фахового рівня фахівці управління економіки взяли участь в 13 навчальних семінарах та практичних тренінгах, отримано 8 сертифікатів, з них 2 - міжнародного рівня, зокрема:
в навчальному семінарі з питань використання сучасних інструментів залучення інвестицій в м. Івано-Франківськ (25-29.04.2018);
в навчальному практикумі „Зміцнення міжмуніципального співробітництва для посилення спроможності та розвитку громад“, організований в рамках національної програми обмінів для об’єднаних громад та п’ятирічного проекту Глобал Комьюнітіз (Global Communities) „Децентралізація приносить кращі результати та ефективність“ (DOBRE), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) (23-24,05.2018) м.Дніпро;
в навчальному семінарі з питань розвитку інвестиційних   інструментів громад, який організовано Полтавською облдержадміністрацією за сприяння проекту „Партнерство для розвитку міст“ (17.08.2018)  м.Полтава;
в навчальному курсі „Підготовка проектів для отримання коштів секторальної бюджетної підтримки ЄС та ДФРР“ за сприяння проекту ПРОМІС м.Полтава;
у Школі місцевого самоврядування DESPRO Швейцарсько-українського проекту „Підтримка децентралізації в Україні“, команда міської ради посіла 2 місце, отримала можливість відвідати Польщу;
у швейцарсько - українському проекті „Управління проектами місцевого розвитку – 8“ на е - платформі „СПІЛЬНОТА ПРАКТИК: СТАЛИЙ РОЗВИТОК“ в рамках Школи місцевого самоврядування DESPRO (01.11-05.12.2018, он-лайн);
у 3 телеконференцях  „Розвиток підприємництва в ОТГ – залучення інвестицій“ в рамках співпраці з українсько-канадським проектом „Партнерство для розвитку міст“ ПРОМІС (листопад-грудень 2018 року, он-лайн);
в навчальному курсі „Економічний розвиток території: проблеми, виклики, перспективи“ м.Полтава (19-23.11.2018)  на базі Полтавського обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації;
в тренінгу з питань практичного застосування законодавства про працю  м.Полтава (20-21.11.2018) на базі Департаменту з питань праці та соціального захисту населення облдержадміністрації м.Полтава;
в семінарі-навчанні Центру розвитку місцевого самоврядування для представників об’єднаних територіальних громад, на тему „Забезпечення дотримання трудового законодавства в ОТГ: правові та фінансові аспекти“ (6.10.2018) м.Полтава;
в двох навчальних семінарах та узагальнюючої конференції проекту „Мери за економічне зростання“ м.Київ.
 
З метою сприяння розвитку сільських територій:
фахівцями управління економіки проведено виїзне аналітичне дослідження інвестиційного потенціалу сіл Олександрівка та Калинів Міст, зібрана база вільних приміщень, зроблено фото-фіксацію;
за ініціативою міського голови 13.03.2018 відбулась робоча нарада з питань розвитку сільських населених пунктів, що входять до складу міської ОТГ за участі депутатів міської ради, старости села Олександрівка, голів квартального комітету сіл, громадських активістів, де напрацьовувались пріоритетні напрями залучення інвестицій,
розпорядженням міського голови утворена робоча група з напрацювання пропозицій щодо подальшого утримання, раціонального і ефективного використання об’єкта комунальної власності, 13 листопада відбулось засідання робочої групи присвячене плануванню реконструкції двоповерхової будівлі Калиновомостівської школи.
Детально з презентацією можна ознайомитися за посиланням: Стратегічні цілі управління економіки

Мапа сайту

Режим роботи
пн.-чт. 08.00 - 17.15
пт. 08.00 - 16.00
обідня перерва - 12.00 - 13.00
Телефон
+38 (05358) 2-14-70
Телефон/факс
+38 (05358) 2-14-70
Електронна пошта
office@pyryatyn-mrada.gov.ua